31-01-2008, 13:37
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
|
|
טוב, כדאי לבצע את הבדיקות הסטנדרטיות של בעיות מהירות עם ראוטרים.
אתה משתמש בתוכנות שיתוף קבצים?
אם כן, תסגור אותן ותבצע RESET לראוטר (לא מחיקת ההגדרות, רק הפעלה מחדש. ברוב הראוטרים יש אפשרות לבצע זאת דרך הממשק שלהם אך בחלקם הדרך היחידה לעושת זאת זה ע"י ניתוק מהחשמל לחצי דקה - דקה וחיבור מחדש)
לאחר מכן תבצע בדיקות מהירות. אם הבעיה נפתרה, אז כנראה שתוכנות השיתוף מעמיסות על החיבור לאינטרנט, הן ע"י תפיסת כל רוחב הפס העולה (ובכך גורמת להורודת איטיות בגלל הצורה בה פרוטוקול ה-TCP/IP עובד) והן ע"י גרימת עומס על הראוטר עקב פתיחת חיבורים רבים בו זמנית (הראוטר צריך לעקוב אחר כל חיבור וחיבור כדי לדעת לאיזה מחשב רשת הפנימית להעביר את המידע. בגלל שכוח המעבד והזכרון של הראוטר מוגבלים, אתה עלול להגיע למצב בו התקשורת מאוד מאוד איטית ו/או נתקעת).
תכנס לתוכנות השיתוף בכל המחשבים ותגביל את קצב ההעלאה ואת מספר החיבורים בו זמנית.
אם הבעיה עדין ממשיכה, הגיע הזמן לבדיקות נוספות.
אתה יכול לנסות לבדוק העברת מידע בין מחשבים שונים ברשת הפנימית כדי לבחון האם מדובר בבעיה הקשורה לראוטר או לתקשורת של המחשבים עם הראוטר.
אם הבעיה היא לא בתקשורת ברשת הפנימית, אתה יכול להתחיל לבצע סדרת בדיקות מהירות, החל מספקית התשתית, ספקית האינטרנט ולבסוף מאתרים שנמצאים מחוץ לספקית האינטרנט שלך.
אם אחת הבדיקות יוצאת לא תקינה, כדאי לבצע אותה גם עם מחשב המחובר ישירות למודם.
|