08-03-2005, 17:11
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 33
|
|
לא מסכים עם הרבה ממה שנכתב כאן
מסלול קד"צ פאראמדיקים: 8 חודשים קורס קד"צ, חודשיים טירונות בביסל"ש (03) ועוד 4 חודשים קורס במסגרת השירות הסדיר.
אחרי הקורס משרתים שנה בתפקיד מרפאה (אוגדה, פאראמדיק על תקן רופא במרפאה בבסיס - למרות שהיום עושים את זה בעיקר פאראמדיקים מעתודה), ואז יש אפשרות לעבור לתפקיד שטח - שירות בתור פאראמדיק בסיירת (אני הכרתי פאראמדיק אחד ששירת בשייטת ואחד בצנחנים). חוץ מזה יש אפשרות קטנה מאוד להגיע ל- 669 (בד"כ מגיעות רק בנות).
לגבי המסלול שאמרו שכדאי לעשות: מתנדב -> נהג -> חובש בכיר -> פאראמדיק: לא נכון בכלל לדעתי (אני מתנדב שנה רביעית ומדריך במד"א). נכון שלא כדאי להתחיל ישר מפאראמדיקים בלי להכיר את התחום בכלל, אבל אין שום סיבה לא לעשות פאראמדיקים לפני קורס נהיגה (ובטח שלא צריך לעשות חובשים בכירים קודם).
אין אפשרות לעשות קורס פאראמדיקים בזמן השירות כמה שידוע לי, ובטוח שאי אפשר לצאת מחובשים לפאראמדיקים.
מבחינת מיונים: ניגשים למיונים 600 איש ועוברים 30. במהלך הקורס לא נופלים הרבה (בקורס האחרון נפלו 2, למשל) אבל הקורס קשה מאוד. אם אתה רוצה מיונים אתה חייב לשלוח בקשה ולצרף אליה המלצות, ואז לשגע את הלשכת גיוס עד שתקבל את המיונים. המיונים לוקחים יומיים, מתקיימים בבה"ד 10 בצריפין, וכוללים בין השאר: מבחנים פסיכוטכניים, דינמיקה קבוצתית, ומבחן הבנת הנקרא באנגלית.
אגב, אם מעניין אותך תפקיד רפואי בצבא, ולא תתקבל לפאראמדיקים, אתה יכול לבקש להיות מיועד להדרכת חובשים: טירונות 03 בביסל"ש, קורס חובשים ואז קורס מדריכי חובשים. המיונים כוללים סימולציה ואולי גם דינמיקה קבוצתית, אבל צריך לעשות עוד פעם מיונים במשך הקורס חובשים (יש הרבה מקרים שבהם אנשים שהתגייסו כיעודי להדרכה בסופו של דבר לא יצאו לקורס מדריכים בגלל חוסר תקן, או שלא עברו את המיונים הנוספים).
|