15-09-2007, 05:46
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
|
|
דור, ברשותך, אם נתעלם מהלחיצה על המחשף בזמן הנכון.
היתה מקום לעבודה רצינית (או בשטח, בזמן הצילום עצמו, או בעריכה) על הצלליות.
גם בצילומי צללית אנחנו מצפים צללית מלאה ככל הניתן - משמע - צילום מזווית נמוכה יותר.
במקרה שלך - הצל "משתלט" על כל התמונה ו"מאפיל" על כל הסיטואציה - וגם על התפיסה.
שים לב כי כרגע הצל תופס למעלה ממחצית שטח התמונה (הצל שלמטה במשטח הדשא, הצל במשטח הדשא המרוחק ואפילו בעצים שברקע).
רק לשם הדגמה, על רגל אחת ממש... תראה כמה אפשר להציל מהצבע. (כמובן שההדגמה היא בצורה מוגזמת, אך רק כדי להמחיש כי היה מקום לעבודה נוספת).
גם מבחינת הקומפוזיציה, כשם שאמרתי קודם - היא מקום לאחת משתי אפשרויות .
1. צילום מגובה נמוך יותר, שייבדל את הדמות ויעניק "נוכחות" גדולה יותר לשמיים - וכך גם יימקד את מבט הצופה בכדור ופחות בדמות.
2. חיתוך של חלק מהשטח התחתון - במטרה דומה לאפשרות הראשונה. (כמובן שהאופציה הראשונה עדיפה, לו היה ניתן).
שים לב, איך בצורה אוטומטית ממש, כשחותכים מלמטה, המבט עולה מעלה אל כיוון הכדור (גם אם החיתוך יוצר מצב של 1:1 ביחס השמיים לקרקע, שאותו כמובן היינו מונעים בקומפוזיציה אחרת מזווית נמוכה יותר).
זו כמובן דעתי האישית ...
|