|
26-12-2007, 17:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 18.09.07
הודעות: 672
|
|
ראשית דבר צריך לדעת שהערב רב מתחלק לחמשה קבוצות כל קבוצה יותר קשה מחברתה ( סימנם נגע רע שזה ר"ת נפילים גיבורים ענקים רפאים עמלקים) כמו שיתבאר בהמשך ואין שום מצוה לאהוב את הערב רב ומה שהבת ראיה מהרמב"ם אינו עניין לערב רב אלא לגרים שבאים להכנס תחת כנפי השכינה והמרחק רב.
הנה לך אחי ורעי ציטוט מהזוהר חלק א דף כ"ה
ציטוט:
וחמש מינין אינון בערב רב, ואינון (סי' נג"ע ר"ע) נ'פילים ג'בורים ע'נקים ר'פאים ע'מלקים, ובגינייהו נפלה ה' זעירא מאתרהא, בלעם ובלק מסטרא דעמלק הוו, טול ע"ם מן בלעם, ל"ק מן בלק, אשתאר בב"ל, (בראשית יא ט) כי שם בלל יהו"ה שפת כל הארץ, ואלין אינון דאשתארו מאלין דאתמר בהון (שם ז כג) וימח את כל היקום, ומאלין דאשתארו מנהון בגלותא רביעאה, אינון רישין בקיומא סגי, ואינון קיימין על ישראל כלי חמס, ועלייהו אתמר (שם ו יג) כי מלאה הארץ חמס מפניהם, אלין אינון עמלקים. נפילים עלייהו אתמר (שם ו ב) ויראו בני האלהי"ם את בנות האדם כי טובות הנה, ואלין אינון מינא תניינא, מאלין נפילים מלעילא, דכד בעא קב"ה למעבד אדם, דאמר נעשה אדם בצלמנו וגו', בעא למעבד ליה רישא על עלאין, למהוי איהו פקיד על כלהו, ולמהוי אינון פקידין על ידוי, כגוונא דיוסף דאתמר ביה (שם מא לד) ויפקד פקידים על הארץ, אינון בעו לקטרגא ליה, ואמרו (תהלים ח ה) מה אנוש כי תזכרנו וגו', דעתיד למחטי קמך, אמר לון קב"ה אי אתון הויתון לתתא כותיה, יתיר הויתון חבין מניה, מיד ויראו בני האלהי"ם את בנות האדם וגו', חשקו בהון וקב"ה אפיל לון לתתא בשלשלאן, ואינו עז"א ועזא"ל דמנייהו נשמתהון דערב רב, דאינון נפילים דאפילו גרמייהו לזנות בתר נשיא דאינון טבאן, ובגין דא אפיל לון קב"ה מעלמא דאתי, דלא יהא לון חולקא תמן, ויהיב לון אגרייהו בהאי עלמא, כמה דאת אמר (דברים ז י) ומשלם לשונאיו אל פניו להאבידו וגו'. גבורים מינא תליתאה, עלייהו אתמר המה הגבורים וגו' אנשי השם, ואינון מסטרא דאלין דאתמר בהון (בראשית יא ד) הבה נבנה לנו עיר ונעשה לנו שם, דבנין בתי כנסיות ומדרשות, ושויין בהון ס"ת ועטרה על רישוי, ולא לשמא דיהו"ה אלא למעבד לון שם, הה"ד ונעשה לנו שם, ומסטרא אחרא מתגברין על ישראל דאינון כעפרא דארעא, וגזלין לון, (ואתברת עבידתא, ועלייהו אתמר (שם ז יט) והמים גברו מאד מאד על הארץ. רפאים מינא רביעאה, אם יחזון לישראל בדוחקא מתרפין מנייהו, ואית לון רשו לשזבא לון ולא בעאן, ומתרפין מאורייתא ומאלין דמשתדלין בה, למעבד טב עם עכו"ם, עלייהו אתמר (ישעיה כו יד) רפאים בל יקומו, בזמנא דייתי פקידה לישראל אתמר בהון (שם) ותאבד כל זכר למו. ענקים מינא חמישאה, דאינון מזלזלין לאלין דאתמר בהון (משלי א ט) וענקים לגרגרותיך, ועלייהו אתמר (דברים ב יא) רפאים יחשבו אף הם כענקים, שקילין דא לדא, אלין אינון דאהדרו עלמא לתהו ובהו, ורזא דמלה חרב בי מקדשא והארץ היתה תהו ובהו, דאיהי עקרא וישובא דעלמא, מיד דייתי אור דאיהו קב"ה, יתמחון מן עלמא ויתאבדון, אבל פורקנא לאו איהי תליא אלא בעמלק עד דיתמחי, דביה אומאה, והא אוקמוה. דבר אחר אלה תולדות השמים וגו', אלין אינון דאתמר בהון (שמות לב ד) אלה אלהיך ישראל, ביומא דיתמחון אלין, כאלו ההוא יומא עביד קב"ה שמיא וארעא,
|
ולגבי מה שכתבת
ציטוט:
הערב רב תמיד היו החלק הדתי שבעם והם גם נקראים "ציבאות השם" (או בכל מקום בו כתוב "העם" בספר שמות הכוונה לערב רב). הסיבה שהם היו דתיים היא שכאשר העם היה צריך לצאת ממצרים, מטרת היציאה הייתה ברורה: קיום ההבטחה לאבות שהיא אך ורק חזרה לארץ ישראל (בשום מקום לא מדובר על קבלת תורה) כלומר מטרה לאומית בלבד!
לערב רב (שהיו מצרים שהתגיירו מפני הערצתם את משה) לעומת זאת לא היה קשר לאבות וההליכה לארץ ישראל לא הייתה מבחינתם חזרה למולדת. לכן בשבילם היה צריך את החוויה הדתית של מעמד הר סיני.
|
אתמהה אלא הם דברי נביאות
כל ילד בת"ת יודע שעיקר קיום העם הזה הוא אך ורק בזכות התורה . וישוב ארץ ישראל היא רק מצוה אחת מהתורה אם כי מצווה חשובה מאוד אבל עדיין היא רק מצווה אחת ולא כללות התורה
הנה לך לשון השל"ה הקדוש פרק א
ציטוט:
ידוע כי גדול מעלת התורה שהעולם נברא בזכותה כמו שהביא רש"י ריש פרשת בראשית בשביל התורה שנקראת ראשית, ואף שרש"י פירש גם כן בשביל ישראל שנקראו ראשית אין סותרות זו את זו, כי התורה שייך דוקא לישראל ולא לאומות עולם כי כותי שלומד תורה חייב מיתה
|
ולגבי עיקר שאלתי
ציטוט:
מה זה ציונות ?
מה יש בה שאין בסתם יהודי פשוט מאמין ושומר מצוות
|
לפי תשובתך אין שום ההבדל בין מה שמכנים אדם ציוני או סתם יהודי ששומר תורה ומצוות
שהרי כל יהודי מחויב במצוות ישוב הארץ כמו שהוא מחויב בשמירת שבת ותפלין ללא הבדל
כולנו מתפללים שולש פעמים ביום "ותחזינה עינינו בשובך לציון" בדיוק אותו דבר
אם כן מה יש אצל הציוני שאין אצל האחר ? וכי יש איזה עוד מצוות שלא שמענו עליהם ורק הציונים שמעו ?
לפי התשובה שלך גם הרב הרב אמנון יצחק הוא דתי ציוני
|
|