14-09-2009, 14:24
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
|
|
עשרים מליון דולר זה לא מה שיציל חברה בגודל של צים.
אתה כותב שני דברים שונים לחלוטין. מצד אחד אתה כותב שאתה לא בטוח שבמיקרה של צים המכה למדינה תהייה קשה (בהנחה שאתה מתכוון לסגירת החברה), אז זהו בדיוק העניין, לא אתה וגם לא אני יודעים איזו השפעה תהיה לסגירת צים על ישראל. פשוט אין לנו את המספרים והנתונים, למשל כמה אנשים תלויים בצים לפרנסתם, ישירות ובעקיפין, נה סכוייהם למצוא פרנסה חלופית בזמן סביר, מה אחוז הסחורות הנכנסות ויוצאות מישראל המגיע על סיפון אניות החברה, מה האלטרנטיבה והאם היא זולה, יקרה, שווה לעלויות התעבורה בצים וכו׳ וכו׳.
גם הטיעון שמועלה בכתבה המקורית אינו חדש וגם לא נטול רגלים. הרוב המכריע של תעבורת הסחורות לישראל וממנה נעשה בדרך הים ובעבר בשעת חירום אכן היתה בעיה כשחברות זרות סרבו להגיע לכאן (הטיעון מועלה לפעמים גם בהקשר של אל על). אגב, כשמדברים על שעת חירום הכוונה היא בעיקר למליה״כ. הרכבת האוירית המפורסמת היתה בעצם החלק הקטן של מבצע תספוק צה״ל. הגיע עליה למשל טנק אחד ויחיד (ונדמה לי שגם הוחזר מייד). רוב הציוד, ובמיוחד הכבד, הגיע למיטב ידיעתי בדרך הים.
באשר לטיעון האחר שלך בדבר אי מעורבות ממשלתית ופשוט לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם השאלה מה יקרה אם משפחת עופר לא תימצא קונה לצים (במציאות הנוכחית אפשרות ראלית בהחלט). כמו כן צריך עדיין להביא בחשבון את החשיבות האסטרטגית הפוטנציאלית של חברה כמו צים. דוגמה קיצונית, אתה חושב שאבירי השוק החופשי בוושינגטון היו מאפשרים לאנשי עסקים רוסים לרכוש למשל את לוקהיד מרטין? הרי רק בשנה שעברה הכשיל הקונגרס מכירה של חברת שרותי נמל לחברה מהמפרץ הפרסי משיקולי בטחון גבולות.*
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006
|