לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 28-10-2007, 22:09
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
התהייה שלך היא לא תהייה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הקרדינל שמתחילה ב "שוויון בין המינים במדינת הלכה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקרדינל
תהייה שעולה אצלי כבר כמה זמן היא האם במדינת הלכה תהיה איזו שהיא הגבלה על נשים באיזו שהיא משרה ציבורית? (אני לא מצפה שיהפכו להיות רבנים אבל אני תוהה אם הן יוכלו להפוך לשרות ממשל או אפילו ראשי ממשלה).

וזאת משום שלא תהיה "מדינת הלכה" (לפחות לא כמו שמדמיינים זאת הסכלים).
הדמוקרטיה היא צורת שלטון לגיטימית לפי היהדות (וגם בצורת שלטון מלוכנית העם צריך לאשר את המלך המוסמך ע"י הנביא לפני שהמלך מתחיל למלא את תפקידו)..
ואם בצורת שלטון מלוכנית עסקינן, כבר הייתה מלכה לעם ישראל (שלומציון הלא היא שלומית המלכה) באישור הרבנים למהדרין.
בכלל חלק מהנשים יצטרכו להסתפק בלימודי קבלה כדי להיות נביאות (תפקידים זוטרים כאלה אתה יודע).
_____________________________________

חזרה לפורום
  #6  
ישן 28-10-2007, 23:53
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי dudi.vaknin שמתחילה ב "באיזה ספר כתוב שהייתה מלכה..."

שלומית אלכסנדרה - מלכת ישראל; נולדה בשנת 139 ומתה בשנת 67 לפה"ס. הייתה בתו של שטח, אחותו של ר' שמעון בן שטח ואשת אריסטובלוס הראשון. במות בעלה (בשנת 103 לפה"ס) שחררה את שלשת אחיו. אלכסנדר ינאי ייבם את שלומית כי אחיו מת בלא בנים. שלומית נקראה על שמו שלומית אלכסנדרה.
כאשר מלך אלכסנדר ינאי, היתה שלומית למלכה. כאשר הרג את חכמי הפרושים הצילה רק את אחיה שמעון בן שטח. אלכסנדר בטח באשתו שלומית ולפני מותו צוה שתשב על כסאו, ולא הוריש את מלכותו לבניו.

מלכות שלומית
ינאי מת בשעת מלחמה על העיר רגבא (רגב, מנחות פ"ה בעבר הירדן. שלומית העלימה את דבר מותו מהצבא, עד שכבשו את העיר. אז שבה לירושלם, קראה לראשי הפרושים וכרתה עמם ברית שלום, וישבה על כסא ממלכת ישראל (בשנת 76 או 75 לפה"ס).

היא שחררה את כל אלה שנאסרו בידי בעלה, ונתנה רשות לפרושים לחזור לבתיהם. יהודה בן טבאי שב ממצרים, ואחיה שמעון בן שטח מילא אחריה למסור את כל הנהגה הדתית בידי הסנהדרין. כדי למנוע מלחמות אחים, העבירה את הצדוקים מירושלם לערי המבצר הורקניא אלכסנדריון ומכאירוס.
שלומית התחזקה במלכותה, ביצרה את ערי יהודה והגדילה את צבאה. כאשר עלה תלמי מנייס לצור על דמשק שהייתה תחת שלטונה, שלחה את בנה אריסטובלוס להלחם בו. בחכמתה גרמה שתיגרניס מלך ארמניה לא פלש לארץ ישראל, למרות שהצליח בכל מדינות ארם.

קרוב למותה נחלש כוחה. בנה אריסטובלוס שהתחבר עם הצדוקים מרד בה, ואלמלא מתה מיתה טבעית, היה הורגה כדי לרשת את מלכותה.

ימי שלטונה היו כתשע שנים, והיו לכבוד ולברכה לבית ישראל.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #9  
ישן 29-10-2007, 09:12
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
כן בטח הנשים ילמדו קבלה והגברים יכנסו להריון
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "התהייה שלך היא לא תהייה"

היו נשים מיוחדות בעם ישראל אבל הם היו יוצאות דופן כמו שבכל כלל יש יוצא מן הכלל
כל כבודה בת מלך פנימה אומר הכתוב אשה דרכה להיות צנועה בביתה וכך דרכם של בנות ישראל הכשרות
כמו שראינו בבפרשה "איה שרה אישתך ויאמר הנה באוהל " פירש רש"י לחבבה עליו שהיא צנועה
וכן כמ"ש חז"ל על אשר לא קידמו אתכם בלחם ומים מואבי ולא מאוביה שאין דרך נשים לקדם ועוד דוגמאות לרוב אשה אינה חייבת כלל בלימוד תורה ובטח שלא קבלה היו כמובן יוצאות דופן אבל בוא לא נשכח שהם היו יוצאות מן הכלל
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה

חזרה לפורום
  #11  
ישן 29-10-2007, 11:51
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "[QUOTE=ghostbuster]אשה אינה..."

יש ב"ה הרבה מדרשות שמלמדים רוחניות חסידות מחשבה השקפה וכדומה שזה לנשות דורנו דברר מבורך
כיוון שהנשים שלנו הם חכמות ולמדניות יותר מבדורות שעברו
אך עדיין יש הבדל בין מה שמלמדים במדרשות לבין לימוד קבלה קרי לימוד כתבי האר"י ז"ל כגון ספר ע"ח והחונים עליו
לפי המקובלים אשה קרובה יותר לחיצונים כמ"ש רגליה יודרות מוות בסוד גלות השכינה ובמידה ואשה ממשיכה אורות גבוהים יש סכנה של יניקה

נ"ב
מה שמלמדים היום באיזהו מקומן וקוראים לזה קבלה זה לא באמת קבלה מלמדים קצת חסידות והרבה מסביב אבל זה רחוק כמטחוי קשת להיות קבלה
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 29-10-2007 בשעה 11:54.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-10-2007, 19:17
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
מה ה ק ש ר?
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "כן בטח הנשים ילמדו קבלה והגברים יכנסו להריון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
היו נשים מיוחדות בעם ישראל אבל הם היו יוצאות דופן כמו שבכל כלל יש יוצא מן הכלל
כל כבודה בת מלך פנימה אומר הכתוב אשה דרכה להיות צנועה בביתה וכך דרכם של בנות ישראל הכשרות
כמו שראינו בבפרשה "איה שרה אישתך ויאמר הנה באוהל " פירש רש"י לחבבה עליו שהיא צנועה
וכן כמ"ש חז"ל על אשר לא קידמו אתכם בלחם ומים מואבי ולא מאוביה שאין דרך נשים לקדם ועוד דוגמאות לרוב אשה אינה חייבת כלל בלימוד תורה ובטח שלא קבלה היו כמובן יוצאות דופן אבל בוא לא נשכח שהם היו יוצאות מן הכלל

בוודאי שעל אישה להיות צנועה.
אבל כמו הדוגמא שהבאת - שרה אימנו הייתה צנועה - ונביאה!
ועוד ששרה הייתה נביאה יותר גדולה מאברהם!

אם על נשים נאסר ללמוד סתרי תורה - כיצד ילמדו נבואה?
_____________________________________

חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-10-2007, 08:01
צלמית המשתמש של ghostbuster
  משתמש זכר ghostbuster ghostbuster אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
שלח הודעה דרך MSN אל ghostbuster
פיספסת את הנקודה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אני שמח שהסכמנו"

לא מלימוד קבלה נהיים נביאים, זה רק חלק מכל המכלול, וזה בהחלט לא מתכון לנשים.
כל מי שיש מעט שכל בקוקודו להבדיל מן הסכלים, יודע שמקומם של נשים ביהדות אינו בשילטון וחוצות קריה,
אלא כמ"ש הפסוק "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך" בגידול הילדים ובחינוכם, אשה מקומה הטיבעי בבית
כמו שאמר אותו חכם בגמרא מעולם לא קראתי לאשתי אשתי אלא ביתי, אמא יהודיה זה דמות של צניעות וטוהר ושל מסירות נפש לבעלה ביתה ילדיה, אמא יהודיה אינה דמות של האשה המודרנית בעלת הקרירה.
נכון זמנים השתנו העולם השתנה ולצערינו גם אנחנו הושפענו מהתרבות המודרנית, אבל לכאשר יגיעו זמנים כתקנם יקוים בנו "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם"
_____________________________________
ככל שאני יותר יודע אני יודע כמה אני לא יודע
דימיון מודרך היפנוזה nlp ומדיטציה


נערך לאחרונה ע"י ghostbuster בתאריך 30-10-2007 בשעה 08:05.
חזרה לפורום
  #20  
ישן 30-10-2007, 09:33
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אל תיתן לעובדות לבלבל אותך
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ghostbuster שמתחילה ב "פיספסת את הנקודה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
לא מלימוד קבלה נהיים נביאים, זה רק חלק מכל המכלול, וזה בהחלט לא מתכון לנשים.
כל מי שיש מעט שכל בקוקודו להבדיל מן הסכלים, יודע שמקומם של נשים ביהדות אינו בשילטון וחוצות קריה,
אלא כמ"ש הפסוק "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך" בגידול הילדים ובחינוכם, אשה מקומה הטיבעי בבית
כמו שאמר אותו חכם בגמרא מעולם לא קראתי לאשתי אשתי אלא ביתי, אמא יהודיה זה דמות של צניעות וטוהר ושל מסירות נפש לבעלה ביתה ילדיה, אמא יהודיה אינה דמות של האשה המודרנית בעלת הקרירה.
נכון זמנים השתנו העולם השתנה ולצערינו גם אנחנו הושפענו מהתרבות המודרנית, אבל לכאשר יגיעו זמנים כתקנם יקוים בנו "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם"

כאילו לא קראת מאומה ממה שהובא באשכול זה (אפילו לא את דבריך אתה)!
_____________________________________

חזרה לפורום
  #28  
ישן 30-10-2007, 11:22
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הקרדינל שמתחילה ב "שוויון בין המינים במדינת הלכה"

אין מקור לאסור את הנשים מתפקידים נבחרים(=תפקידים שבוחרים בהן). לא במקרא, לא בתלמוד ולא בהלכה. האיסור היחיד שנמצא הוא שאסור להשים את האישה כמלך(משום שנאמר: "שום תשים עליך מלך", מלך ולא מלכה)אבל כמנוי אחר אין שום בעיה.
הרב עוזיאל כותב באחת מתשובותיו, במהלך מבריק, הוכחות שונות מהתוספות שאישה אכן יכולה להיות בתפקיד נבחר(הוא קורא לזה בשם "שררה"). והוכחות נוספות מראשונים שונים על תפקידהּ של דבורה כשופטת(ומזה לא ניתן להתעלם).
וכך הוא כותב למסקנה:
(א) האישה יש לה זכות גמורה בבחירות כדי שתכנס בכלל החובה המשמעתית להנבחרים אשר יעמדו בראש העם.
(ב) האישה יכולה גם להיות נבחרת בהסכמת ותקנת הצבור.

אני באמת ממליץ לפנות דקות מספר ולקרוא את תשובתו בעיון, מהתחלה עד הסוף. קריאת שורה או פסקה אחת עלולה לבלבל מאוד.

בהצלחה ויום טוב,
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:46

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר