לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 24-06-2009, 17:26
צלמית המשתמש של minimax
  משתמשת נקבה minimax minimax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 10,153
שלח הודעה דרך MSN אל minimax Facebook profile
לא מתוארת תופעה כזאת בתורה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eGod שמתחילה ב "עלילות הטאליבן: רצחו את הגברים, ודרשו לעצמם את הנשים"

דברים פרק כ"א:
י כִּי-תֵצֵא לַמִּלְחָמָה, עַל-אֹיְבֶיךָ; וּנְתָנוֹ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּיָדֶךָ--וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ. יא וְרָאִיתָ, בַּשִּׁבְיָה, אֵשֶׁת, יְפַת-תֹּאַר; וְחָשַׁקְתָּ בָהּ, וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה. יב וַהֲבֵאתָהּ, אֶל-תּוֹךְ בֵּיתֶךָ; וְגִלְּחָה, אֶת-רֹאשָׁהּ, וְעָשְׂתָה, אֶת-צִפָּרְנֶיהָ. יג וְהֵסִירָה אֶת-שִׂמְלַת שִׁבְיָהּ מֵעָלֶיהָ, וְיָשְׁבָה בְּבֵיתֶךָ, וּבָכְתָה אֶת-אָבִיהָ וְאֶת-אִמָּהּ, יֶרַח יָמִים; וְאַחַר כֵּן תָּבוֹא אֵלֶיהָ, וּבְעַלְתָּהּ, וְהָיְתָה לְךָ, לְאִשָּׁה. יד וְהָיָה אִם-לֹא חָפַצְתָּ בָּהּ, וְשִׁלַּחְתָּהּ לְנַפְשָׁהּ, וּמָכֹר לֹא-תִמְכְּרֶנָּה, בַּכָּסֶף; לֹא-תִתְעַמֵּר בָּהּ, תַּחַת אֲשֶׁר עִנִּיתָהּ. {ס}
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 24-06-2009, 17:43
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
ראשית, יפה שאת קוראה בתורה. יום יבוא ותעשי תשובה שלמה וגם שבת אצל מדינאי ותביאי לנו
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "לא מתוארת תופעה כזאת בתורה?"

קיגל משובח.

שנית, הטקסט שציטטת מתיחס לחקיקה מלפני כ3000 שנים המנסה למתן וליצור גבולות לכלל שנהג בעולם אותה עת. אין היתר ל'אונס' אלא ל'לקיחה לאשה'. כלומר הקניית זכויות מסוימות ונטילת אחריות. הפסוק עוסק במתן זכות האבל לאשה על אובדנה ואינו מקנה זכות להורגה אלא להחליט: לקיחתה לאשה או שליחתה לחופשי. חקיקה אמיצה, הומניסטית ומתקדמת מאוד נכון ללפני 3000 שנים וגם ללפני 1800 שנים.

גם חקיקה זו לא תועדה כמיושמת רבות במלכויות ישראל - הן בשל התקדמות המשפט העברי והתמתנות הדין והן מאחר ובד"כ היינו בצד המפסיד במלחמות החשובות באמת...

נסיון לנגח את היהדות באמצעות הפסוק שהבאת משול לנסיון לנגח את החקלאות הנבטית על שלא השתמשה במשאבות דיזל וטפטפות.

הבעיה שלנו היא כי הרומאים במאות הראשונות לספירה עדיין היו מפגרים אחרי הפסוק שהעלית ולמרבה הצער הטאליבן אפילו לא הגיעו למקום בו עמדו הרומאים לפני 2000 שנים.
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 25-06-2009, 08:51
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
התורה היא נצחית בכל זמן ובכל מקום
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "ראשית, יפה שאת קוראה בתורה. יום יבוא ותעשי תשובה שלמה וגם שבת אצל מדינאי ותביאי לנו"

ועיקר התורה זה המסר היותר פנימי שבזה, ולזה צריכים ללמוד את תורת הקבלה.

הנה מה שמבואר בספרי קבלה וחסידות הפסוק הזה:

חיפוש באתר של ספרי חב"ד מעלה את הקטעים האלו:

http://www.chabadlibrary.org/books/...mlukat/4/37/285
ביאור בהשייכות דשתי הדרגות שבפנימיות הלב (הארת נקודת הלב ועצמות נקודת הלב) לשתי הדרגות בהפנימיות שלמעלה (הוי' ואור אין סוף שלמעלה מהוי'), ע"פ המבואר בלקו"ת בפירוש הכתוב כי תצא למלחמה על אויביך, דכי תצא למלחמה קאי על מלחמת נפש האלקית עם נפש הבהמית, שמלחמה זו היא בכחות הנשמה המלובשים בגוף (שכל ומדות), מה שאין כן פנימיות הלב (הארת נקודת הלב) הוא על אויביך, למעלה מאויביך, שאין להאויב שליטה ואחיזה שם. וע"י גילוי הארת נקודת הלב, על אויביך, עי"ז ושבית שביו, שנהפך הרע לטוב. אלא שהפיכת הרע לטוב שע"י גילוי הארת נקודת הלב הוא רק בהלבושים מחשבה דיבור ומעשה, ובכדי להפוך המדות מרע לטוב הוא על ידי גילוי עצמות נקודת הלב. וזהו וראית בשבי' אשת יפת תואר, אשת יפת תואר היא הנשמה המלובשת בגוף, ובכדי להוציא אותה [את עצמותה ומהותה, היינו השכל והמדות שלה] מהשבי', הוא ע"י גילוי עצמות נקודת הלב.

עוד:
http://www.chabadlibrary.org/books/...%95%d7%90%d7%a8
להבין זה הנה יש לבאר כ"ז ע"פ מה ששמענו ע"פ וגלחה את ראשה (דברים כ"א י"ב) שנאמר ביפת תאר, כי נתבאר בתורה ע"פ הנ"ל שיפת תואר היא חלק הנשמה שאינה מתלבשת בגוף כ"א עומדת בבחי' מקיף ממעל שנקראת כן על סיבת היותה נמשכת מבחי' כללות כמה בחי' שמזה בא היופי כמו בגשמיות גוון אחד אינו יפה כ"כ אבל כשדבר א' יש בו כמה גוונים יחד הוא יפה ונחמד למראה וכן בחי' תפארת כלולה מחו"ג יחד כנודע לי"ח, ואשת יפ"ת היינו חלק מהנשמה המלובש בגוף שהוא בחי' מקבל מחלק הנשמה הבלתי מתלבש בגוף הנק' יפת תאר, והנה כאשר האשת יפת תואר היא בבחי' גלות בנפש הבהמית ובגוף שהוא משכא דחויא שאז מדות ולבושי נה"ב שולטים על נפש האלהית ע"ד שנתבאר בלק"א ח"א פי"א, זהו ענין מ"ש וראית בשביה אשת יפת תאר (דברים כ"א י"א), וכאשר יתעורר האדם להוציא ממסגר אסיר להוציאה מן הגלות עד שתהא היא המושלת בגוף ע"ד שנת' בלק"א ח"א פ"י ופי"ב, אז נאמר וחשקת בה כו' וגלחה את ראשה, פי' וחשקת בה הוא ענין התהפכות המדות רעות כמש"ש פי' וגלחה את ראשה הוא בחי' העברת הלבושים צואים דנה"ב עכ"פ כמש"ש פי"ב, ופי' וענין הלבושים צואים דנפש הבהמית המה כל המחשבות ודיבורים אשר לא לה' המה ולרצונו ולעבודתו ובכלל זה ההתחכמות היתירה במילי דעלמא אפי' בעסק מו"מ שבזה הוא מטמא בחי' המדות ובחי' חב"ד שבנפשו האלהית בטומאת קליפת נוגה כמו שמשמע בלק"א פ"ח ואע"פ שהמשא ומתן יש בו צורך לעבודת ה' מ"מ כיון שהוא בהתחכמות יתירה שאינו כראוי עפ"י ציווי התורה בהנהגת המו"מ ה"ז בחי' לבושים צואים ממש, ולכן צ"ל העברת לבושים צואים אלו ועז"נ וגלחה את ראשה. אך הטעם שנקראו לבושים צואים אלו בשם שערות, הענין כי הנה מצינו בתורה פעם הגביה מעלת השערות במאד כמו בנזיר קדש יהי' גדל פרע שער ראשו וכמ"ש גבי שמשון (שופטים ט"ז י"ט) שכל כחו הי' בשערות ופעמים מצינו שהשערות השפילה אותם התורה מאד כנ"ל בענין המצורע והלוים, וכן אמרו ז"ל שער באשה ערוה (ברכות כ"ד א'), וכן למעלה בעולמות העליונים יש ג"כ חילוקים כי שערות דע"ק הם מקור חיות כל העולמות כי אבא ראשית האצילות יונק ממזל השמיני כנודע משא"כ שערות דנוק' יש מהם יניקת החיצונים, והענין כי השערות הם מותרי מוחין ולכן ענין מעלתם הוא כפי המקום שמשם הם נמשכים כי בחי' ע"ק שהוא א"ס ממש הנה גם בחי' מותרות שלו הם....

http://www.chabadlibrary.org/books/...%90%d7%a9%d7%94
הנשמה שבבחי' מקיף נק' בשם יפת תואר ששרשה מבחי' לך ה' הגדולה והגבורה והתפארת שהתפארת הוא ענין יופי הנך יפה דודי וגו'. ובחי' הנשמה שבתוך הגוף נק' אשת יפת תואר שמקבל מיפת תואר (עיין בזהר ר"פ במדבר דקי"ז ע"א פ' שלח דקנ"ט א' וע' בזח"א ויחי דרמ"ה סע"א וע"ב). וכדי להוציאה מן השביה בבחי' עצמותה ומהותה דהיינו השכל והמדות עצמן שתהיינה לה' לבדו ולבער הרע מקרבו מכל וכל והיינו בהתהפכות המדות של הרע לטוב ממש ולהכלל בקדושה וכמ"ש בסש"ב פרק יו"ד צריך להמשיך גילוי אלהות מבחי' מזל הוא הנשמה שלמעלה מן הגוף. וע"ז אמר דוד המלך ע"ה בקשו פני פי' פנימי' שלי היינו עצמיות פנימיות נקודת הלב ורעותא דליבא שהוא בהסתר והעלם וצריך לבקשה ולחפש אחריה ולהוציאה מההעלם אל הגילוי (וכענין שנאמר תעיתי כשה אובד בקש עבדך) וכיצד יבקש ויחפש אחריה את פניך ה' אבקש היינו פנימיות הוי' בחי' ויעבור הוי' על פניו וגו' שמשם נמשכים י"ג מדות הרחמים והן נמשכות בימי הסליחות שאז הוא זמן ועת רצון למעלה ובכל השנה נמשך פנימית הוי' בבחי' זו על ידי התורה והמצות שהן הן פנימיות רצונו וחכמתו של הקב"ה בכבודו ובעצמו כביכול דלית מחשבה תפיסא ביה שע"י עסק התורה נקרא קורא בתורה שקורא וממשיך חכמתו ית' דאורייתא מחכמה נפקת שהיא בחי' הארת פנימיות כמ"ש חכמת אדם תאיר פניו. (ע' בביאור ע"פ ויכתוב משה את מוצאיהם כו'). ועי"ז יאר פניו אתנו סלה והמצות הן הם פנימיות רצונו ית' תרי"ג מצות דאורייתא וז' מצות דרבנן בגימט' תר"ך עמ ודי אור שהן נמשכות למטה ע"י קיום המצות כמאמר אשר קדשנו במצותיו כו וכמאמר רז"ל הקב"ה מניח תפילין כו'. וצדקה כנגד כולם כי ענין הצדקה הוא להיות מדת החסד חנם להחיות רוח שפלים שהן כל המדרגות שבהשתלשלות העולמות דכולא קמי' כלא חשיב. וזהו והיה מעשה הצדקה שלום וכתיב שלום שלום לרחוק ולקרוב לרחוק שנעשה קרוב כי שלום היינו בחי' התקשרות מעלה ומטה שיהיה גם הרחוק בבחי' קרוב כנ"ל. וכשם שנמשך מלמעלה למטה בחי' את פניך ה' כך נמשך ממטה למעלה בחי' בקשו פני להיות נקודת פנימית הלב עולה ונכלל באור א"ס ב"ה ממש. (וע' בד"ה מי מנה ובד"ה ראשי המטות ובד"ה והיה מספר בנ"י ובד"ה אחרי ה' אלקיכם תלכו גבי ואת מצותיו תשמרו ובד"ה אם לא תדעי כו' צאי כו' ע"ש) ולא מהעוה"ז לבד שהוא בחי' התקבצות מפיזור הנפש המתפזר ומתפשט במחשבה דיבור ומעשה לבושי הגוף הגשמי שנמשכין אחר עוה"ז אלא אפילו מג"ע התחתון ועליון כמ"ש מי לי בשמים ועמך לא חפצתי בארץ כלה שארי ולבבי צור לבבי וגו'. ועל זה נאמר מי זאת עולה מן המדבר מתרפקת על דודה על דודה ממש. וזהו ולקחת לך לאשה דהיינו כענין שנאמר ביום ההוא וגו' תקראי לי אישי. והיינו ע"י התורה וכמארז"ל ביום חתונתו זה מ"ת שהתורה היא בחי' חתן וכנסת ישראל נק' כלה בחי' כלה שארי ולבבי ממש. אך להיות בחי' זו של המשכת התורה והמצות פנימיות רצונו ית' וחכמתו כדי להעלות בחי' פנימיות נקודת הלב בבחי' עצמותה ומהותה ממש צריך להקדים להיות בבחי' וחשקת בה שיהא כל ישעו וחפצו בזה כי רוח אייתי רוח ואמשיך רוח אם ישים אליו לבו רוחו ונשמתו אליו יאסוף
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 25-06-2009 בשעה 09:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 25-06-2009, 10:17
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
הנה פה בשפה קצת יותר עממית
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "איני 'דתי' ואיני לומד תלמוד או פילוסופיה ולכן איני יכול לרדת לעומקם של טקסטים קבליים"

http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=31731
הגיגים ופרפראות לפרשת כי-תצא / תורני
(יום רביעי, ח' אלול ה'תשס''ז)
אשת יפת התואר היא סמל לנשמה. היא כנסת ישראל הכונסת לקרבה אורות של הדר המפארים אותה, ובשל היותה כלה, נכללים ומתמזגים בה האורות והדבר מוסיף לה הדר ● הגיגים ופרפראות לפרשת 'כי-תצא' ולימי הסליחות והימים הנוראים מאת רבקה ערנטרוי ● מבוסס על-פי 'ליקוטי-תורה' כי תצא, מאמרי האדמו"ר האמצעי נ"ע ו'ליקוטי-שיחות חלק י"ד וחלק י"ט הוספות
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.col.org.il/pics/inbox/8872187_8043591.gif]





מאת רבקה ערנטרוי

" כי תצא…וראית בשביה…"
אותן שערות מגונדרות שהיא נסתה לפתות בן את לוחמי ישראל… הצפורניים ושמלת הפאר שהיא אמרה להפוך אותם מלכודת לגיבורי ישראל, הפכו עתה להוות נושא של יופי דוחה עבור אשת יפה התואר שנפלה בשביה…

הצפרניים מגודלות עתה והשמלה והשער הוסרו.. והיופי שנשקף קודם לכן מפניה. עתה נתנוון ונתנוול בבבואה בוכיה על אביה ועל אימה…(רש"י) ירח ימים היא מבכה אותם, וממש כמו שאור הירח פגום הוא מול אור השמש, כן פגומה היא עתה ומאוסה מול בנות ישראל. לכן אומר הכתוב ירח ימים ולא חודש ימים.(בעל הטורים)

כל הירא ורך הלבב בשל עוונותיו וחושש שיד הקרב תפגע בו, חוזר מהמערכה ורק הצדיקים וחסוני הנפש יוצאים לקרב. הכיצד, אפוא, הופך יופיה של נכריה שפגע בה אותו צדיק לנושא שהתורה מגלה בו ענין ולמקור של חשיקה עבור האיש הישר???

הכיצד חומד הוא וחפץ בנוי שלה, שהוא ,למעשה,מהווה נשק אויב מסוכן עבורו, המאיים על גורל חייו הוא???(נישואין כאלה מובילים ללידתו של בן סורר ומורה ולכן סמוכות שתי הפרשיות) מדוע היא מכונה:"אשת" (בסמיכות) ליפת תואר ולא נאמר אישה יפת תואר? רש"י מבאר שאישה זו יכולה להיות אף אשת איש.

יופי על-פי החסידות

החסידות זורה את קרניה הבהירות על הנושא ומבהירה את עומקן של הרעיונות המובאים כאן. הסמלים של אישה יפה וכל הפרטים הכרוכים כאן, כגון הסרת שער ושמלה וצפורנים מגודלות ובכי של ירח ימים, למעשה, מהווים הוראה לחיי עבודת ה' של היהודי המתבטאת ביחוד בימי אלול, בימים הנוראים ובעשרת ימי תשובה. הכיצד??

יופי הוא מהות המהווה השלכה של קרני אור מפציעות הזורחות על גוף העצם שלו. הן מפארות אותו בזיו וזוהר והדר והוא נעשה קורן וזורח…

יפת תואר היא נשמת היהודי המכונה כנס"י וכלה כי היא כונסת בקרבה אורות אלוקיים המוסיפים לה הוד והדר והם נכללים (כלה) בתוכה בהרמוניה שעוד מוסיפה לה תפארת…נשמה זו קשורה למקורה בשמים ומקיפה את היהודי ומכונה "מזל" כי היא ממשיכה ומזילה (מזל) הארה לנשמה בגוף המכונה :"אשת יפת תואר" כי היא משולה לאישה בשל היותה המקבלת.

המושג "אישה" מופיע בצורה של סמיכות (אשת) היות וקיים פה מצב של תלות הנשמה בגוף במזלה ממנו היא מקבלת את הארותיה.

הנשמה האלוקית נמצאת בגלות בשעבוד לגורמי הרע, משום שגם היא מעורה בטרדות הפרנסה וכוחות השכל והרגש שלה מתעסקים בהבלי העולם הזה וההארות שלה מתפשטים, מתפזרים ומתלבשים בכוחות הרע..

המלחמה היא על האויב. יש להתעלות מעלי השורש של הרע, (הדבר מתאפשר כשהיהודי מעורר את הנקודה הפנימית והעמוקה שבנשמתו כי היא מגיעה לאותו רמה ששורש הרע אינו מגיע לשם.) להכניע אותו ולשחרר ממנו את אותם ניצוצות הקודש שנפלו בשביה. הניצוצות האלה מתגלמים ביופיה של האישה בשבי והצדיק בצאתו למלחמה מגלה את הניצוץ השייך אליו והשבוי והוא "חושק" בו.

הניצוצות האלה נפלו בתחבולותיו של השכל להתחכם ולהשיג שפע כלכלי שלא נועד עבור היהודי, ובשל נסותו להערים במרמה על האמת ועל מידת היושר ולזכות בטוב, הוא הפסיד אף את מה שהיה זכאי לו… ("אל תתחכם פן תיורש")

הניצוצות האלו גם נפלו במידות הרגש שנטו וסטו ממידה של תום ואין כאן חסד הנובע ממידה של ענווה, אך יש כאן מצב בו האדם נתפס כנדיב ואדיב במידת הטוב שלו, אך למעשה השפע שהוא מזרים לזולת נובע מנסיבות וגורמים של יהירות והתנשאות ואלו עוד גוררים אותו לפזר הון רב עבור תאוות והבל נפסדים בשל תחושה של רחבות בליבו ללא גבולות ומדידה…ויש ומידת ההקפדה שלו מופרזת אף היא ופוגעת קשות בחפים מפשע…

ניצוצות אלו עשוי היהודי לשחרר משבי קליפתם והם יכולים להוות עבורו כוח מניע עצום המעורר את החשק ואהבת האין סוף שלו לאלוקיו. התחבולות בלבוש של מרמה ועורמה, מהוות סמל למותרות המוחין, שהרי המוח מנוצל כולו להטיב לאדם וממותרותיו יונקים החיצוניים ומנצלים חיות זו למידה שהיא הפך של אמת וצדק.

רגש היהירות, הקפדת יתר וחשק עז לחמוד תאוות מהווים אף הם תוצאה של יניקת החיצוניים מהציפורניים הצומחות ממותרות החיות שבידיים, ובהם נמשך הרגש מהלב תחילה וניתן לראות זאת בסיפוקן של ידיים ובמחיאתן לאות של צהלה ובהתראה של אצבע לאות של אזהרה לסכנה וכו'..

"עשיית הציפורניים מסמלת את המלחמה בחיצוניים שהשתלטו על כוחות חיים אלה. הצפורניים והשער, אכן, מהווים מקור לטומאה, היות ומותרות שאינן נשמרות מזינות את הרע, ולכן יש על האישה לכסות שערה שלא ימשיך אליה גבורות ודינים מחמת החיצוניים וכן יש לטול צפורניים שלא תצטבר שם חציצה ותשמש חלילה מקור אחיזה לרע.

שמלת השביה שהיא מסירה מסמלת כוח מקיף ועוטף (כשמלה) המעורר באדם נטיה לרע כשנופלים בו לפתע הרהורי חטא..שמלה זו משמשת בתור גוף חוצץ ומפסיק בין האדם ואלוקיו והוא חופה על המוח מבלי שהאדם חש בו, וממנו נמשכות התחבולות לרע…שמלה זו היא גוף חוצץ המונע מהאור הנמשך ליהודי ע"י קיום המצוות ולימוד התורה לחדור לפנימיותו של האדם ולעורר את הנקודה הפנימית שבו.

הסמל שבנישואין

החסידות רואה את ישיבת אשת יפת התואר בבית היהודי כהתיישבות של קביעות הנקודה הפנימית והיהודית בביתו של היהודי, הוא הנפש שלו.

הבכי שלה מבטא התעוררות של יהודי מהכיוון שנע מלמטה למעלה..בכי זה מבטא קשר המגיע לשיאו בנישואין והדבר מתרחש בבכי של יו"כ כשעבודת התשובה מגיעה לשיאה אחרי ירח ימים של בכי ותשובה בימי חודש אלול.

בימי הסליחות מנצנצים י"ג מידות הרחמים ואז מתגלה ליהודי פנימיות האלוקים החודרת לקרבו בעבודת המצוות ובלימוד התורה. הדבר מעורר את הנקודה הפנימית שלו ומתחילה עבודת התשובה.

עבודה זו מתבטאת בחשיקה לאלוקים המביאה עימה חתירה אחר הניצוצות שנתפשטו, נתפזרו ואבדו בשבי בגוף של קטיגור שיצרו בעצמם ועתה הוא מנגד להם.

ע"י עקירת הרצון ממעשה הרע, הם הורגים את נפשו של הקטיגור וע"י הגיית המילים שבווידוי, הם מבטלים את גוף הקטיגור שנוצר ממילות הרע או מגוף המעשה.

אח"כ מתחילה ההתעלות מלמטה..ככול שהיא עמוקה ופנימית יותר, היא מגיעה מעלה יותר, וכהחיצוניים מנסים להתעלות ולהגיע לשם, מסמאים אותם המקיפים העליונים. מקיפים אלה מגינים אל הנקודה היהודית מפני החיצוניים ושתהיה לה ישיבה של קביעות בנשמתו.זהו סמל של נישואין.

אשת יפת התואר היא סמל לנשמה. היא כנסת ישראל הכונסת לקרבה אורות של הדר המפארים אותה, ובשל היותה כלה, נכללים ומתמזגים בה האורות והדבר מוסיף לה הדר. ההזדככות של הניצוץ מגוף מעלימיו והיטהרותו משווים לו חן של שושנה בין החוחים... כי החן אכן ניתן לנשמה בשל היותה שוכנת בין חוחים של העוה"ז, אבל ההזדככות מהדרת אותה מאוד, כמו ההדר שמוסיפים החוחים לשושנה השוכנת בינותם.

האיש הצדיק היוצא במלחמה על האויב, מחפש אחר ניצוצות הקודש שנטשוהו... הוא יוצא במסירות נפש נועזת שלא ליפול בשבי אשת יפת התואר, אך בחשיקה עזה באלוקים לשחרר את הניצוץ מג' קליפות הטומאה שנפלו בה. ימי הסליחות של חודש אלול מביאים את התעוררותו בגלל ניצנוץ י"ג מידות הרחמים וע"י התשובה הוא מתנשא לאותה רמה אליה אין החיצוניים מגיעים, אך הם מתבטלים שם. זהו הסמל שבנישואין שביום הכיפורים.

----------------------------------------------

http://www.chabad.org.il/Magazines/...&CategoryID=887
כי תצא למלחמה (כא,י)

"כי תצא" מדבקותך בהקב"ה, מיד "למלחמה" – תצטרך להילחם עם הרע.

('מגיד דבריו ליעקב' עמ' ז)

* * *

במלחמת הרשות הכתוב מדבר (רש"י)

נאמר בספרים שמלחמה זו רומזת למלחמת היצר, ובכל-זאת אומר רש"י שמדובר במלחמת הרשות.

אומר על כך כ"ק אדמו"ר הצמח-צדק:

אמנם העבודה בבחינת "אתכפיא" (הסחת הדעת והלב מעניינים בלתי רצויים) היא "מלחמת חובה", כדכתיב (שלח טו), "ולא תתורו אחרי לבבכם", אך עבודה בבחינת "אתהפכא" (להפוך ולשנות את רצונות הלב מיסודם) "מלחמת רשות" היא, שכן אינה שווה לכל נפש.


* * *

עבודת התפילה נקראת "בירור בדרך מלחמה", שכן הנפש האלוקית מתלבשת אז בנפש הבהמית, והתלבשות זו דורשת מלחמה ויגיעה; ואילו לימוד התורה נקרא "בירור בדרך מנוחה", שהרי הלומד ממשיך אור אלוקי בנפשו, והיצר-הרע מתברר מאליו.

מובן אפוא כי בירור בדרך מלחמה ("כי תצא למלחמה"), היא "מלחמת רשות", שהרי ישנה גם דרך אחרת – בירור בדרך מנוחה.





ושבית שביו (כא,י)

ביד האדם לא רק לנצח את היצר, אלא גם לקחתו בשבי, כלומר – לנצח את היצר בעזרת היצר עצמו. שכן, תפקידו של היצר הוא לפתות את האדם לחטוא, והוא זריז במלאכתו זו כדי לעשות שליחות בוראו. מזה גופא יכול האדם ללמוד – להזדרז בקיום רצון הקב"ה ולא להישמע לפתויי היצר. זאת ועוד: מרצונו של היצר-הרע ניתן ללמוד מהו רצונו של היצר-הטוב.



_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 24-06-2009, 20:23
  ishaicohen ishaicohen אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.11.07
הודעות: 1,688
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "אני מאמינה בחיה ותן לחיות"

אני גם מאמין בחיה ותן לחיות אבל הם נותנים לך לחיות ואת לא נותנת להם לחיות...

אני למדתי את הפסוק הזה בבית ספר והפירוש הזה שהבאת הוא מאוד מאוד שגוי...

וזה מזכיר לי את הפנטיים האלה שכדי לרמוס אמונה של אחרים הם לוקחים פסוקים ומפרשים אותם כדי שהדתיים יצאו רעים
_____________________________________
לא די שיידע מפקד את מלאכתו. עליו להיות אוהב את האדם, שחיי הפקוד שלו יהיו יקרים לו והחייל שנשלח אליו יהיה יקר לו, שיאהב אותו. רק מפקד כזה ימצא בפקודיו את מסירות-הנפש שתלכם לכל אשר ישלח אותם. אם המפקדים יעוררו את האמון, את הדבקות ואת האהבה בחיילים שלהם-אזי תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי המפקדים הראויים לכך.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i44.tinypic.com/bdqhi0.jpg]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 24-06-2009, 22:15
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
הפסוקים בהחלט 'נכתבים מחדש'...
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "אני מאמינה בחיה ותן לחיות"

קבלת נוסח התורה כתורה מסיני הינה ענין עקרוני באמונה היהודית. הרעיון הכללי הוא קיומו של קודקס חוקי בסיס. ההתאמה במידת האפשר של הכללים נעשית כדוגמא ע"י התלמוד והפרשנות לתלמוד וכן הלאה.

יהודים חרדים ואף סתם כיפות סרוגות לא טענו לזכותם על נשות הכפרים הערביים המובסים, לא בוצעו סקילות פנימיות במחשכים של מחללי שבת מקרב העדה, אין מיישמים 'עגלה ערופה' וזה לא בגלל עודף רציחות ומחסור בנחלים, לא שומטים חובות בשנת שמיטה ולא לוקחים לעבדים בעלי עסקים במאה שערים שהכריזו על פשיטת רגל.

'תיקוני חקיקה' שעל ידי פרשנות ויצירת טלאי על טלאי עד ביטולו המעשי של החוק הבסיסי אינם זרים גם למשפט המודרני.

אם לא שמת לב לענין - זה לא שבבית המדרש הטאליבני ניהלו דיון תאורטי מנומנם 'אם מותר לאנוס את האלמנה' וזה לא שבקרב חלק משכנייך לארץ עולה התהיה 'האם צריך לרצוח את אחותם שפגעה בכבוד המשפחה' - אלא שהדברים המתוארים מתבצעים בפועל.
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:52

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר