לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 09-02-2008, 19:49
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,218
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "F35- האם הוא גמל?"

א. בוועדה יש עוד חברים רבים- נציגי השותפות הבינ"ל (בריטניה, איטליה, הולנד, קנדה, נורווגיה, דנמרק, אוסטרליה וטורקיה שנותנות כסף לפיתוח, סינגפור וישראל שרק "משקיפות"). זה בהחלט יכול להיות מתכון לתקלות ווויכוחים מתמשכים על אפיון, עדכון דרישות מבצעיות ואישור אבני דרך בפרוייקט. אישית, גם אני תומך בגישה של לפתח מוצר טוב ככל האפשרף ואז הוא ממילא יתפוס טוב בשוק.

ב. מצד שני, F35 אמור להיות מטוס זול יחסית ונפוץ, אחרי שלארה"ב עצמה כבר יש יכולת חמקנית מסוימת ואין לחץ רב לקדם את ה- F35 דווקא, כך שיש מקום לקצת עיכובים ע"מ לקבל מטוס טוב יותר בסוף; קשה גם להעריך את פריצת הדרך הטכנית בפיתוחו בהשוואה למעבורת ול- F111.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 10-02-2008, 11:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
יש בזה אשלייה מסויימת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "F35- האם הוא גמל?"

בוא נשווה את זה למכוניות.

יש לך מכוניות בגרסאות סטיישן, טנדר או משפחתיות. חלקן מונעות בדיזל, חלקן בבנזין ולחלקן בכלל מנועים בנפחים שונים.

האם מדובר באותה מכונית בדיוק? לא ממש.

האם זה הופך את המכונית למכונית "גמל" כהגדרתך? לא בהכרח.

מצד שני - לכולן מרכב בסיסי זהה - מה שמונע את הצורך בפיתוח שלוש או חמש מכוניות שונות.

גם ב-F-35 זה כך.

המטוסים נבדלים במערכות, שיטת ההנעה (גרסאת הנ"א היא יחודית לזרוע אחת ולא לכולם), שטח הכנף ועוד.

מצד שני - ה"צורה" החיצונית - דומה בכולם - מה שמוזיל את עלות פיתוח המטוס, ומפנה את התקציב לפיתוחים של רכיבים משלימים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 10-02-2008, 14:45
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא בהכרח
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "במכונית עליה של 5-10 % במשקל..."

הגוף תומך בכנף רק כאשר המטוס נמצא על הקרקע. באוויר - הגוף תלוי על הכנף...

באשר לנושא המשקל - אכן זו אחת הבעיות המרכזיות בפרוייקט, ולוקהיד בהחלט ערכו למטוס "דיאטה" רצינית והצליחו להסיר ממשקלו.

אחת הדוגמאות לכך היתה הקטנת שטח מייצבי הכיוון.

מתברר שדלת גלגל החרטום של המטוס, שיוצרה כחלק אחד, יצרה בעייה בעת נחיתה ברוח צד, מאחר שניצבה בניצב לרכיב הרוח. לשם כך נדרש מייצב כיןן בעל שטח גדול יותר.

מה עשו?

חילקו את הדלת לשתי יחידות קטנות יותר, שהפחיתו את הבעייה, ואיפשרו הקטנת המייצבים, ובעצם להורדה משמעותית במשקל המטוס.

סתם דוגמא אחת מתוך רבות...

צריך לזכור שלכל אחת מהזרועות מתאר הפעלה ייחודי למטוס, ולכן גם דרישות שונות בתחום הביצועים. לא תמיד החריגה במשקל גורמת למטוס לחרוג מגרף הביצועים שתוכנן לו. לרוב המטוס עומד ביעדים ואף עולה על הדרישות המקוריות.

לפני:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אחרי:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 10-02-2008 בשעה 14:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:12

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר