
09-10-2009, 12:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
|
|
|
אל תשלה את עצמך
כן,בהודו ובתאילנד נכנסים בנתיבים.וגם האוטובוסים מזגזגים להם בין הנתיבים.וכולם פתאום מחליטים לפתוח עוד נתיב בכביש בין הנתיבים.למעשה בהודו זה הרבה יותר גרוע,עם תוסיף לזה את איכות הכבישים,ובגדול שם הנהגים יותר משוגעים.
אבל,יש אבל אחד,שאין אותו בארץ :
(אם נתעלם מזה שהודו היא מדינה די מיוחדת,ומהרבה בחינות,שונה מאוד מעולם המערבי-גם בתרבות הנהיגה) גם בהודו וגם בתאילנד אף אחד לא יצפצף לך כשאתה נכנס לו לנתיב.וכשאתה פותח עוד נתיב בין נתיבים,אף אחד לא יצפצף לך,וידחסו לשולי הכביש,שיהיה לך מקום לעבור.יש להם חוק לא כתוב ,להיות אדיב,ולתת לשני(וגם לא לדאוג,כשאתה לוקח,שלא יתנו לך את הזכות).לעיני מערבי זה נראה כמו כאוס אחד גדול,כאשר באמת זה תנועה מסודרת באוניסון נפלא.
ועוד משהו:כשהייתי בתאילנד,הייתי מסתכל לנהגים על מד מהירות.הפלא ופלא,כולם נהגו במהירות "סבירה" (ניסוח של משרד הרישוי שלנו),ואף אחד לא ניסה להמריא עם האוטו.
בגדול,חוקי תנועה נותנים מענה תעבורתי,כאשר למצבים יוצאי דופן בארץ רשות הרישוי מגדירה "נוסחה" הנקראת שיקול סביר של נהג.זהו מצב קצת הפוך אולי מדרום מזרח אסיה שם "השיקול הנהג" הוא יותר ממוסד ,ופחות התימרור הרישמי.
רק הבעיה שבארץ,כאשר זה מגיע למצבים שצריך להשתמש בשיקול דעת,כן,אנו רואים מי זה ישראלי הממוצע (עוד פעם,כמובן לא כולם,אבל יוצא דופן מעיד על הכלל).אדם ללא סבלנות ,מזג חם שאינו מוכן לתת שום זכות לנהג השני.כשהייתי חודש בתאילנד,פעם אחת לא שמעתי מישהו מצפצף.השלמתי את החיסרון בארץ בדרך משדה תעופה הביתה. 
|