08-10-2009, 11:57
|
|
|
חבר מתאריך: 08.10.09
הודעות: 184
|
|
הפרכת המיתוס של "הרגע האחרון"- מידע חיוני למתכננים חופשה
היי חבר'ה, אני סוכן נסיעות באחת החברות הגדולות בארץ ובעברי עבדתי בחברה השניה בגודלה.
בעיקרון אני סטודנט להנדסה וזו השלמת הכנסה עבורי, אבל גיליתי שאני נהנה בתחום ובהחלט נהנה לייעץ.
חבר סיפר לי על "פרש" וו למעשה ההודעה הראשונה שלי, מקווה שתפיקו ממנה תועלת
מתי המחיר יורד ולמה? האם כדאי לחכות? אלו שאלות שאני נתקל בהן כל הזמן, ואני מסוג האנשים שאוהבים לענות ולהסביר לכל מי שחפץ בכך.
לצורך העניין אני אהיה הסוכנות. X יהיה הספק.
אנחנו מדברים על צ'ארטרים בלבד כרגע. טיסות צ'ארטר וחבילות שכוללות מלון ו/או רכב.
קודם על ההבדל בין סדיר לצ'ארטר. בקצרה: סדיר זה כמו רכבת שעוברת בשעה שלה ולא מאחרת, המחיר קבוע וגם אם הרכבת תסע ריקה המחיר לא יירד. אם יהיה עיכוב או איחור החברה מפצה את הלקוחות ואם לא- יש עילה לתביעה.
צ'ארטר עולה הרבה פחות ברובם המוחלט של המקרים, אך מדובר ב"מונית שירות". למה הכוונה? ספק כלשהו השכיר או רכש והחליט להוציא את המונית לנסיעה בתאריך Y ליעד Z. הוא קובע את המחיר ויש גמישות רבה. לפי תקנון הצ'ארטרים הבינלאומי (וזה החסרון של צ'ארטרים) מותר להקדים או לאחר את הטיסה ללא פיצוי הלקוח, בטווח של עד 24 שעות מהמועד המקורי. ללקוח אין זכות להתלונן על כך, זה חלק מהחוזה איתו. וכן, יש מקרים קיצוניים מאוד שאדם שטס ל 3 לילות בתורכיה ייצא בסוף ב 23:00 וימריא חזרה ב 5:00 בבוקר, כך שיהיו לו רק 2 ימים מלאים. הוא יכול לדבר ללמפה. הוא יכל לרכוש חבילה עם טיסה סדירה ולשלםכמעט פי 2, אך לקבל שעות קבועות וסדירות.
הספק X מוציא צ'ארטרים לאנטליה בכל יום בשבוע. הוא גובה על החבילה שתשמש אותנו לדוגמה זו 500$.
החבילה יוצאת בעוד חודש.
כמו בכל תחום אחר בשוק- היצע וביקוש!
אם מקומות יימכרו, הספק לא יוריד את המחירים גם שניה לפני ההמראה. ברור מאליו, לא?
אם המקומות יימכרו מאוד מהר, כלומר הביקוש (כמות הלקוחות שרוצים את החבילה ומוכנים לשלם את המחיר הנקוב) יהיה גבוה מההיצע (מספר המקומות במחיר הנקוב), כמובן שהספק יעלה את המחיר.
מתי הספק יוריד את המחיר? כשיתמלא בו החשש שמה לא יספיק למכור מספיק מקומות על מנת להרוויח מהטיסה. כמובן שהספקים מלאי ניסיון ויודעים כמה טיסות להוציא מתי, הם עושים כל מאמץ כדי לא להגיע למצב בו ייאלצו להוריד מחיר. אך בכל זאת, תמיד יש תאריכים מתים.
אז מתי אכן המחיר יורד? כשאין די ביקוש כדי למלא את ההיצע. ומתי זה קורה? בתאריכים שלא נוחים לרובם המכריע של הלקוחות!
למשל, היו חבילות לכל יום במהלך סוכות. מבין כל התאריכים שהיו בחג, לפני החג, אחריו וכו'. מתי המאריכים היחידים שהייתה בהם ירידת מחיר (לעומת יתר התאריכים שספגו עליות חדות ברגע האחרון)?
30/9-3/10
8/10-11/10
זהו. אלו שני התאריכים שאם חיכיתם לרגע האחרון, יכלתם לתפוס מציאה.
ולמה ירד? כי בשני המקרים רובם המוחלט של האנשים ייאלץ להפסיד יום חופש, או ימי לימודים לילדיהם.
זה פורסם בעיתון: "חבילה לסוכות ב 220$". כל מי ששמע מה התאריך התאכזב ולא רכש.
מסקנה?
אין חוכמות. המחיר יורד רק מתי שאנשים לא רוצים לקנות, ובדיוק לכן הוא יורד! כדי לנסות לפתות אנשים לרכוש טיסה בתאריכים לא אידיאלים, באמצעות מחיר נמוך.
חשוב מאוד!
כשמדובר בעסקה עם מלון אני ממליץ בחום להזמין כמה שיותר מראש, במיוחד אם מדובר בתאריכים מבוקשים (קיץ/ חגים).
הסוכנים בארץ, במעמד המכירה, רואים מה מצב המקומות במטוס אך לא במלון (בחבילות). רק לאחר ביצוע הזמנה נשלחת בקשה לספק ששולח בקשה למלון, ומקבלים תשובה בדר"כ בטווח של 24 שעות. לפעמים יותר לפעמים פחות.
אם מזמינים ברגע אחרון ב 70% מהמקרים לא מקבלים אישור למלון ונאלצים להסתפק באלטרנטיבה או לוותר על הנסיעה.
מקווה שתרמתי משהו למישהו, אשמח לענות ולייעץ בכל פניה או שאלה.
לסיכום:
למי מתאים לחכות לרגע אחרון?
לאדם שלא מוגבל על ידי החופשה שלו מהלימודים/ עבודה ויכול לצאת לחופשה בהתראה קצרה (יום/ יומיים לפני).
לאדם שמוכן "לשבת על המזוודות" כמו שאומרים.
לאדם שלא חשוב לו ללכת למלון או קלאב ספציפי (כי ודאי לא יקבל אישור על האופציה הראשונה), העיקר לטוס.
נערך לאחרונה ע"י itzikg83 בתאריך 08-10-2009 בשעה 12:01.
סיבה: הוספת מידע
|