לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 16-06-2009, 09:10
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "טעות"

The XH-17 was a very limited flight-- test program to investigate the feasibility of using an experimental pressure-jet power system to provide adequate lift to carry an armored tank. Three months of extensive ground rotation tests were accomplished with air power as well as with the eight tip burners activated. Thirty-three short flights were completed, accumulating a total of 10 hours, which included hovering and forward flight up to 70mph. Most flights were at 44,000 pounds gross weight. An Air Force radio van was attached to the helicopter and lifted off the ground to prove that the XH-17 could hover at 50,000 pounds gross weight. My copilot, Sid Hill, and I were grunting right along with the whirlybird, literally "willing" it off the ground.

The success of these flights encouraged the military enough to present the Hughes Tool Co. with a contract to build a wooden mockup of a prototype XH-28, which was proposed to carry an Army tank. The XH-28 was designed to fly at 120,000 pounds max gross weight. It had four blades instead of two and possibly two jet engines on each side to drive compressors. This would definitely be an improvement in providing air to the blade tips. In 1956, the XH-28 mockup was completed, but the Korean War had ended, and the XH-28 helicopter program was canceled, along with many other military programs. For many months, the XH-17 was relegated to a concrete pad west of flight operations. There was some talk about giving it to the Smithsonian, and an aviation museum in Upland, California, wanted me to fly it there. This couldn't be done because the damaged rotor blade had already exceeded its 50hour life limit. The XH-17 was eventually stripped of all salvageable components and then demolished. That was the ignoble end of the monster whirlybird-a helicopter before its time.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:20

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר