
02-02-2008, 22:18
|
|
מנהל
|
|
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 15,910
|
|
אם זה ממש מעניין אותך אתה יכול לקרוא על זה כאן:http://www.daniele.ch/school/30vs60/30vs60_1.html
אם הבנתי את זה נכון, ההסבר הוא כזה - המוח שלך מתרגם מס' שונה של תמונות לשניה, בהתאם לסביבה בה מוצגת התמונה.
באולמות קולנוע ניתן להסתפק ב 24 פריימים לשניה כיוון שתנאי הצפייה מאפשרים זאת, אבל משחקים מציגים מס' תמונות גדול מזה משתי סיבות:
1. תנאי הצפייה במסך המחשב שונים מתנאי הצפייה במסך הקולנוע (הסביבה לא חשוכה, התמונה מוצגת ע"י ציור של קווים אופקיים ולא ע"י החלפת תמונה מלאה).
2. העין שלנו תופסת את העולם בצורה "אנלוגית" - כלומר רציפה, לכן היא מצפה לטשטוש מסויים בזמן תנועה, בתמונה דיגיטלית (כפי שנוצרת ע"י משחקים) לא קיים אלמנט הטשטוש (התמונה היא תמיד תמונה מדוייקת) וכדי לאפשר לעין לראות אותה בצורה רציפה יש צורך ביותר פריימים.
בפועל, משחקים שונים דורשים קצב רענון שונה כדי להראות "רציפים", כשבדר"כ מדובר ב 30 או 60 פריימים לשניה.
אגב, הטענה שלך לגבי "דילוג" של קטעים בתוך משחקים, לא קשורה בכלל - המשחק לא רץ מהר יותר כשהוא מציג יותר פריימים לשניה, לכן אתה לעולם לא "תדלג על קטע", אתה פשוט תראה אותו יותר פעמים עם שינויים מאוד קלים בו, מה שיקל על העין שלך לראות אותו כקטע רציף.
_____________________________________
הראל
נערך לאחרונה ע"י rlsf בתאריך 02-02-2008 בשעה 22:22.
|