
31-12-2007, 20:34
|
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
אם אתה חושב שב 50$ (ללא מיסי הנמל שהם עבור חברת התעופה רק תסבוכת חשבונאית נוספת) X 250 מושבים (12500$ לפי חישובי) שווה להרים מטוס לטיסה של 4 שעות, כדאי שתחזור ותבדוק כמה נתונים לגבי עלויות טיסה (למרות שאתה יכול לסמוך על החישובים שלי - בעברי הלא רחוק זה (אחד הדברים) שעשיתי פחות או יותר).
בימי שבת ארקיע וישראייר מטיסות כמה עשרות "הלוכים" לאילת בכדי להחזיר משם נופשים. חלק גדול מן הטיסות הם כלל לא פותחים לנוסעים משום שעצם פתיחתם (פתיחת מסלול בידוק, פתיחת תחנה, תשלום עבור דיילות, ביטוחים, מאבטח על המטוס, שירותי קרקע, עובדי מטענים, עלות כרטוס, גביית כרטיסי אשראי, נקיון המטוס בנחיתה ובכלל עצם הסיכון שבשל איחור/תקלה/עגמת נפש כלשהי עוד יאלצו לפצות נוסע שמראש לא הרוויחו עליו) פירושה הפסק. טיסות מסויימות פותחים במחירים של 100 ש"ח לנוסע וגם הן טיסות הפסד (אבל במסגרת הרישיון חייבים להוציאן).
הלקוח הישראלי שרצה "אמריקה" (דהיינו - ורק לכאורה - תחרות פתוחה ללא מגבלות) לא מבין שבשוק הישראלי המאוד מצומצם (אם לראיינאייר מתקלקל מטוס בישראל הם בברוך רציני בניגוד לאירופה שם יש להם אפשרויות רבות לצאת עם נזק מזערי) כל האפשרויות מוגבלות מאוד. תוסיף לכך את העובדה שאין בישראל - תרתי משמע - שוק של צרכני שירות ללא חישובי עלות (גם המליין מקיסריה רוצה לטוס רק ב"דיל") וקבל שמבחינה שיווקית אין שום הצדקה לחברה להתאבד ולהציא טיסות במחיר ריאלי של 100$ ללא שמדובר על קוריוז של 10 מקומות על טיסות מסויימות בלבד ובהזמנה של זמן ארוך מראש. בינתיים היו לנו כבר שתי חברות כאלה (טומפסון וללויד) מאירופה ועוד שתיים ישראליות בטיסות פנים (ארקיע וישראייר) שהבטיחו וגם ביצעו - בדיוק ל-5 דקות - מחירים כאלה.
לפחות בארקיע זה עלה לכל צוות המכירות והשיווק לעוף הביתה אחרי כמה חודשי הפסדים בשל טיסות ה "99 ש"ח". בסופו של יום אחרי שתיתן ליראלי טעם של 99, הוא לעולם לא יהיה מוכן לשלם יותר. זו לא הכוונה של חברות ה low cost.
_____________________________________
.
|