05-05-2010, 17:08
|
|
|
חבר מתאריך: 11.02.06
הודעות: 246
|
|
עזרה בתכנות ב-OPENGL
אני לא מבין כמעט כלום ב-opengl ובעיקר הנושא של הגדרת נקודות וכל הציורים עכשיו קיבלתי תרגיל בית לצייר
כתבו תוכנית המציירת את היצור שבאיור 1 לפי איזשהו מצב התחלתי,
ומאפשרת למשתמש באופן אינטראקטיבי לשלוט בתנועותיו:
o הצעה לממשק שליטה )לא חובה לממש את הממשק בדרך זו(: לחיצות על
הכפתור השמאלי והימני של העכבר יאפשרו לעבור על כל האפשרויות
השונות לשליטה על תנועת הדמות )כפתור שמאלי יקדם אפשרות, וכפתור
ימני יחזיר לאפשרות הקודמת(. למשל עבור הדמות יהיו האפשרויות הבאות:
הזזת כל הדמות, סיבוב כל הדמות, ניפוח כל הדמות, מפרק ימני עליון,
סיבוב מפרק ימני אמצעי, סיבוב החלק האחרון של המפרק הימני העליון
וכו...
o לחיצה על כפתורי החצים, תאפשר לשלוט בפרמטר שנבחר באותו שלב )כפי
שתרגלנו במעבדה(.
o לחיצה על הכפתור ' q' תסיים את התוכנית.
.2 [ 10 נקודות[ כמו כן נדרש ממוש של אחת מתוך האפשרויות הבאות:
o כל לחיצה על הכפתור השמאלי או הימני של העכבר תסמן בצבע )אחר
מהצבע המקורי( את החלק שניתן לשלוט עליו באותו רגע. לדוגמא: נניח
שלחצנו 10 פעמים על הכפתור השמאלי של העכבר ופעם אחת על הכפתור
הימני של העכבר, הגענו לאפשרות של סיבוב כל מפרק שמאלי התחתון,
נצבע את כל המפרק )החלק העליון, האמצעי, והאחרון(.
o הוספה של פרטים נוספים על גבי הציור הבסיסי )הכוונה היא למפרקים
נוספים או תוספת של אפשרויות שליטה(.
o הוספה של אפשרות שמירה של מצב הדמות לתוך הקובץ וטעינתו מחדש.
)הדרכה: למעשה כדי לשמר את מצב הדמות מספיק לשמור את מצב זוויות
המפרקים(.
יש לי תוכנית מוכנה שמבצעת אותו דבר רק עם ציור של בן אדם וחשבתי פשוט לשנות ערכים של נקודות בתאם לציור אבל כמו שציינתי מקודם אני לא מבין כלום בנקודות.
הבקשה שלי היא האם מישהו יכול לעזור לי לשנות את התוכנית שיש לי לפחות את הציור עצמו?
|