לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-05-2008, 10:23
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
שאלה שאלה על ההבדלים בתכנון מטוסי תובלה צבאיים (עם תוכן- למה כתוב ל"ת בצד)

שתי שאלות על ההבדלים בתכנון שני מטוסי תובלה צבאיים לאותה מטרה ובאותו סדר גודל.
  1. מה התועלת או ההבדל בין שימוש בזנב עילי (זנב T) לבין זנב תחתון .
  2. ישנם מספר מטוסים רוסיים העושים שימוש במדחפים כפולים (שני מדחפים הנעים בכיוונים מנוגדים על כל מנוע).
אילו יתרונות יש לשיטה הזו? בהינתן הספק מנוע X האם יהיה הבדל אם אותו מנוע יעשה שימוש במדחף בודד או בשני מדחפים?
אם כן, מדוע רק הרוסים עושים שימוש נרחב בשיטה זו?



הנה דוגמה שגרמה לי להעלות את שתי השאלות הללו. שני מטוסים חדשים, שניהם מטוסי תובלה צבאיים בגודל בינוני עם תכנון שונה בשני הפרמטרים:
הדמיה של האיירבס a 400 המתוכנן:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

האנטונוב an 70
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תקריב של סידור המדחפים ב an 70
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 14-05-2008 בשעה 10:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 14-05-2008, 14:55
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "שאלה על ההבדלים בתכנון מטוסי תובלה צבאיים (עם תוכן- למה כתוב ל"ת בצד)"

זנב T שומר את משטחי ההיגוי מחוץ לשדה המערבולות של הכנף, וזה עשוי לקרות כאשר המטוס מגיע לנחיתה בזוית התקפה גבוהה שמאפיינת נחיתה במהירות נמוכה\מסלולים קצרים (הנ"ק=המראה\נחיתה קצרים).

יתרון נוסף הוא לוגיסט - הרחקת הזנב מפני הקרקע מקלה על פריקה\טעינה, ועל התנועה סביב זנב המטוס.

החיסרון נובע מכל שמומנט ההשפעה של ההגאים גדול יותר (בגלל המנוף הגדול שנוצר עם הרחקת משטחי הניהוג) - ישנה סכנה שבתכנון לא נכון\מוקפד - המטוס יכנס להזדקרות עמוקה - כלומר הזדקרות שלא ניתן להחלץ ממנה (נקראת גם הזדקרות פטיש ומלווה בתופעה שנקראת גילגול הולנדי או צניחה לאחור).

חיסרון אחר נובע מחוזק המבנה. זנב T יקרוס מהר יותר מזנב קונוונציונלי בעת פירפור (תחום באווירואלסטיקה).

לגבי מדחפים הסובבים בכיוונים מנוגדים - בהתאם לחוק השלישי של ניוטון - חוק פעולה ותגובה (לכל פעולה יש תגובה השווה בעוצמתה ומנוגדת בכיוונה) - מדחף שסובב בכיוון מסויים - יותר מומנט גילגול נגדי על המטוס. שימוש במדחפים\רוטורים הסובבים זה כנגד כיוון תנועתו של זה - מרסנים את המומנט הזה.

ריבוי להבים - מפחית את הרעש. יש הטוענים שרבוי הלהבים גם מגדיל את נצילות המדחף, ע"י הגדלת מסת האוויר שנעה דרכו. מצד שני יש טענה שכל מדחף מכניס את זה שבא בעקבותיו אל תוך מערבולת, שמפחיתה את יעילותו, ולכן ככל שיש פחות להבים - כך היעילות גבוהה יותר. אין לי מספיק ידע כדי להסביר את הסתירה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 14-05-2008, 15:32
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
חידוד
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "זנב T שומר את משטחי ההיגוי..."

תודה על התשובה המפורטת, בקשר למבנה המדחפים אחדד את השאלה.

ציטוט:
"לגבי מדחפים הסובבים בכיוונים מנוגדים - בהתאם לחוק השלישי של ניוטון - חוק פעולה ותגובה (לכל פעולה יש תגובה השווה בעוצמתה ומנוגדת בכיוונה) - מדחף שסובב בכיוון מסויים - יותר מומנט גילגול נגדי על המטוס. שימוש במדחפים\רוטורים הסובבים זה כנגד כיוון תנועתו של זה - מרסנים את המומנט הזה."

האם במטוס בעל 4 מנועים אפקט הפיתול של סיבוב המדחפים על הכנף משפיע בצורה קשה כ"כ? זה לא מונע מייצרנים מערביים מלהשתמש במדחף אחד לכל מנוע ולמעשה רק המתכננים הרוסים עושים שימוש נרחב בשני מדחפים.
אם אפקט הפיתול היה כל כך קריטי או משפיע על ביצועי המטוס יצרנים מערביים לא היו משתמשים במדחף אחד.
נראה לי שיש עוד סיבה
האם ייתכן שזה מגדיל את הדחף להספק נתון של מנוע?
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-05-2008, 22:10
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בקיצור זו העדפה על בסיס נסיון ולא
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "כי זו שיטה בעייתית"

בקיצור מדובר בעיקר בסוג של העדפה על בסיס נסיון העבר ולא עקב תועלת מעשית שנובעת מהשיטה של שני מדחפים.
מן הסתם הרוסים כיום מסוגלים לפתח מנועי טורבופרופ טובים בדיוק כמו האמריקאים והאירופאים המשתמשים במדחף אחד.

נראה לי שיש הבדל כלשהו "מעשי" בין השיטות,לא נראה סביר שכאשר משקיעים מאות מליונים ואולי אף מיליארדים בתכנון, פיתוח וניסוי (כולל סיכון חיי טייסי הניסוי), בדיקות במודלים ממוחשבים ומנהרות רוח ולבסוף הבחירה מבוססת על העדפות עקב נסיון העבר.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 14-05-2008, 21:14
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
?
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "זנב T שומר את משטחי ההיגוי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
זנב T שומר את משטחי ההיגוי מחוץ לשדה המערבולות של הכנף, וזה עשוי לקרות כאשר המטוס מגיע לנחיתה בזוית התקפה גבוהה שמאפיינת נחיתה במהירות נמוכה\מסלולים קצרים (הנ"ק=המראה\נחיתה קצרים).

יתרון נוסף הוא לוגיסט - הרחקת הזנב מפני הקרקע מקלה על פריקה\טעינה, ועל התנועה סביב זנב המטוס.

החיסרון נובע מכל שמומנט ההשפעה של ההגאים גדול יותר (בגלל המנוף הגדול שנוצר עם הרחקת משטחי הניהוג) - ישנה סכנה שבתכנון לא נכון\מוקפד - המטוס יכנס להזדקרות עמוקה - כלומר הזדקרות שלא ניתן להחלץ ממנה (נקראת גם הזדקרות פטיש ומלווה בתופעה שנקראת גילגול הולנדי או צניחה לאחור).הזדקרות עמוקה זו תופעה מעניינת אך לא ממש קשורה כאן ובהחלט לא מלווה (למיטב ידיעתי הצולעת) בגלגול הולנדי! . בכל מקרה - דווקא הגה גובה נמוך (דוגמה-קורנס) יעיל יותר במניעת כניסה להזדקרות עמוקה

חיסרון אחר נובע מחוזק המבנה. זנב T יקרוס מהר יותר מזנב קונוונציונלי בעת פירפור (תחום באווירואלסטיקה)."תחום באוירואלסטיקה" זה ניסוח מדויק אך מעט מתנשא...בגדול פרפור זוהי תופעת רעידות בלתי מתרסנות - גדלות ולא נשלטות אשר בדר"כ מופיעות מעל מהירות מסויימת

.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-05-2008, 06:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לאט לך
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "?"

אני מציע שתקרא שוב את מה שכתבתי לפני שאתה פוסל:

ציטוט:
הזדקרות עמוקה זו תופעה מעניינת אך לא ממש קשורה כאן ובהחלט לא מלווה (למיטב ידיעתי הצולעת) בגלגול הולנדי! . בכל מקרה - דווקא הגה גובה נמוך (דוגמה-קורנס) יעיל יותר במניעת כניסה להזדקרות עמוקה


כפי שטענתי - זנב T עשוי לתרום להכנסת מטוס להזדקרות עמוקה. ולא למנוע אותה.

כאשר המצב הוא קיצוני - הכנף בהזדקרות, והגה הגובה בזוית התקפה שלילית - את תקבל גילגול הולנדי. השיטה הזאת מקובלת, למשל, לצינוח טיסנים חופשיים.

ציטוט:
"תחום באוירואלסטיקה" זה ניסוח מדויק אך מעט מתנשא...


אין בציון עובדות משום התנשאות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:49

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר