לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-07-2008, 14:55
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
החיסכון הגיע לצה"ל....מורדים ש"ט

...שעות טיסה, מקווה שלא פוגעים במבצעיות, אלא רק בטיסות פרטיות.


התייקרות הדלק עלתה לצה"ל מיליארד ש'
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://business.msn.co.il/s.gif]

מצוקת הדולרים המתכווצים של צה"ל: הכפלת מחירי הדלק וצמצום חבילת הסיוע השנתית מארה"ב, בשל שחיקת הדולר, עולים למדינה הרבה כסף. בחיל האוויר מורים לטייסים לחסוך - ולטוס יותר לאט!
מאת: רן דגוני, וושינגטון / גלובס - עיתון העסקים של ישראל
צה"ל נקלע למצוקה פיננסית בגלל השחיקה הנמשכת בערך הדולר, שמכווצת משמעותית את חבילת הסיוע השנתית שמקבלת ישראל מארה"ב, ובגלל הנסיקות במחירי דלק למטוסים. כמעט כל הדלק הסילוני בשימוש חיל האוויר הישראלי נקנה בארה"ב, בכספי הסיוע.

בסקירה בשבועון דיפנס ניוז על הדרכים שבהן מתמודדים חילות אוויר בתבל בעליות מחירי הדלקים, נאמר כי חיל האוויר הישראלי פועל במהירות רבה יותר בהשוואה לרוב החילות המקבילים בעולם לפיתוח דרכים לניצול מרבי של כל טיפת דלק סילוני במטוסיו.

החיל צריך להתמודד לא רק עם שחיקת כוח הקניה של חבילת הסיוע אלא גם עם העובדה שהוא מקיים קצב פעילות אינטנסיבי יותר מזה של רוב חילות האוויר האחרים.

מגלחים את התקציב

בגלל ההישענות על ארה"ב כמקור אספקה כמעט יחיד לדלק סילוני ובגלל העובדה שישראל מממנת את רכישת הדלק בדולרים של הסיוע, גולחו יותר ממיליארד שקל (כ-325 מיליון דולר) מתקציב המדינה רק ב-2007 ואנשי אגף התקציבים מתלבטים כיצד לסגור את הפער, אומר דיפנס ניוז.

"יש לנו עתה הוצאה נוספת בלתי מתוכננת, בסך 250 מיליון דולר או יותר כל שנה, בגלל העליות במחירי דלק מטוסים", אמר לשבועון פקיד בכיר העוסק בתקציבי משרד הביטחון, ושמשמש גם כיועצו ההכלכלי של הרמטכ"ל.

כתוצאה מכך, נוקטים צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט שורת צעדי התייעלות, שמכוונים לצמצם עד כמה שאפשר שימושים בלתי חיוניים בדלק, ובה בעת לשמר את רמות המוכנות והקצב התפעולי של הצבא.

טסים לאט וחוסכים בדלק

"חיל האוויר הישראלי נע עתה, במידה רבה יותר מאשר אי פעם בעבר, לכיוון של שימוש בסימולטורים, ואנו גם נעים לקראת שינוי בהליכי הניהול שלנו", אמר הפקיד הבכיר. "כבר עתה אנו רושמים חסכונות מסוימים, אבל זו בעיה קשה ולא נוכל לפתור אותה מהיום למחר".

המטכ"ל הורה למפקדי בסיסים של חיל האוויר לא לקמץ באימונים, אך, בה בעת, הותיר להם שיקול דעת נרחב למציאת דרכים לצמצם שימושים בלתי חיוניים בדלק. את החסכונות שיירשמו ממחיקת שימושים בלתי חיוניים, יהיה אפשר לנתב לתקציבי האימונים, אמר המקור.

מפקדי בסיסים רבים הורו לטייסים ולמפעילי פלטפורמות אוויריות לטוס במהירויות נמוכות יותר בדרכם למרחבי אימונים כדי לחסוך בדלק ולאפשר להם להישאר באוויר זמן רב יותר ביצוע התרגילים.

"נניח שטיסה למרחב אימונים במהירות מרבית נמשכת שתי דקות", אמר הפקיד. "אבל המפקדים מגלים עתה, שאם טסים במהירות נמוכה יותר ומגעים ליעד בארבע דקות, מושג חיסכון גדול בדלק וגם קצב הבלאי של המנועים קטן".

המטוסים הישנים והבזבזנים יוצאים לגמלאות

לפי הידיעה, משקיעים עתה מפקדים בחיל האוויר עבודה רבה יותר במניעת נזילות ובניהול יעיל יותר של נכסיהם האוויריים. הפקיד הבכיר אמר, כי בחיל האוויר בודקים עתה כל מכל של מטוס, קודם להמראה ומיד לאחר הנחיתה, כדי לוודא שהמכל מלא בעת ההמראה, וריק לחלוטין לאחר הנחיתה.

"עד עתה, פשוט הסתכלו במכלים, אבל עתה עברנו לשלב שבו נעשה שימוש במכשור כדי לבדוק שמוצתה כל טיפה של דלק יקר", אמר המקור.

נוסף לכך, מוציא חיל האוויר לגימלאות את מטוסי בואינג 707 הישנים והבזבזניים, ששימשו לביצוע משימות מיוחדות, כאתראה אווירית (אייוואקס), ועובר לשימוש במטוסים קטנים וחדישים יותר, שבנויים על הפלטפורמות של מטוסי המנהלים גאלפסטרים.

בשנתיים שחלפו מאז נכנס לשלב תפעולי צי מטוסי נחשון למשימות מיוחדות נרשם חיסכון של עד 90% בצריכת הדלק, לדברי מקורות במערכת הביטחון ובחיל האוויר. לפי דיפנס ניוז, החיסכון בדלק צפוי לגדול במידה "דרמטית" במהלך השנה הבאה כאשר שני מטוסי אתראה מוקדמת יוכנסו לצי נחשון לשירות מבצעי מלא.

08 11:53
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-07-2008, 15:42
  שרף 5 שרף 5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.08
הודעות: 48
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב ""הפקיד""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
כנראה פקיד אמיתי, כי הוא לא מבין בתצרוכות דלק של מנועי מטוסים. אם יטוסו במהירות קטנה בחצי (שלא ברור אם זה בכלל אפשרי), ללא ספק תצרוכת הדלק לא תקטן לחצי, מצד שני הזמן, באופן מתמטי מובהק - יגדל פי שתיים.


החישוב שלך לא היה נכון. כמובן שיחס הדלק-מרחק אינו לינארי, אך לפי דעתי הוא נוטה לכיוון ההפוך ממה שהצגת. הזמן אינו נכלל בחישוב מכיוון שהזמן של הטייסים אינו בעל חשיבות, ולכן מה שחשוב זה המרחק שאתה עושה באותה כמות דלק. אם תשתמש בפי-שתיים דלק, לא תגיע ליעד במהירות כפולה, ולכן עדיף לטוס במהירות נמוכה יותר ולהגיע לאותו יעד עם פחות דלק מבוזבז. לדוגמא, שימוש במציתים אחוריים (מצטער אם תרגמתי את המושג לא נכון) יכול לגרום לבזבוז כפול של דלק אך רק עלייה על אחוז קטן במהירות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 18-07-2008, 17:16
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "החיסכון הגיע לצה"ל....מורדים ש"ט"

הכותרת אינה מדויקת,
אין כאן שום הוכחה לחיסכון, יש כאן הוכחה לקיצוץ....יש האומרים שבהיבטי חיסכון זה דווקא יעלה לנו הרבה יותר..
כמובן שטיסות סימולטור על חשבון טיסות מסוימות ועוד כל מיני פטנטים הם כיוון טוב, אבל בכיוון הזה חיל האויר הולך כבר זמן רב, אין קשר למשבר האחרון במחירי הדלק...
בקיצור...כתבה בינונית (לא קישקוש מוחלט אבל גם לא לגמרי מדייקת, אבל כבר ראינו כתבות גרועות בהרבה..)
לעניין טיסות פרטיות, ראשית אפשר להוועח מה זה בדיוק טיסות פרטיות, לטעמי אין כאלה היום בצה"ל אבל כאמור זה נתון לדיון, מה שלא כל כך נתון לדיון (ומצביע על הפופוליזם שבויכוחים על "טיסות בכירים") זה שגם לו יחתכו את כל טיסות הבכירים- לחלוטין, אפס טיסות בכירים!! זה עדיין לא יוסיף אפילו 10 דקות טיסה שנתיות לטייס קרב לאימון בחיל האויר...)
אמיל
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 18-07-2008 בשעה 17:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 18-07-2008, 17:52
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "באשר לטיסות הבכירים - מעניין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
באשר לטיסות הבכירים - מעניין בכמה גבוהה צריכת הדלק של חופית שמטיסה אלוף לבין הפאג'רו שמסיעה אותו (כולל צריכת הדלק של הפאג'רו כשהנהג ישן במזגן בזמן שהוא מחכה למפקד)...

נכון מאוד, ולזה צריך להוסיף את החיסכון בשעות העבודה לבכיר (תנסה לחשב כמה עולה לנו שעת עבודה של בכיר כזה!! המון כסף, וטיסות כאלה מייצרות עוד שעות עבודה במקום שעות בטלה שהוא תקוע במכונית....)...גם עניני בטיחות נכנסים כאן לתמונה (מפקד שלא נמצא ביחידתו- רמת הבטיחות בה קטנה טכמות התאונות גדלה...ואת זה אי אפשר בכלל למדוד כלכלית)..
בקיצור, יש בהחלט מקום לטיסות בכירים בקונסטלציה כזו או אחרת, כמובן שיש להשגיח שהדבר לא הופך לבלתי נשלט..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 18-07-2008, 18:02
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
בבקשה, נעשה חישוב קטן
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "באשר לטיסות הבכירים - מעניין..."

חופית צורכת כ 65 ליטר לשעה.
נניח שהפאג'רו עושה 6 ק"מ לליטר(בהנחת בנזין. כל אחד יוכל להתאים את החישוב).

נתכנן טיסה משדה דב לראש פינה (לאלוף יש דיון בסביבה).

זמן טיסה של החופית - קצת מעל חצי שעה. נניח 40 ליטר דלק.
מרחק נסיעה לרכב - כ 140 ק"מ. כ 23 ליטר. ברכב נחסוך כ 17 ליטר. (קצת מעל 100 שקל)

מצד שני - הרכב יסע כשעתיים וחצי. כשעתיים אבודות לאלוף, אלא אם הוא עובר על דואר, או ישן.

זה לכיוון אחד (כמובן שלא רק הדלק צריך להיכנס לחישוב, יש עוד מרכיבי תחזוקה למטוס).

יש יתרונות מסוימים לנסיעה ברכב, במיוחד אם הוא לא גר ליד שדה דב ואם הדיון שלו לא בראש פינה אלא בצפת. מצד שני, אם אלו מספר קצינים בכירים - יש חסכון.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 18-07-2008 בשעה 18:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:28

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר