לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 19-01-2010, 09:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,245
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "בוודאי שאיני יודע"

רוב המצבים הללו אמורים להימנע בעזרת החליפה, אבל נכון - היא לא כל יכולה ולא פותרת כל מצב.
ובנוסף כל טייס אמור לזהות את הסימנים המקדימים המיוחדים לו לפני כניסה למצב G-LOC שעלול להיגרם בעקבות עומסי G גבוהים.
טייסים וותיקים שמתורגלים בסימולטורים ו/או חוו זאת בזמן טיסה יותר מודעים לעניין.
(כל זאת נאמר בלי כל קשר למקרה של אסף רמון ז"ל).

יש כיום פתרונות טכנולוגיים שעוזרים לטייסים לצמצם בצורה משמעותית את החשיפה לעומסי G, לדוגמה: טייסי הטייפון הגרמנים משתמשים בחליפה הידראולית ולא פניאומטית.

לגבי נושא האשכול:
לא יודע מה היה מעל טבריה, אבל לפעמים הדברים רק ניראים בצורה מסויימת כשהם לא ממש כך.
יכול להיות שהבזים/רעמים היו במהלך אימון או באמצע פעילות ביטחונית בצפון ונאלצו לשחרר נורים, אבל קשה לי להאמין שעשו זאת מעל אזור מיושב.

יחד עם זאת מטוסי קרב לפעמים נאלצים לטוס נמוך מעל אזור מיושב וזה בסדר, אתמול רביעיית ברקים ניגשה לנחיתה בחצור מעל קרית מלאכי, במה שניראה פיינל נמוך יותר מהרגיל כניראה בגלל ענן גדול, נמוך ושחור שישב מעל האזור - אף אחד לא עשה מזה עניין וגם לא ניראה אפילו לרגע קט שהיתה סכנה כלשהיא..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-01-2010 בשעה 09:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 20-01-2010, 09:26
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "אין דרך לבנות "סימולטור"..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hellfrost
אין דרך לבנות "סימולטור" ג'י
גם אין דרך לבנות סימולטור ג'י ריאליסטי כאילו סימולטור שאתה כאילו מטיס מטוס ולפי איך שאתה מטיס אותו מופעל עליך כוח.
הדרך היחידה שתרגיש כוחות ג'י, זה שתהיה בתוך מתקן שיאיץ אותך, רכבת הרים, קרוסלה. ה"סימולטר" ג'י שיש בנאסא או גם בחיל האוויר האמריקאי, זה מין סופר קרוסלה, מתקן שמסתובב מאוד מהר, ומפעיל על מי שיש בפנים כח צנטרופוגלי

מה שכתבת במשפט האחרון הוא אכן סימולטור ג'י (לא צריך להכניס את המילה סימולטור למרכאות) וזה סותר את הקביעה שלך בשורה הראשונה.
אני מניח שהסיבה שאין בארץ היא סיבה כספית בלבד (ואולי לא שקלו את הצורך בכך בעבר). ייתכן שעכשיו, לאור התאונה, ובמידה ויימצא קשר לביצוע ג'י גבוה, אולי הדבר יוביל לשיקול חדש בנושא.
אין ספק שבסימולטור (שתיארת) ניתן ללמד התמודדות נכונה במצבי ג'י גבוהים, במיוחד למקרים שניתן לחזות מראש כניסה למצבים אלו. אני מתאר לעצמי שאני לא היחיד שחווה "עיוורון" ואף התעלפות, כתוצאה מג'י גבוה, כבר בקורס הטיס.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 20-01-2010 בשעה 09:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-01-2010, 08:50
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,245
Facebook profile
ע"פ הגרמנים
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אז אם אין הבדל, מה שנאמר..."

יש הבדל שבא לידי ביטוי בעובדה שהנוזל מכסה את כל החליפה, ז"א רוב גופו של הטייס מוגן לעומת הפניאומטית שמתנפחת בפלג הגוף התחתון כפי ש YHS תיקן ובצדק ואז רק פלג הגוף העליון מוגן.
עוד הבדלים: בהידראולית אין את ההשהייה הקטנה שיש בפניאומטית והיא אוטונומית לחלוטין ולא מחוברת למערכות המטוס.

הגרמנים טוענים שזה משפיע על הטייס כך שהוא עדיין מסוגל להרים את הידיים והרגליים ולבצע פעולות בזמן שבפניאומטית הידיים והרגליים יותר "כבדות".
יחד עם זאת אין הסתערות היסטרית על המוצר הזה ובינתיים רק חילות האוויר של גרמניה ושוויץ אאל"ט הצטיידו בחליפה הזו.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-01-2010 בשעה 08:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:56

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר