
12-11-2008, 21:21
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
|
במקור נכתב על ידי NehemiaG
כדי שסוריה תקבל מטוסים כאלה, היא תצטרך לשלם עליהם, מה שאני לא בטוח שביכולתה לעשות.
|
סה"כ המטוסים האלה זולים יחסית (נגיד כ-50 מיליון דולר למטוס), ולכן הם בטח יכולים להרשות לעצמם לרכש כנף או שתיים (נגיד 24 מטוסים, זה יסתכם בערך ב 1.2 מיליארד דולר). הסורים לדעתי יכולים להרשאות לעצמם להוציא סכום כזה, ובטח שאיראנים יכולים, אם הם משקיעים 2.5 מיליארד דולר בפיחות תאי הגז
אבל ברור שהכסף הזה צריך לבוא על חשבון משהו אחר, ולכן נשאלת השאלה: איך רואים הסורים והאיראנים את הצבא שלהם בשנים הבאות, לאיזה תרחישים הם מתכוננים, ומהו סדר עדיפויות שלהם בעניין רכישת האמל"ח.
אני אישית חושב, שלא הסורים ולא האיראנים לא ישימו דגש על מערכות התקפיות (להוציא טילים בליסטיים ורקטות ארוכות טווח), אלא דווקא על מערכות הגנתיות, אשר תספקנה להם רמה כלשהי של הגנה נגד תקיפה חיצונית (של ארה"ב וישראל בעיקר). אם כך, לפי דעתי, הדגש אמור ליפול קודם כל על מערכות נ"מ מתקדמות משולבות ברשת לאומית בתוספת של מכמ"ים אקטיביים ופאסיביים, מערכות ל"א ומערכות הגנה מפני טילים נגד מכמ"ים (כדוגמת HARM, HARPY וכד'), ומטרות דמה, המדמות את מערכות נ"מ.
כמובן שגם המטוסים (בעיקר המיירטים) הם חלק חשוב ממערך נ"מ לאומי, אבל עקב גידול משמעותי בטווח השמדה של מערכות נ"מ מודרניות (כדוגמת PATRIOT ו-S-300PMU-1\2), יכולת שלהם לפעול בתנאי ל"א, יכולת שלהם ליירט טילים בליסטיים בעלי טווח קצר או בינוני, גידול בשרידות שלהן (עקב ניידות גבוהה ושימוש במערכות גילוי מטרות פסיביות) וכמו כן ביכולת שלהם ליירט טילים ופצצות, עקב כל זה אני בא למסכנה ששרידות מערכות נ"מ תעלה על זאת של מטוסי קרב, תוך שהן יעילות יותר למשימות הגנה אווירית.
מצד אחר, גם אם סורים או איראנים ירכשו כמה עשרות מטוסי קרב מתקדמים, עדיין לא יהיה להם סיכוי ממשי להכריע במערכה אווירית (כלומר להשטלת על המרחב האווירי). ואם כך, אין למטוסים האלה הרבה משמעות מבצעית. אולי מה שנשאר להם שה בעיקר לספק תמיחה למערכות נ"מ קרקעיות.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|