לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 10-04-2008, 21:49
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,914
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי xnir שמתחילה ב "מי יכול להסביר את הצילום הנ"ל"

תרומתי כאן היא להכריז שהמיג שייך לח"א של מזרח גרמניה, שזמן לא רב לאחר מיזוגו עם זה של מערב גרמניה הוצאו משירות המיגים שברשותו.

במסגרת הניחושים, אינני רואה סימני פיח או אלימות באזור הצירים מאחור או באזור שסביב כפפת הטייס, היכן שאמורים להיות ווי הנעילה של החופה.
מצד שני, אני מכיר מישהו שהשליך חופה על הקרקע במהירות אפס בקורנס לאחר נחיתה עם פנצ'ר בגלגל ימין שנגמרה בירידה מהמסלול, שבירת כן הנסע הקדמי והראדום, שם בצילומים לא ניתן לראות סימני אלימות או פיח,
בנס החופה נפלה על הכנף הימנית ולא על מישהו.

אז ככה שאני רק מנחש.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 11-04-2008, 09:50
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
בעקרון, זה המצב הנכון (בורר הנטשה על הנטשה כפולה)
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "מעניין"

מהסיבה שייתכן מצב שלא יהיה זמן להעביר למצב הזה (אם הבורר היה במצב של הנטשה אחורית בלבד).
יש להניח שאם נמצאים במצב שרק האחורי צריך לנטוש, יש גם את הזמן להעביר את הבורר למצב הנטשה בודדת לפני הנטישה (בזמני, לפני 25 שנים, המצב היה אחרת ושינו אותו בגלל המצב שבו אני נטשתי, כאשר ניתק קשר הפנים בין התאים).
אני מניח שכאשר מטיסים "אורחים" (כמו פותח האשכול, למשל), מעבירים למצב הנטשה בודדת כדי שלא תהיה הנטשה כפולה ואובדן מטוס עקב טעות של ה"אורח" במשיכה בלתי מבוקרת של ידית ההפלטה (כבר קרה ש"אורחים" החזיקו את ידית ההפלטה בזמן תימרון חזק של המטוס).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 11-04-2008 בשעה 10:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 11-04-2008, 15:54
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
קורנס 2000
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אם אני זוכר נכון, כיום הנוז"א..."

מדובר באחד המטוסים המוסבים הראשונים שיציא לגיחת אימון. במטוס היו מפקד הטייסת דאז רליק שפיר, ונווט צעיר. הנה הסיפור כפי שקיבלתי אותו בעבר:
הצוות המריא לטיסת אימון אוויר-אוויר.זמן קצר לאחר תחילת האימון, דיווח הנווט על גיצי אש שפורצים מדופן המכשירים הימנית, ממש מימין למושב המפלט. שפיר שאל את הנווט אם העניין מחמיר והנווט דיווח שהגיצים הופכים לאש בוערת בתוך הדופן. כנראה קצר חשמלי.
שפיר החליט לחתוך אימון ולחזור הביתה. האש התפשטה מהר יותר ממהירות המטוס...
בשלב מסוים, הודיע הנווט שהצד הימני של הסרבל שלו מתחיל לעלות באש ולהתפורר. הוא עצמו סבל ממחנק עקב העשן שנוצר בתא. שפיר ביקש ממנו להשליך בחרום את החופה שלו ולדווח אם האש פוסקת מהרוח. הנווט השליך את החופה אולם האש לא דעכה. שפיר החליט להשליך גם את החופה שלו ולקוות שהאש תיחלש. כל זאת תוך כדי דהירה מטורפת לכיוון הבסיס.גם חופת הטייס הושלכה וכעת המטוס טס ללא חופות כלל. אלא שהא, לא רק שלא נחלשה, אלא התגברה עקב הרוח.
בשלב זה הנווט כבר היה במצב של מצוקה גדולה עקב מחסור בחמצן ואש שכבר שרפה חצי מהסרבל שלו ומאיימת לשרוף גם אותו על הדרך.בשלב זה, הצוות כבר קרוב לבסיס ומבצע כניסה ישירה לנחיתה – ללא הקפה מסודרת. בשלב זה מערכות הקשר של המטוס מפסיקות לעבוד והנווט לא יכול לשמוע את שפיר.בגלל העשן, הוא גם לא רואה אותו.
שפיר מנמיך למסלול במהירות. הנווט, שלא רואה את שפיר ולא מקבל תגובת רדיו ממנו, חושש שהמטוס לא בשליטה וששפיר כנראה מעולף. כאשר המטוס נמצא בקושי 100 מטר מהמסלול, מיושר ואוטוטו נוגע, מושך הנווט בידיות ההפלטה במצב זוגי ומעיף את שניהם החוצה.הנווט יוצא ראשון. שפיר הספיק לשמוע את מערכת ההפלטה של הנווט מופעלת וידע שבשבריר שנייה - גם הוא יהיה בחוץ ולכן התיישר במושב, עזב את הסטיק ונפלט בשלום.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 11-04-2008, 10:10
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
תשובה לשתי האפשרויות שהעלית:
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Malchi שמתחילה ב "או שהם פשוט רבו והנווט החליט לחתוך"

במקרה הראשון, הטייס ימשיך במכלול אפשרויות שעדיין קיימות בפניו לנסות לנטוש.
אם מה שעצר את התהליך הוא אי העפת חופה (כאשר יש חופות נפרדות) הוא ינסה ניסיונות שונים להעיף אותה. אם גם אח"כ הכסא לא מופלט, הוא ישתחרר מהכסא (או באמצעים פירוטכניים או, אם זה לא מצליח, באופן ידני של שחרור הרצועות המחברות אותו לכסא), יעזוב את המטוס ויפתח את המצנח האישי באופן מיכני. אם כיום יש הבדלים לעומת מה שתיארתי (מתאים לקורנסים), אני מניח שיהיה כבר מי שיתקן אותי.
במקרה השני, יתכן מצב כזה. על הנווט לבצע הליכים דומים למה שתיארתי קודם. אישית אני מכיר מקרה שטייס הצליח לנטוש והנווט נשאר במטוס ולא הצליח לצאת כלל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:01

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר