21-02-2008, 12:00
|
|
|
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
|
|
אני מסכים שזו לא גישה טריוויאלית ומיידית, אבל ההשקפה הבאתיי היא בהחלט חלק מהשיקולים של כל פירמה. לקחתי בזמנו קורס מדליק בשם בננ"ה (בעיות נבחרות בניהול הפירמה) שנוגע בדיוק בנושאים כאלה ומנתח אותם מכל מיני זוויות מעניינות.
ראשית, בהחלט אפשרי שאחרי חיסול המתחרה (ולא סתם אחד - הראשי), השוק ייכנס לטלטלה ולחוסר בהירות. זה יכול לקרות בגלל אי-ודאות מצד הקונים (הצרכנים), בגלל נקמנות המתחרה (שמשקיע בהרס), בגלל אנליסטים (שצופים בעיות) ועוד.
שנית, האמריקאים הולכים לפעמים אחרי כמה מובילי-דעה, כמו בלוגיסטים, ואלה יכולים לחרוץ את גורלו של מוצר... גם כזה שייצא עם ידו על העליונה.
שלישית, בהעדר תחרות, נפח השוק עלול דווקא לקטון. קשה להסביר לבעלי-המניות מדוע אתה מפרסם ונלחם באגרסיוויות על כל לקוח, כשאין בעצם תחרות. אנשים שוכחים מקיום המוצר שלך.
רביעית, המוצר נמצא עדיין בשלב החדירה לשוק (מודל מחזור חיי המוצר, PLC), וההשקעות בו עדיין עצומות. ייתכן בהחלט שהוא ימשיך לגרום להפסדים (הושקע בו הון מבחינת מחקר ופיתוח, ייצור, שיווק, פרסום ועוד) עד שיחליטו להיפטר ממנו.
אני לא רוצה לשעמם אף אחד, אז אפסיק בשלב זה. הנקודה שלי היא לא שאין סיכוי שהמנצח יצליח. אני רק טוען שיש לחכות עוד קצת זמן... אם אתה קונה מכשיר, אז לא נורא. אבל אם אתה מתכנן
לפתוח ספריית השכרה ייעודית - חכה כמה חודשים.
אגב - אישית, אני עדיין בשלב ה-DVD. אין לי אפילו דיסק אחד משני הפורמטים, נגן מתאים או טלוויזיית HD שתלך איתם.
|