לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-05-2010, 17:08
  Psy_Man Psy_Man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.06
הודעות: 246
עזרה בתכנות ב-OPENGL

אני לא מבין כמעט כלום ב-opengl ובעיקר הנושא של הגדרת נקודות וכל הציורים עכשיו קיבלתי תרגיל בית לצייר תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כתבו תוכנית המציירת את היצור שבאיור 1 לפי איזשהו מצב התחלתי,
ומאפשרת למשתמש באופן אינטראקטיבי לשלוט בתנועותיו:
o הצעה לממשק שליטה )לא חובה לממש את הממשק בדרך זו(: לחיצות על
הכפתור השמאלי והימני של העכבר יאפשרו לעבור על כל האפשרויות
השונות לשליטה על תנועת הדמות )כפתור שמאלי יקדם אפשרות, וכפתור
ימני יחזיר לאפשרות הקודמת(. למשל עבור הדמות יהיו האפשרויות הבאות:
הזזת כל הדמות, סיבוב כל הדמות, ניפוח כל הדמות, מפרק ימני עליון,
סיבוב מפרק ימני אמצעי, סיבוב החלק האחרון של המפרק הימני העליון
וכו...
o לחיצה על כפתורי החצים, תאפשר לשלוט בפרמטר שנבחר באותו שלב )כפי
שתרגלנו במעבדה(.
o לחיצה על הכפתור ' q' תסיים את התוכנית.
.2 [ 10 נקודות[ כמו כן נדרש ממוש של אחת מתוך האפשרויות הבאות:
o כל לחיצה על הכפתור השמאלי או הימני של העכבר תסמן בצבע )אחר
מהצבע המקורי( את החלק שניתן לשלוט עליו באותו רגע. לדוגמא: נניח
שלחצנו 10 פעמים על הכפתור השמאלי של העכבר ופעם אחת על הכפתור
הימני של העכבר, הגענו לאפשרות של סיבוב כל מפרק שמאלי התחתון,
נצבע את כל המפרק )החלק העליון, האמצעי, והאחרון(.
o הוספה של פרטים נוספים על גבי הציור הבסיסי )הכוונה היא למפרקים
נוספים או תוספת של אפשרויות שליטה(.
o הוספה של אפשרות שמירה של מצב הדמות לתוך הקובץ וטעינתו מחדש.
)הדרכה: למעשה כדי לשמר את מצב הדמות מספיק לשמור את מצב זוויות
המפרקים(.

יש לי תוכנית מוכנה שמבצעת אותו דבר רק עם ציור של בן אדם וחשבתי פשוט לשנות ערכים של נקודות בתאם לציור אבל כמו שציינתי מקודם אני לא מבין כלום בנקודות.
הבקשה שלי היא האם מישהו יכול לעזור לי לשנות את התוכנית שיש לי לפחות את הציור עצמו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 07-05-2010, 22:24
  Dragonion Dragonion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.08.08
הודעות: 310
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Psy_Man שמתחילה ב "אם מישהו יכול לעזור לי עם..."

זה קורס באוניברסיטה? skeletons הם נושא קצת מסובך.

בכל מקרה, מה בדיוק הבעיה? אתה שואל איך לצייר נקודות?
האמת שהכי קל לצייר בOpenGL בפונקציות ישנות ולגמרי לא יעילות, אבל לתכניות קטנות, ובעיקר אם אתה רק מצייר כמה נקודות וקווים זה לא משנה כלל.
קוד PHP:
 // to scale points use this
// notice that points rendered with OpenGL might or might not look
// like points (they can be squares)
glPointSize(10.0); // = 10 pixels

// to render in the old direct mode use this
glBegin(GL_POINTS);
glVertex2i(50,40); // use pixels
glVertex2f(0.0f0.0f); // or use the coordinating system
glEnd(); 

והערה חשובה - כמו שרשמתי, נקודות בג'י-אל יכולות להיות נקודות ויכולות להיות ריבועים, זה לגמרי קשור במימוש שיש לך. לכן, אם אתה צריך תחלס נקודות, יש מצב שעדיף לך להכין מחלקה שתייצג נקודה

נערך לאחרונה ע"י Dragonion בתאריך 07-05-2010 בשעה 22:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:06

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר