01-07-2009, 10:16
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
שוב הסנסציונליזם הזה עם המטוסים הגרמניים
חוץ מזה שמדובר בפרוייקט שחזור מעניין, כל המסקנות לגבי היכולות האמיתיות של המטוס הן בגדר הסתכלות צרה מנותקות לחלוטין מהמציאות ההיסטורית. כל הכותרות על כך ש"זה המטוס שהיה יכול להביא לגרמניה את הנצחון" הן כמובן קשקוש.
יש לזכור שגרינג העניק לאחים הורטן חוזה לייצור המטוס בניגוד לדעת מהנדסי ה-RLM ומומחי הייצור של "מטה מטוסי הקרב", ובניגוד לכל הגיון כלכלי. חיל האויר הגרמני עצמו התעלם מהפרוייקט בגלל היותו לא-בשל טכנולוגית ובגלל שהוא היווה הסחת מאמץ מתוכנית ההצטיידות ב-262.
מלבד הקושי האדיר של הטסת כנף מעופפת חסרת מייצבי כיוון, יש לשים לב שמבנה העץ של המטוס גם הוא לא בישר טובות. בניגוד לבריטים, הגרמנים לא הצליחו לפתח טכנולוגיות מספקות לייצור מטוסים עתירי ביצועים מעץ. הבעיות בתחום זה התגלו במלואן במטוס הקרב הרב משימתי Ta 154 והן שבו וצצו עם מטוס הקרב הקל He 162.
היות ואת ה-229 אמורה היתה ליצר יצרנית הקרונות גותה, שנסיונה התעופתי הסתכם בעיקר בדאונים ומטוסים קלים, ניתן לדמיין קשיים רבים בתהליך הייצור שלו גם ללא הבעיות עם העץ.
קשיי הטסה ומבנה חלש היו הופכים את המטוס לבלתי מתאים לטיסה בגובה נמוך מאוד - כפי שמתואר בתסריט החדירה. כמו כן, ממתי מטוס חמקן נזקק לטיסה בגובה נמוך מאוד כדי לחמוק מגילוי? הכותבים שכחו גם לציין שב-1940 מטוסי קרב גרמניים הצליחו לחמוק לעיתים מגילוי המכ"ם הבריטי ע"י טיסה בגובה נמוך במיוחד. הטריק עבד גם ב-1942 וב-1943 בתקיפות פגע-וברח של מפציצי-קרב.
אולי כאן נמצאת הסנסציה האמיתית: המסרשמיט 109 והפוקה וולף 190 היו החמקנים הראשונים בהיסטוריה.
נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 01-07-2009 בשעה 10:18.
|