לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 20-02-2008, 19:25
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי R1pper שמתחילה ב "הבנתי ידידי, תודה. ניסיתי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי R1pper
ניסיתי להבין אם צרפת היא ברמה של רוסיה וארה''ב בתחום מטוסי התקיפה. אני מודע להיסטוריה שלה, פשוט סברתי שרק רוסיה וארה''ב בעלות יכולת לספק מטוסים מהשורה הראשונה.

אז למה לא שאלת את זה כך?

ארה"ב היא המובילה בתחום התעופה הצבאית בגדול, ובמה שנוגע למטוסי קרב במיוחד. אחריה באות רוסיה, צרפת, האיחוד האירופי, שבדיה, אולי גם סין (לא בהכרח בסדר הזה). אם רוסים יצליחו לפתח בשנים הקרובות את מטוס הקרב החדש שלהם, הם אולי יתקדמו לדרגה של ארה"ב.

עוד יש לציין, שהשוואה בין F-18 ו"רפאל" היא לא ממש מוצלחת, בגלל ש"רפאל" הוא מטוס הרבה יותר צעיר מ-F-18 המקורי. מבחינת הגיל ו-"קטגוריית המשקל" שלו יהיה אולי עדיף להשוות את ה"רפאל" ל-F-35 שאמור להיכנס עוד מעט לשרות.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 21-02-2008, 18:21
  yoavtheking2 yoavtheking2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.06.07
הודעות: 73
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=R1pper]ניסיתי להבין אם..."

יש לכם 2 טעויות ..
1.Rafale הוא המטוס החדיש והמתקדם ביותר של הצרפתים .. הוא מסוג MULTY RULE .. וככזה הוא אחד הטובים .. (עד שיגיע ה F-35 ).
אבל אם רוצים לבדוק את הטנולוגיות הצרפתיות והאמריקאיות זה משהו אחר ..
לארה"ב יש חיל אוויר גדול בהרבה משל הצרפתים ... וככזה הוא מחזיק מפצצים ומטוסי עליונות אווירת בעיקר..
בעוד שלצרפתים אין מספיק כסף לדבר כזה ונאלצים להסתפק במטוס MULTY RULE ..
בהשוואה טכנולוגית בין RAFALE לבין B2 אין ספק מי לוקח .. וכך גם במקרה של RAFALE ו- F-22...
כך שהשאלה מי ינצח בקרב אוירי היא פשוטה .. חיל האוויר של ארה"ב הוא מאומן יותר ממקבילו הצרפתי ..(הנחה אישית) אך הוא ללא ספק מתקדם יותר ובעל ייתרון כמותי ...
2.ההכרעה בין שני מטוסים לא תהיה ביכולתם ... היא תהיה טמונה בעיקר בטילים שהמטוסים יירו אחד על השני .. ובזה מר המממ צודק (מנהל פורום מדע בדיוני ) למזלי ניתן לומר שישראל היא ללא ספק היא המתקדמת ביותר בתחום טילי האוויר-אוויר שפרוסים על מטוסיה .. (פיתון 5)(למרות שאני כמעט בטוח שלארה"ב יש טיל מתקדם בהרבה רק שעדיין לא פרסו אותו בכמויות גדולות... זאת עוד הנחה שלי ..)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 21-02-2008, 23:17
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי yoavtheking2 שמתחילה ב "+ ארה"ב היא המדינה בעלת חיה"א..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yoavtheking2
ארה"ב היא המדינה בעלת חיה"א הגדול בעולם .. והיא מכירה בו ככזה ולכן שומרת אותו בחוד בכל הקשור לטכנולוגיות וכמויות .. ולכן אני לא חושב שזה הגיוני שהם ימשיכו להשתמש בטיל שהבסיס לו נבנה בשנות ה-60-70 כמו הסידווינדר .. או בטיל שנפרס ב-1991 כמו האמראם ...

באופן חצוף למדי, האמריקאים לא חושבים כמוך, ועד היום (!) משתמשים בטיל העתיק הזה, סיידוויינדר שמו, שהוטס לראשונה ב-1953, ונכנס לשירות מבצעי ב-1958. וגם באמראם, אגב.
מסתבר שנוסחה מצליחה לא מחליפים כל כך מהר (למרות שבסטנדרטים של היום, הטילים המקוריים היו יותר בכיוון של רקטת קסאם עם ראש ביות).

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yoavtheking2
אם הרוסים יתפסו שכל וייבנו טילי אוויר אוויר טובים יותר משל האמריקאים .. וישפרו את האוויוניקה אז חיל האוויר שלהם יהיה טוב בהרבה .. לא משנה מה הייתרון הכמותי של ארה"ב ..
מהסיבה הפשוטה שהמטוסים שהרוסים מייצרים פשוט טסים טוב יותר ..

הרוסים תפסו שכל יופי טופי.
והם עשו את זה בשנות השמונים.
והאמריקאים, ממש כמוך, זילזלו בטיל העלוב הזה.. R-73.
ואז נפלו החומות, והזדמן לאמריקאים להטיס מיג 29 עם ארצ'רים עליו.. ואיך לומר את זה? התברר שזה טיל טוב יותר מהמקבילים המערביים שלו.

ישראל, אגב, לא זילזלה, ופיתחה בזמן את הפיתון 3 ו-4.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 21-02-2008, 23:08
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yoavtheking2 שמתחילה ב "אני לא מניח יותר מדי הנחות..."

זאת הנחה רעה.
יש היסטוריה בלתי נגמרת של פרוייקטים שתוקצבו בהון עתק וכשלו טוטאלית, מול פרוייקטים שתוקצבו בקמצנות והצליחו מעל לכל דימיון.

קח דוגמה יפה:
הפיתון 5 נחשב לטיל א"א מונחה חום מספר 1 בעולם. יש לו מספר מתחרים - הארצ'ר הרוסי (שכנראה טוב יותר מהמקבילות האמריקאיות) האסראם האירופי (שמאוד יקר), ו...המממ.. הדור הבא של הסייוונדר האמריקאי. רוצה לנחש של מי היה התקציב הכי גדול, ושל מי היה הכי קטן?

אתה מניח שחהא"א מאומן יותר מחה"א הצרפתי בקרבות אוויר. למה? בגלל הגודל? בגלל "שלצרפת אין אוייבים"?
אתה מניח (קובע?) שהנצחון בקרב אוויר בין המטוסים תלוי בטילים.
אתה מניח שלחהא"א יש טיל מתקדם בהרבה מהפיתון 5 (ואני בטוח שאתה מכיר את הפיתון 5 רק מהברושורים של רפאל, אם בכלל). ואתה מניח שאם יש כזה, הוא לא פרוס בצורה נרחבת.
אתה מניח שלחה"א הישראלי יש פריסה רחבה של טילי פיתון 5 (אבל אולי עובדים על כולנו? הרי די קשה להבדיל מרחוק בין פיתון 4 ל-5..).
אתה מניח שהשאלה שנשאלה באשכול היא מי ינצח בקרב אוויר.
ונראה לי שאתה גם מניח שאתה מבין בנושאים האלה יותר מאלו שהגיבו כאן לפני כן.


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 21-02-2008 בשעה 23:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 22-02-2008, 01:10
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לגבי 1 - האמת היא שה-F-22 הוא..."

בהחלט. אולי הייתי צריך לדייק - החילוק המוחלט כבר לא קיים, אבל יש העדפות, או ייעוד עיקרי - זה נכון. F-22 קודם כל חשוב לחיל האוויר האמריקאי כמטוס להשגת עליונות אווירית. אבל יש לו גם יכולת לפעול נגד מטרות קרקעיות, ואת זה אפשר לראות בין השאר בכך שמקורות רשמיים בעבר גם ציינו אותו כ-F/A-22.

ציטוט מויקי (סליחה על שימוש בויקיפדיה - פשוט יקח לי יותר זמן למצוא את זה במקורות רשמיים):

The Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor is an Americanfighter aircraft that uses stealth technology. It is primarily an air superiority fighter, but has multirole capability including ground attack, electronic warfare, and signals intelligence roles. The United States Air Force considers the F-22 a critical component of the U.S. strike force.

Faced with a protracted development period, the aircraft was variously designated F-22 and F/A-22 during the three years before formally entering US Air Force service in December 2005, as the F-22A.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 23-02-2008, 10:22
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
מה הניע אותך לכתוב "נץ" במקום "קורנס" ?
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "וכהמשך, כמו שאמרת - גם מטוסים..."

וכהמשך, כמו שאמרת - גם מטוסים משודרגים הם מולטירול..


דוגמה קצת מוקצנת בעיני, זה הבזמ"ש++: השדרוג האחרון שלו מדבר על יכולות JDAM (נכון לפרסום מ-2005), כשברור שהוא מטוס עליונות אווירית כמעט טהור.


שנים רבות לפני השדרוג לבזמ"ש, ה-"בז" שנחת בארץ ב-1976 כבר היה בעל כשירות א"ק הן בנקודות התלייה, סוגי האמל"ח הניתנים לתלייה (תצורות מאושרות) ומערכת המענ"ש שהייתה המדויקת והטובה בחיל. טייסת ה-"בז" ניצחה כמעט תמיד בתחרויות מקלענות (א"ק) באותן תקופות.

בעיני המולטירול המושלם זה מטוס הנץ (אם כי.. עדיף לומר - נץ MLU).

אין בינינו ויכוח על יכולותיה של פלטפורמת F-16 כמטוס רב-משימתי; ה-"נץ" הוכיח את עצמו במבצע "שלום הגליל" כמטוס שמסוגל לעבור במהירות ממוד תקיפה למוד א"א ולהגן על עצמו יפה מאד. אולם נפלא מעיני מדוע הכתרת דווקא את ה-"נץ" כמטוס "מולטירול מושלם" ולא את ה-"קורנס" דווקא.

כמה נקודות למחשבה:

א. אתה מכיר דגם של F-16 שממריא ונוחת מנושאת מטוסים? האם לדעתך זה לא מצמצם במעט את יכולותיו כמטוס רב-משימתי, בהשוואה ל-"קורנס"?

ב. אתה מכיר גירסת צילום אופטי ל-"נץ"? האם לדעתך זה לא מצמצם במעט את יכולותיו כמטוס רב-משימתי, בהשוואה ל-"קורנס" (שגם טס גבוה יותר ומהר יותר)?

ג. אתה מכיר גירסת "נץ" המסוגל לשאת, להטיל ולנהג נשק אלקטרו-אופטי, נניח פצצה גולשת מסוג GBU? נכון שנקודות 4 ו-6 מחוזקות מספיק, אולם אם תבחר ב-"נץ" דו-מושבי, זכור שיש לו פחות דלק...
האם לדעתך זה לא מצמצם במעט את יכולותיו כמטוס רב-משימתי, בהשוואה ל-"קורנס"?

ד. אתה מכיר גירסת "נץ" (כולל שדרוג MLU לבלוק 50) שנושא 4 טילי מכ"ם ו-4 טילי חום בוזמנית? האם לדעתך זה לא מצמצם במעט את יכולותיו כמטוס רב-משימתי, בהשוואה ל-"קורנס"?

ה. כמה מטוסי "נץ" חזרו לנחיתה בשלום, באימונים, עם מנוע (אחד) כבוי? נכון שהמנוע השני של "קורנס" לא הכפיל את מקדם השרידות שלו כשמנוע אחד נפגע מאש אויב, אולם כביית מנוע וחוסר יכולת להניע מחדש היא לא תופעה נדירה כ"כ באימונים.

ו. כמה נפח פנוי ב-"נץ" נותר לשידרוגים בהשוואה ל-"קורנס"?

ז. בלי להמעיט מהשגיו של ה-"נץ" (עד בלוק 15) במלחמת לבנון השנייה, זה היה המטוס שיכולותיו באותה תקופה היו הפחותות ביותר בחיל; הן א"א והן א"ק. אפילו ה-"קורנס" עם מכ"ם SAR היה מסוגל ליותר. למעשה, ה-"נץ" כמות שהוא, היה מטוס קרב מאך 2 בעל הקריירה השנייה הקצרה ביותר בח"א אחרי ה-"כפיר".

ח. נזכרתי בעוד נקודה בהמשך ל-ו'. ה-"נץ" הרב-משימתי לא תוכנן כך שנקודות 1 ו-9 ישאו מטענים שונים בהרבה מ-AIM-9. הוא מאד לא "אהב" מטענים מודרניים יותר והגיב על כך בפרפור רציני של קצות הכנפיים. אתה מכיר בעיות דומות בנקודות תלייה ב-"קורנס" ש-"סירבו" אווירודינמית וסטרוקטורלית לשאת מטענים אחרים?









נערך לאחרונה ע"י knight1 בתאריך 23-02-2008 בשעה 10:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 22-02-2008, 15:12
  קליפס קליפס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.07
הודעות: 195
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לגבי 3 ו-4: אני לא מקבל את..."

כל ניסיון להשוואה בין ה-F22 ל'רפאל' הוא מגוחך, ה-F22 הוא דור אחד קדימה מהמטוס הזה וממתחריו בכל תחום, החל מחמקנות, מהירות, מכ"מים, אוויוניקה/מחשוב וכו'.

לגבי ה-F18 החדש, הוא אולי בר השוואה ל'רפאל' מבחינת עובדת השיוך של שניהם לדור הרביעי של מטוסי הקרב, אך עדיין הטכנולגיה האמריקנית נחשבת בעולם כמועדפת ומובילה. לא שמענו על איזו שהיא טכנולוגיה צרפתית פורצת דרך בכלל, ועדיפה על מתחריה בפרט.


ומכל מקום, ה'רפאל' לא נמכר לאף מדינה למרות זמן רב של ניסיונות שיווק נואשים... את המיראז' הם דווקא כן הצלחו לשווק, יש יצרנים רוסים נחותים מהם שמצליחים במכירות, רק ה'רפאל' לא נמכר לאף לקוח! לכן לא נראה לי שמדובר במשהו מוביל כל כך מבחינה טכנולוגית, מדובר במוצר שבמקסימום שווה לשאר המתחרים.

נערך לאחרונה ע"י קליפס בתאריך 22-02-2008 בשעה 15:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 23-02-2008, 10:34
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
שלוש נקודות לטובת הצרפתים
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי קליפס שמתחילה ב "[font=Verdana]כל ניסיון..."

לגבי ה-F18 החדש, הוא אולי בר השוואה ל'רפאל' מבחינת עובדת השיוך של שניהם לדור הרביעי של מטוסי הקרב, אך עדיין הטכנולגיה האמריקנית נחשבת בעולם כמועדפת ומובילה. לא שמענו על איזו שהיא טכנולוגיה צרפתית פורצת דרך בכלל, ועדיפה על מתחריה בפרט.

שלוש נקודות לטובת הצרפתים:

א. תוכנת CAD לתכנון מטוסים CATIA שנכתבה במפעלי מרסל דאסו נחשבת לתוכנה המובילה בעולם, כרגע. גם יצרני מטוסים אמריקאים משתמשים בה.

ב. אם תשב ב-"נץ" (תצורה קרבית, 50% דלק) מאחורי "מיראז' 2000" (אותה תצורה) ביתרון אלף על אלף, לקרב תותחים, סיכוי סביר שהמיראז' 2000 יביס אותך. למטוס הזה יש את שיעור הפנייה הרגעי הטוב ביותר כרגע (כולל סוחוי 27 באותה תצורה). זה לא ממש רלוונטי לק"א מודרני, אבל בכ"ז הישג.

ג. לטעמי האישי, השבלולים הממולאים המוגשים במסעדות הצרפתיות הטובות, הם לא רק יתרון, אלא פריצת תחום גסטרונומי עולמית...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 24-02-2008, 20:24
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
כמה נקודות
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "הצרפתים עברו לתצורת דלתא-קנרד..."

הצרפתים עברו לתצורת דלתא-קנרד ברפאל

הם עברו לתצורה הזאת בהדרגה, שנים רבות קודם לכן. המיראז' "מילאן" כבר צויד בקנארד. לאחר מכן המיראז' NG צויד בסטרייקס דומים באופן חשוד לאלו שבצידי אפו של הכפיר.

כאשר היתרון העיקרי של תצורה זאת (על פני תצורת דלתא) הוא הגעה לזוויות התקפה יותר גדולות והגדלת כושר התמרון הרגעי.

הסבר נכון.

לפי דבריך גם הכפיר קנרד היה יכול לנצח בקרב אווירי כזה.

עד כאן. אתה צריך להביא בחשבון שני דברים:
א. בגלל מנת הממדים הקטנה של כנפי דלתה רגילות (נצולת נמוכה), חוסר היכולת להשתמש בכנפונים קדמיים, וחוסר היכולת להשתמש במדפים בשפת הזרימה, מטוסי דלתה סבלו תמיד ממחסור בעילוי. אם תשים לב, תצורת הקרב שלהם מאופיינת תמיד בעומס כנף קטן יחסית למטוסים בני דורם בעלי כנפיים משוכות לאחור. למשל, מקדם העילוי המרבי במיראז' היה 0.6 בלבד, אך ה-F-104 עם כנפיו הקצוצות היה מסוגל לכמעט כפליים מערך זה (עם נשיבת אוויר חם בתצורת נחיתה BLC) ולא מעט בגין הכנפונים (הידניים) בשפת ההתקפה. למטוס היו בעיות אחרות בתחום הפניות; רעידות גדולות, מגביל זווית התקפה אוטומטי שדחף את הסטיק קדימה בלא יותר מ-6 - 6.5 ג'י וכו', שהפכו אותו למטוס קרב צמוד עלוב לגמרי.
בקרב אוויר צמוד, מה שהורג אותך תמיד, הוא לא גרר צורה (המטוס דווקא מוריד מהירות) אלא גרר מושרה (נקרא גם גרר מערבולות). אתה מקטין מהירות כדי להדק את רדיוס הפניה, המטוס חייב לייצר עילוי בכמות הג'י שאתה מושך, והכנפיים חייבות לספק את העילוי הזה. כשלא נשארת "רזרבה" בין מקדם העילוי שאתה טס בו למקדם העילוי הנחוץ לך עקב הג'י שאתה מושך - המטוס נעצר ולא יכול לחדד יותר. גרר מושרה עולה ביחס ריבועי למקדם העילוי!
לפיכך, כל אמצעי שיתן לך יותר עילוי, גם במחיר של עליית מה בגרר צורה, הוא תוספת מבורכת. ב-"כפיר", הקנארד לא רק סיפק תוספת עילוי אלא גם אפשר כניסה מהירה מאד וחלקה לחלוטין, לזוויות התקפה גדולות, בלי שהמטוס "ימרח" (Mush - אבדן גובה בלי כניסה להזדקרות ו/או סחרור).

אבל!

ב. לצערנו הרב ל-"כפיר" לא הייתה מגבלת ג'י גבוהה כמו ל-"נץ". אפילו לא כמו ל-"קורנס". הוא היה מחוזק לספרת עומס קטנה משניהם. גם תוספת העילוי לא יכולה להתגבר על מכשלה כזו.

אמת היא שכושר הפנייה המיוצב (הנובע גם מדחף המנוע) חשוב לא פחות בהתפתחות הקרב. בתחום הזה יש לאמריקאים יתרון היסטורי

אכן כן. חשובה לא פחות, אך לא יותר. פניה מיוצבת חשובה בטקטים מסוימים של ק"א ופניה רגעית חשובה בטקטים אחרים.
היתרון ההיסטורי של האמריקאים בתחום הזה נעלם לחלוטין בויאטנם כשמטוסי מיג 17 של הצפוניים פנו בשיעור של למעלה מ-8 ג'י והקורנסים שניסו להיכנס עמם לקרב כזה נדפקו עד העצם. במלחמת יום הכיפורים אירע קרב המוני כזה, שאין ספק שאתה מכיר אותו וכך גם דני שקי ואמיר נחומי. הם הגיעו לקרב הזה מצוידים בכל הנסיון שהופק בויאטנם, הידע שנצבר בניסויי טיסה עם שני המיגים שערקו אלינו והשתמשו ביתרונות הקורנס (קרב אנרגיה, תמרון באנך) כדי לשלול מהמיג את יתרונו בתחום הפנייה המיוצבת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 25-02-2008, 20:11
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
קבעתי לעצמי לשבת יום אחד ולחשב את עקומת הגרר שלו
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "שתי נקודות נוספות שתמיד..."

בינתיים, ככל הידוע לי, בענף היסטוריה כותבים כבר כמה שנים את ההיסטוריה של המיראז' ויהיה ביטוי ליכולותיו. אז ניתן יהיה להשוות ביצועים לכפיר. היום אפילו הטייסים הכי טכניים שטסו עליו כבר לא זוכרים מידע שימושי. לפי הרבה שנים שאלתי את אמנון ארד (פקטורי) מה הייתה ההשפלה בין צלב הבורסייט ונקודת המכוון לצליפה והוא לא זכר.
יש שיטה טובה לחשב את עקומת הגרר של מטוס (מפתח עקרי לחישובי ביצועים) מגראפים שהיצרן מספק בדיאגרמות אחרות. זה רק לוקח זמן רב.

אתה צודק מאד לגבי שינוי מרכז הכובד של כפיר ביחס למיראז' ואפילו בתוך "משפחת" הכפיר. מרכז הכובד בדגם הראשון (ללא קנארד) היה ב-52% מיתר (לפני השן משור) ובדגם 7 הוא כבר היה ב-48.9% מיתר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 25-02-2008, 20:50
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "קבעתי לעצמי לשבת יום אחד ולחשב את עקומת הגרר שלו"

אם אתה יכול, תעיף מבט בספר הגדול של ענף היסטוריה על קרבות האויר במלחמת יוה"כ. בפרק התחקירים יש מספר עדויות מעניינות מאוד של טייסי שחק ונשר על נקודות אלו. מדובר בדברים שאמרו טייסים בתחקירים הכנפיים והחיליים שנערכו מיד לאחר המלחמה כשזכרונם של הטייסים היה עדיין טרי.
למרבה הצער, השוואה לכפיר המוקדם אין שם, אבל אם נקח בחשבון את החוויות של טייסת 101 בחודשים הראשונים בהם היא הפעילה את המטוס, ההבדל היה דרמטי (חוץ מהמרכיב של רוח היחידה ששיחק שם תפקיד לא קטן כנראה).

ד"א, בכל הדיון אני מתייחס רק לכפיר C1 המוקדם. אין לי עדויות מפורטות לגבי רמת השיפור שבכפיר הגדרות.

נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 25-02-2008 בשעה 20:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 25-02-2008, 21:16
צלמית המשתמש של PERE1
  PERE1 PERE1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 285
מידע ראפאל בקרב אויר
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "כמה נקודות"

אפשר למדוד ביצועים של מטוס זה או אחר ע"י הנחת גרף מעטפת הטיסה על גבי גרף מעטפת הטיסה
של המטוס השני.כך היינו לומדים על יכולות של מטוסי אוייב -פעם.
קרבות האויר הם לא בתנאי מעבדה וקשר עיין בקרב אויר הייה תנאי הכרחי ב1967- וגם ביום כיפור אבל כנראה הקרבות העתידיים יהיו קרב מכ"ם וטילי א"א מצויינים.- אלראות.
חלק ממטוסי הקרב כיום נותנים על הנייר ביצועים מרשימים אבל חלק מהטייסים לא יכולים להביא לידיי ביטוי את התכונות הנ"ל - ואוכלים אותה באימונים.
דוגמא למטוס שניתן להטיס על גבולות המעטפת בקלות יחסית הוא - F16 ולכן טייס בינוני יכול להפיל בקרב
צמוד טייס טוב ממנו הטס במטוס מתקדם כנ"ל.
אין ברירה אלא להתנגש אחד בשני - ראפאל עם F18 .

חבל!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:03

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר