12-04-2010, 11:00
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
יש לי מין תאוריה משלי בעניין
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי looopy שמתחילה ב "אין גבולות לביזאריות ולטרנדיות של עולם הקעקועים"
אני "גדלתי" בצידם של אנשים שחיו בתוך ההיסטוריה, ולא היו צריכים לקרוא עליה. לא היה נדיר שאנשים חוו בחייהם 2-3 אירועים, מקרוב, שאתה היית צריך לשנן לבגרות בהיסטוריה. בני הדורות הבאים, ויותר ויותר ככל שנוקף הזמן, "מתמודדים" עם נוכחות, או מעורבות, אישית באירועים שהם יותר ויותר נקודתיים, "רכים", מצומצמים וכאלה שבהם אפילו לחבורה קטנה של אנשים יש שליטה על גורלם, או לפחות בטחון סביר בדבר קיום כללי המשחק. "בזמנו" היית יכול לשמוע אנשים מתארים בשלווה איך היו עדים להפצצת וארשה, סלקציה במחנה מוות, צעדת מוות ומסע לארץ באוניות מעפילים, לחימה בתש"ח ו 1956, פדאיונים וצנע, והכל בתוך 15 שנות חיים. "היום" לא נדיר להתקל באנשים המדברים ברצינות תנומית על "כיצד השתנו חייהם אחרי שחבר לכיתה נהרג בפיגוע". ישנ ירידה ברורה מאוד במידת חוסר הוודאות האישית, או הצורך של האדם הקטן "להתחכך" בחוסר אונים בזוועות החיים. לצד זה ישנה תופעה, מאוד לר אקראית, של עליית קרנם של סממנים "סימליים" שמקבלים מעמד אייקוני: אספנות כפייתית (בכל העולם המערבי) של "רליקיות" כמו מדליות מלחמה, או אפילו קליע שנאסף על חוף נורמנדי. לפעמים זה מגיע למימדים של סגידה - וזה בעולם שבו בעלי ה"רליקיות" המקוריים לא פעם בכלל לא ייחסו להם חשיבות, אפילו שמחו להפטר מהם (מי זוכר איך ביוני 1967 אלפי ישראלים "השליכו" את עיטורי המלחמה שלהם בשגרירויות מדינות מזרח אירופה?).
עליית קרנם של הסממנים ה"אייקוניים" מסמנת את ירידת חלקה של "ההיסטוריה המהלכת" בעולמינו. זו בעצם הדרך של אנשים, שהם לכאורה בני הדור "שלא ידע את יוסף", לקיים זכרון שכבר לא ממש חי.
_____________________________________
.
|