![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
26-02-2005, 00:52
|
|
|
חבר מתאריך: 20.02.03
הודעות: 2,396
|
|
בוא נעשה סדר בדברים :)
דבר ראשון נראה לי אפשר לברך אותך על הצטרפותך אלינו לפורום ![Smile](images/smilies/smile.gif)
אמנם הדברים קצת קשים בהתחלה, אבל מהר מאוד מצליחים להסתדר, ועם קצת כוח רצון, השקעה והתמדה אפשר להגיע רחוק מאוד...
אז, שיהיה המון בהצלחה, ונתחיל לעשות קצת סדר ![קורץ 2](images/freshsmilies/wink2.gif)
בתור התחלה - הסבר בנוגע לאופרטורים:
האופרטור '=' משתמש אותנו להשמה. כלומר, אם אני רוצה להכניס את המספר 3 לתוך המשתנה a$ אני אשתמש ב ;3=a$.
האופרטור '==' בודק שיוויון ערכים. כלומר, על מנת לבדוק האם הערך המוצב במשתנה a$ שווה לערך המוצב במשתנה b$ נוכל להשתמש ב (if($a==$b.
האופרטור '===' בודק שיוויון ערכים וגם שיוויון סוג המשתנה. כלומר, אם יש לנו משתנה a$ המכיל את המספר שלוש, ואת המשתנה b$ המכיל מרוזת המכילה את המספר שלוש, הביטוי a==$b$ יחזיר תשובה של אמת (true) ולעומת זאת הביטוי a===$b$ יחזיר תשובה של שקר (false) מכיוון שהמשתנה a$ הוא מספר והמשתנה b$ הוא מחרוזת (כלומר - אין שיוויון בסוג המשתנים).
עכשיו אחרי שאנחנו יודעים איך הדברים עובדים... אפשר להמשיך הלאה ![Smile](images/smilies/smile.gif)
אני אתייחס לקוד שתוקן ע"י dorkiaa12 כיוון שאין סיבה להעיר הערות פעמיים...
שורה ראשונה - יש לך כאן שתי השמות. הפיענוח של הביטוי הוא קודם של ה'=' הימני ולאחר מכן השמאל (בגלל סדר קדימויות שמוסבר בטבלה הזאת) השמה ראשונה של 3 לתוך 1+1 מחזירה שגיאה כמובן, ולכן כל השורה הזאת לא נכונה מבחינה תחבירית, וההשמה השניה היא של 1+1 לתוך המשתנה x.
אני מתאר לעצמי שניסית לבדוק האם 1+1 שווה ל-3. תנסה עפ"י ההקדמה ליצור את השורה הזאת מחדש ![Smile](images/smilies/smile.gif)
שורה רביעית - (if($x=$t. שים לב שמה שאתה בודק כאן בעצם, זה האם ההשמה הצליחה. אם הכל עובד בסדר גמור, ההשמה אמורה להצליח ![Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
שורה שביעית - הסגיר של הסוגריים הפוכה (זה אמור להיות ככה) :שורה תשיעית - כאן הפתיחה של הסוגריים הפוכה (שים לב לדוגמא הקודמת).
בכוונה לא נתתי לך פיתרונות להכל, תנסה לבד ותראה אם אתה מצליח... אם משהו מסתבך, אתה תמיד מוזמן להגיב ![Smile](images/smilies/smile.gif)
בהצלחה, דקל
_____________________________________
"מתכנת זה אדם שפותר בעיה שעל קיומה לא ידעת, בדרך שאינך מבין"
|