לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #15  
ישן 14-09-2009, 02:11
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "מה שכתבת נכון לגבי כל מקום..."

הגודל וכמה אבדן מקומות העבודה יקרין על מועסקים אחרים.

זו בדיוק הייתה הדילמה של ממשל אובמה עם דטרויט ובמיוחד GM!

ישירות GM העסיקה כמה מאות אלפי עובדים (אין לי מספרים מול העינים כרגע), אלה מצידם תמכו במשפחות כך שהמספר גדל בהרבה. בגלל מדיניות הפנסיה האמריקאית (הפנסיה לעובדי תעשית הרכב מגיעה מהחברות עצמן ולא מהממשלה, סיפור ארוך של טימטום אמריקאי ששורשיו בשנות החמישים של המאה הקודמת, כתבתי על כך לפחות פעמיים בעבר בפורום) התמוטטות של GM היתה פוגעת גם במספר מפחיד של פנסיונרים.

מעבר לכך אבדן פרנסה של מאות אלפי מועסקי GM היה גורר תגובת שרשרת של אובדן פרנסה למליונים שסיפקו שירותים שונים לאותם אנשים. יש חברות (AIG, עוד דוגמה) שהן פשוט גדולות מידי מכדי לתת להן להתמוטט.

כמה כל זה נכון בנוגע לצים ספציפית? אין לי מושג. תלוי כמה היא גדולה, כמה אנשים תלויים בה לפרנסתם, ישירות ובעקיפין, וכמה נזק ייגרם למשק מהתמוטטותה. הממשלה ניבחרה ע"מ לדאוג לנו לפני שהיא מענישה אנשי עסקים כושלים כל כמה שכולנו היינו רוצים לראות צדק.

מכל מקום, אף אחד, גם לא התומכים בסיוע לצים, טוען שכל זה צריך לבוא כמתנה למשפחת עופר שהיא בוודאי לא הקרבן במיקרה הזה. ממשל אובמה החליף לפחות כמה מראשי חברות הרכב שקיבלו סיוע. אנקדוטה מעניינת אגב היא שלמרות שהבנקים האמריקאים היו אחראים למשבר הרבה יותר מחברות הרכב וקיבלו לא פחות סיוע דווקה שם לא נידרשו הראשים לשלם מחיר אישי.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 14-09-2009, 14:24
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אני לא בטוח שבמקרה של צים..."

עשרים מליון דולר זה לא מה שיציל חברה בגודל של צים.

אתה כותב שני דברים שונים לחלוטין. מצד אחד אתה כותב שאתה לא בטוח שבמיקרה של צים המכה למדינה תהייה קשה (בהנחה שאתה מתכוון לסגירת החברה), אז זהו בדיוק העניין, לא אתה וגם לא אני יודעים איזו השפעה תהיה לסגירת צים על ישראל. פשוט אין לנו את המספרים והנתונים, למשל כמה אנשים תלויים בצים לפרנסתם, ישירות ובעקיפין, נה סכוייהם למצוא פרנסה חלופית בזמן סביר, מה אחוז הסחורות הנכנסות ויוצאות מישראל המגיע על סיפון אניות החברה, מה האלטרנטיבה והאם היא זולה, יקרה, שווה לעלויות התעבורה בצים וכו׳ וכו׳.

גם הטיעון שמועלה בכתבה המקורית אינו חדש וגם לא נטול רגלים. הרוב המכריע של תעבורת הסחורות לישראל וממנה נעשה בדרך הים ובעבר בשעת חירום אכן היתה בעיה כשחברות זרות סרבו להגיע לכאן (הטיעון מועלה לפעמים גם בהקשר של אל על). אגב, כשמדברים על שעת חירום הכוונה היא בעיקר למליה״כ. הרכבת האוירית המפורסמת היתה בעצם החלק הקטן של מבצע תספוק צה״ל. הגיע עליה למשל טנק אחד ויחיד (ונדמה לי שגם הוחזר מייד). רוב הציוד, ובמיוחד הכבד, הגיע למיטב ידיעתי בדרך הים.

באשר לטיעון האחר שלך בדבר אי מעורבות ממשלתית ופשוט לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם השאלה מה יקרה אם משפחת עופר לא תימצא קונה לצים (במציאות הנוכחית אפשרות ראלית בהחלט). כמו כן צריך עדיין להביא בחשבון את החשיבות האסטרטגית הפוטנציאלית של חברה כמו צים. דוגמה קיצונית, אתה חושב שאבירי השוק החופשי בוושינגטון היו מאפשרים לאנשי עסקים רוסים לרכוש למשל את לוקהיד מרטין? הרי רק בשנה שעברה הכשיל הקונגרס מכירה של חברת שרותי נמל לחברה מהמפרץ הפרסי משיקולי בטחון גבולות.*
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 14-09-2009, 17:23
  elvis1977 elvis1977 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.08.07
הודעות: 5,056
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אם קיומה של צים היה חיוני עד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי rubber_duck
אם קיומה של צים היה חיוני עד כדי כך לקיומה של המדינה אני מניח שהמדינה הייתה
שומרת לעצמה איזה שהוא גרעין שליטה בחברה. אני גם נוטה להאמין שהטענה שהעלת
פה לא חמקה מעיניהם של אלו שהחליטו להפריט את החברה... ועדיין החליטו להפריט
אותה.


ב"אל על", אכן נשמרה מניית זהב לממשלה, ואל על גם מחוייבת להחזיק מינימום של מטוסי מטען ,מה שעומד לה בגרון, כיוון שה 747-200 הינם מיושנים, עתירי תחזוקה, ולולא דרישת הממשלה כבר היו מגיעים מזמן להשבתה וגריטה.

צים הוא הכיס השמאלי, הריק, של שקשוקת עופר. את המזומן הם מחזיקים בעופר ספנות, וזועקים כמו הקוזאק הנגזל.

אני כאזרח לא צריך לשלם את המחיר על המשבר בספנות העולמית, וגם לא את שטויות הנדל"ן של לבייב במזרח אירופה ומזרח מנהטן.

שיפשטו רגל , שניהם: הם לא שיתפו אותי ברווחים, וגם ההפסדים שלהם לא מעניינים אותי, חוצפנים !
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מוות למחבלים!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:46

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר