תל אביב - מדריד - תל אביב באלעל : רשמים וחוויות
שלום לחברי הפורום!
אני אמנם לא נוהג לכתוב פה , אבל אני טס כפעם בשנה וחשבתי שזה יהיה נחמד אם אני אעלה את הרשמים שלי מהטיסה , מה שאולי יעזור לאנשים להחליט על איזו חברת תעופה להשתמש.
אני מתגייס עוד כמה ימים , ובפסח אני החלטתי לטוס לספרד לפגוש את אבא שלי ולטייל לפני הגיוס. מאחר והתאריכים היו לא גמישים , ורכשתי כרטיס רק כשבועיים לפני הטיסה , לא היו מקומות פנוים בטיסות הזולות יותר , וההצעה הכי כדאית שקיבלתי הייתה בטיסה של אל-על.
עברו 6 שנים מאז טסתי בפעם האחרונה עם אל-על וכמובן שאני לא זכרתי הרבה מאז.
קראתי ביקורות באתרים מחו"ל. בהם אל-על לא מתוארת כתמורה טובה לכסף שמשלמים , התלונות היו בעיקר על צפיפות ואוכל. עם זאת צוין לטובה היחס החיובי של אנשי הצוות.
לעניין עצמו -
תל אביב - מדריד
הטיסה ב 5:25 בבוקר , הגעתי לשדה התעופה בערך ב 2 וחצי. לאחר הבידוק הביטחוני המסורתי נוכחתי לגלות שיש כ 6-7 עמדות צ'ק אין לכל הטיסות של אל-על באותם השעות - מאוד נוח , לא חיכיתי בכלל בתור , והחיוכים של אנשי הבידוק הבטחוני והצ'ק אין בהחלט תרמו להרגשה הכללית.
הטיסה עצמה המריאה בזמן , הכניסה למטוס מאחד השרוולים. המטוס מדגם בואינג 737-700
ישבתי במושב בשורה ה56 ופה יש נקודה שאני רוצה לציין - כשרכשתי את הכטיס נשלח אליי SMS מאל-על עם קוד כניסה לאתר של המעקב אחרי הכרטיס , אותו אתר שבו אפשר לשריין מקומות במטוס ולבחור ארוחה מועדפת. אני נכנסתי לאתר הזה רק כשבוע לפני הטיסה והמקומות הפנוים היחידים שנותרו היו בשורה ה56 ואילך , כך שרצוי להיכנס לאתר הזה מוקדם ככל האפשר אם מקום במטוס חשוב לכם.
משך הטיסה היה כ5 וחצי שעות , במהלכן הוקרנו במסכים ( לכל 3 שורות יש מסך שיוצא מהמקום מעל הראש של מי שיושב בשורה הקדמית יותר ) 2 סרטים די משעממים ( אחד עם ג'ורג' קלוני בתפקיד איש שמפטר אנשים , והשני על איזשהו כלב ) , מהדורת חדשות עדכנית בת חצי שעה ופרק בסדרה רמזור. כמו כן הוקרן חלק מהופעה של עינת שרוף עם מיטב שירי הזמר המזרחי ( אני אהבתי ).בגדול זה נחמד שהם ממלאים את הזמן בתכניות שלא כמו חברות שרק מראות את מסלול התעופה ( הגם שהיה לי קצת חסר הקטע שמראים איפה בדיוק נמצא המטוס ).
מבחינת נוחות הטיסה הייתה טובה , מעט כיסי אוויר ותנאי מזג אוויר טובים. המטוס עלה לגובה השיוט מהר יחסית , אבל מעל ספרד ( חלק טיסה הנמשך כ40 דקות ) המטוס הנמיך טוס הרבה לפני שלב הנחיתה ( אבל מה רע ? הרווחתי נוף )אני מצאתי את המושבים במחלקת התיירים די צפופים , למרות שאם שמים את התיק בתאי האחסון אז יש מספיק מקום לרגליים. בMALEV לדוגמא המושבים הטובים ביותר שנתקלתי בהם במחלקות תיירים , אבל אני לא מתלונן , תמיד יש יותר גרוע ( כמו לדוגמא במטוסי ה TU 154 האגדיים ).
אנשי צוות האוויר היו מאוד נחמדים , רמה הרבה יותר טובה מטיסות צ'רטר למיניהם , לא התמהמהו עם האוכל , שאצלי לפחות היה מורכב מחביתה בתור המנה העיקרית , הקברניט והדיילת הראשית דיברו במערכת הכריזה בצורה ברורה וצלולה.
מבחינת קהל - עשרות מונים יותר טוב מטיסות צ'רטר למיניהם ( אולי נובע מהפרש המחירים ) , לא נצפתה בהמיות , צעקנות וחוסר התחשבות בסובבים כמו שאיפיינה חלק גדול מהטסים בטיסת צ'רטר לפראג שנחכתי בה לפני חצי שנה. חלק גדול מהקהל ספרדים.
שדה התעופה BARAJAS במדריד הוא ע-נ-ק-י. לאחר שגומעים גרמי מדרגות ודרגנועים(ותור ארוך יחסית לבדיקת דרכונים ) אחרי השרוול מגיעים לרכבת (!) שנוסעת כמה דקות טובות עד לאיזור שבו הולכים עוד הרבה עד שמגיעים לחלוקת המזוודות , משם לאולם מקבלי הפנים. שדה התעופה מעוצב בצורה מודרנית : שימוש בצבעים בהירים , תקרות בצורה גלית , חלקים "דמויי מטוס" שמשמשים הן כפריט עיצובי , והן לדוגמא " צינורות מפלט" מעל עמדות בידוק הדרכונים. שדה התעופה מאוד מואר.
מדריד - תל אביב
טיסת RED EYE שהמריאה ב23:30 בלילה. יצא שהגעתי לשדה התעופה מוקדם יחסית , אז תפסתי את אחד המקומות הראשונים בתור לצ'ק אין ( באיזור פינתי ) , עם אנשי בידוק בטחוני של אל-על . הצ'ק אין התעכב כי המטוס הגיע לשדה התעופה בשעה איחור , אנשי הצ'ק אין לפיכך , היו ספרדים ( ניסיונות שלי להתחכם ולאמץ את מיטב הידע שלי בספרדית שרכשתי מצפייה בטלנובלות בשנות היסודי עלו בתוהו , וחיש מהר נאלצתי לעבור לדיבור באנגלית ).
שוב מקום בשורה 55 ( להיכנס לאתר כמה שיותר מוקדם ולשריין , אמרתי כבר? )
מעבר דרך מכונות שיקוף ( האירופאים יותר מחמירים מאיתנו ) , לאחר מכן הגעתי לאזור הדיוטי פרי של שערים J H ו K , חנויות של DUTY FREE , בגדים , אוכל מהיר ,אלקטרוניקה , באר ממלאות את הקומה ( לי היה קצת חסר חנות ספורט אמיתית , לא PUMA שיש שם , עקב רצוני לקנות נעליי ריצה לקראת הגיוס ). על מנת להגיע לשערים S וU וM יש , נכון מאוד , ללכת הרבה , ו, שוב בינגו , לקחת רכבת ( שדה התעופה ענקי כבר אמרתי? ). לאחר מכן מתבצע בידוק דרכונים מהיר כמעט ללא תור , ושוב אזור DUTY FREE ( הפעם כבר נשברתי וקניתי טובלרון ).
הטיסה כאמור התעכבה בשעה עקב איחור של המטוס שהגיע מתל אביב. ליד השער של השרוול הוקמה עמדת בידוק לנוסעים הטסים טיסת המשך ( רובם מבואנוס איירס ). למרות שהמטוס כבר הגיע , עדיין הכניסה אליו התעכבה , והמראנו רק ב 22:30 , למרות שלפי לוח המנים זה היה אמור להיות 22:05.
הטיסה ארכה 4 שעות ו10 דקות. הטיפוס לגובה לא ארך הרבה זמן , אבל הוא , ורוב הטיסה , היה מלא בכיסי אוויר. בהחלט לא תחושה נעימה , וזה מוזר בהתחשב בכך שמזג האוויר לא השתנה.
הטיסה הייתה כה מלאה בכיסי אוויר עד שחלוקת ואיסוף אוכל הופסקה מדי פעם , ומצאתי את עצמי תקוע בצפיפות עם מגש אוכל משומש על השולחן , בזמן כיסי אוויר.
לאחר שהאוכל פונה , ובקבוקון היין שרכשתי בדיוטי פרי רוקן ( מנסיון עבר , אותי , בטיסות , אלכוהול מרגיע ) , הצלחתי לתפוס תנוחה כשבין הפנים שלי לשולחן מפרידה כרית , ונרדמתי למשך כשעה להערכתי. כשהתעוררתי , וזה היה בערך אחרי שעתיים טיסה , ראיתי אורות מתחתינו , והאמת הופתעתי , משום בשבלב זה של טיסה , המטוס אמור להיות בגובה המקסימלי , והגובה לא נראה מקסימלי.
ישנתי עוד חצי שעה , לאחר מכן שידרו במסכים שוב את עינת שרוף , אז חדשות ולאחר מכן פרק מארץ נהדרת , כל זה שרף עוד כשעה ).
המטוס החל בנחיתה , טס מעל חולון , או אפילו לוד נראה לי ( בחושך לא כ"כ שמתי לב ).
שמתי לב שזה לא אותו המטוס שהביא אותנו למדריד(עדיין בואינג , אבל אחר737-700 ) , משום שבו השולחנות היו קצת שונים , לרעה כי הם ישבו ממש על הרגליים והיה פחות מקום.
כמו כן בכריזה הצוות נשמע פחות צלול.
אז אם לסכם את הכל , ברור שאל - על זה לא EMIRATES או חברת התעופה של תאילנד או LUFTHANZA , אבל יש חברות פחות טובות שעולות יותר , אולי אם הייתי תייר בריטי או גרמני , לא הייתי בוחר באל - על , אבל אני אישית מוכן לשלם עוד 100 דולר במקום לטוס בצ'רטר ואני לא אתבכיין על חוסר תמורה למחיר , במיוחד שבמילא אני טס במחלקת תיירים.
_____________________________________
מִגֹּב רִקָּבוֹן וְעָפָר,
בַּדָּם וּבַיֶּזַע
יוּקַם לָנוּ גֶּזַע
גָּאוֹן וְנָדִיב וְאַכְזָר;
|