27-12-2007, 03:44
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
|
|
ת
ציטוט:
במקור נכתב על ידי haboob
פתיחת כוח בפיינל (השאלה בהודעה 1):
קשה להבין מהשאלה מה הכוונה ב"מתקרבים לנחיתה" - לדעתי התשובה היא אחת משתיים:
- פתיחת כוח קלה (בלבד) לפיצוי על הורדת גרר מלאה (ולא "כמעט מקסימלית" כמו שנכתב פה קודם).
- אחרי נגיעה, עם ההכנסה לרוורס (מהפכי דחף כפי שנכתב) - הסבר מיד.
כמה הבהרות ותיקונים:
מהפכי דחף - הסרטון לא מראה המצב הנכון של הידיות, בעיקר מפני שחיברו פה "טלאים" של צילום נחיתת ג'מבו מבחוץ עם צילומים מבפנים...
ההפעלה מתבצעת בד"כ עם הנגיעה במסלול והיא ע"י משיכת ידיות שנמצאות מעל המצערות (ולא המצערות עצמן - צדק Deepspace בקישור ששלח) ואחורה (כך זה גם הכי אינטואיטיבי) - המצערות נסגרות לסרק, היד עוזבת אותן ונשלחת קדימה להרים את ידיות הרוורס למעלה ואחורה.
בירידה למהירות הסעה נמוכה (סביב ה-60 קשר) מוציאים מרוורס - וזה בדיוק מה שרואים סביב זמן 02:25, בצמוד להכרזת הקצין הראשון של 60 קשר - דחיפת ידיות הרוורס בחזרה קדימה.
סיבובי המנוע גוברים בצורה משמעותית ולכן שומעים עליה ברורה ברעש המנועים עם הנגיעה במסלול.
הורדת גרר - אכן גורמת לפתיחת כוח אבל ממש לא למצב "כמעט מקסימלי". אוזן כרויה היטב יכולה לזהות את העלייה ברעש המנועים, אבל עלייה זו לא מתקרבת בכלל לרעש המתגבר במעבר מסרק לרוורס.
Spool Up - אחד הנושאים שיצרני המטוסים צריכים להתייחס אליהם מבחינת כוח המנועים הוא מצב בו מטוס יורד למהירות נחיתה בפיינל ובגובה נמוך מחליט ללכת סביב.
הבעייתיות במצב זה נובעת מהעובדה שהמנועים נמצאים בכוח נמוך לפרק זמן ארוך יחסית, בשילוב עם מהירות נמוכה (זרימת אוויר חלשה על המנוע משמעה שהמנוע לא מקבל "עזרה חיצונית" בהאצת סיבובים אם יילכו סביב) - תגרום לכך שהטייסים יפתחו מצערת והמנוע יגיב לאט, וכל זאת כשהקרקע קרובה... ולכן במטוסים רבים, יש יותר מ"מצב סרק" אחד למנועים.
מצבי הסרק הללו נקבעים בין השאר עפ"י מצב הגרר: כאשר הצוות הוריד את המדפים למצבם הפתוח ביותר - המנוע עובר למצב סרק גבוה יותר (כי "מבין" שהולכים לנחיתה וקיים סיכוי להליכה סביב), כך שלמנוע תהיה יותר אנרגיה והאצת המנוע (מה שקרוי Spool Up) תהיה מיידית.
|
תענוג של תגובה. תודה!
|