לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-04-2005, 12:13
צלמית המשתמש של תוהו ובוהו
  תוהו ובוהו תוהו ובוהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 1,718
"מי שרוכב על אופניים ביום כיפור אינו יהודי"

"מי שרוכב על אופניים ביום כיפור אינו יהודי"

בבחינה בלשון והבנת הנקרא שהוגשה לתלמידי כיתה י' בבית הספר דרור שבשרון, נכתב קטע שלם בגנות מי שנוהג לרכב על אופניים ביום כיפור. על פי הטקסט, אותו רוכב הוא מתרפס ומתנשא ואינו יהודי בהכרח. אחד התלמידים: "הטקסט הזה פגע בי כפי שלא נפגעתי מעולם. הוא גזעני, דתי קיצוני, ואפילו מחזיר בתשובה". משרד החינוך: העניין ייבדק
מורן זליקוביץ'



האם מי שרוכב על אופניים ביום כיפור אינו יהודי? האם ברכיבת האופניים יש משום "בעיטה בכל דבר שהוא משלנו"? על פי מבחן בהבנת הנקרא שהוגש לתלמידי כיתות י' בבית הספר הממלכתי "דרור" הסמוך לצומת בני דרור, התשובה על כל אלה היא חיובית.


על פי הטקסט שהוגש לתלמידים, "בזכות החילוניות הנאורה מאבדים הילדים האלה את המגע עם ההוויה היהודית, עם העבר היהודי, עם הרגש היהודי, הם פלורליסטים לעילא ולעילא. רק דבר אחד שום אינם: יהודים.





"רוכב האופניים הוא, בפולקלור הישראלי, אותו טיפוס, השחוח כלפי מעלה, והוא בועט כלפי מטה. אם פקיד הוא, מקומו בהיררכיה הוא הקובע כלפי כמה אנשים. הוא טיפוס נכנע ומתרפס, וכמה אנשים סובלים מהתנשאותו ומיהירותו. הוא עצמו אינו יכול להיות מאושר, שכן יש כה רבים, שהוא חייב להרכין ראש לפניהם, עד שהם מקלקלים לו את כל ההנאה שהוא מפיק מרמיסת הכפופים לו.





"רכיבת האופניים של יום כיפור אינה שונה מזו, אלא שבה יש הרכנת ראש בפני כל אופנה תרבותית הבאה מן הנכר, ובעיטה בכל דבר, שהוא משלנו".



רוכב האופניים, ככתוב בקטע, הוא "מתנשא ויהיר", ובעל "נשמה ריקה". הטקסט שפגע ברגשותיהם של תלמידים רבים נוגד את הוראות משרד החינוך, האוסרות בפירוש על שילובם של מסרים פוליטיים וחברתיים מעוררי מחלוקת, שיש בהם פגיעה ברגשות מגזרים שונים. הטקסט מופיע ללא ציון שם מחברו.





בשכבה לומדים כ-300 תלמידים, וחלקם סיפרו ל-ynet כי הטקסט עורר זעם רב ופגע בהם. אולם, משהתלוננו בפני רכזת השכבה על תוכן המבחן, נאמר להם כי היתה הסכמה כללית בקרב כל המורות על תוכנו. בית הספר הינו תיכון חילוני שמרבית תלמידיו חילוניים, ומיעוטם שומרי מסורת.



אותם רוכבי אופניים, על פי הטקסט, לא רק שאינם יהודים, הם גם חסרי נשמה: "נשמה ריקה לחלוטין מולידה באורח טבעי עיסוק ריק לחלוטין. כמו הרכיבה לשום מקום".



אחד מתלמידי השכבה הסביר: "הטקסט הזה פגע בי כפי שלא נפגעתי מעולם. הוא גזעני, דתי קיצוני, ואפילו מחזיר בתשובה. הילד התמים יקרא אותו, ויחשוב שאם הוא 'מפנה את גבו לבית המדרש', כפי שנאמר בטקסט, הוא אינו יהודי!



"בטקסט יש פרסום והבלטה של גזענות, הסתה, ופגיעה בכבודם של מאות תלמידים. קראתי אותו, והרגשתי עלבון עמוק. האם אני, שרוכב על אופניים ביום כיפור, 'איני יהודי'? האם אני טיפוס נכנע ומתרפס, שכמה אנשים סובלים מהתנשאותי ומיהירותי? לפי הקטע, התשובה היא כן. הלכתי נסער לרכזת הלשון של השכבה, וזו אמרה לי שההחלטה על השמת הטקסט היתה של כל המורות ללשון יחד. המורות האלה יכלו לשים עוד עשרות אם לא מאות טקסטים נתונים אחרים, אך מכל הטקסטים העוסקים בכל הנושאים שבעולם, הם בחרו להבליט את הטקסט הזה. בית ספר דרור הוא בית ספר חילוני. רוב ככל תלמידיו הם חילונים. חברים אישיים שלי הם שומרי מסורת, ולמרות זאת רוכבים הם על אופניים ביום הכיפורים", הוסיף התלמיד.





"הזדעזעתי עמוקות", הוסיף אחד ההורים של תלמיד בשכבה. "הקטע מופיע ללא שם המחבר, ואני הייתי משנה את שמו ל'הקניית דעותיו הקדומות של (המחבר העלום) לנוער', על משקל 'דעותיו הקדומות של הנוער', של מרטין בובר. קטע כזה שמוגש לתלמידים מבלי לקיים דיון ביקורתי מעמיק, עלול להשאיר אצל חלקם את הרושם שמדובר בתיאור אובייקטיבי של תמונת מצב אמיתית. מכאן קצרה הדרך לפגיעה ממשית ב'רוכבי האופניים' מצד אלה שלא נטשו את מורשת האבות כמו אותם פושעים שלא יגיעו לשום מקום. השם של המאמר רק מחזק את תחושת הפשע ברמיזה ל-'גונבי האופניים' של פליני ומעודד את האסוציאציה בין 'רוכב' ל-'גונב'".










"מדובר במקרה חמור"



ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המפקחת המרכזת על הוראת הלשון במשרד החינוך, מזל שניאק אומרת כי מדובר במקרה חמור, לפיו חובר הטקסט, לכאורה, בניגוד לקריטריונים הנהוגים בכתיבת טקסטים לתלמידים. בקריטריונים של המשרד יש להימנע מכתיבת טקסטים שיש בהם כדי לפגוע ברגשותיו של האחר או מהכנסת ביקורת כלפי מגזר כזה או אחר החי במדינה. כן, יש להימנע משילובם של מסרים פוליטיים וחברתיים שיש עליהם מחלוקת".



עוד נמסר, כי "בעקבות פניית ynet הבטיחה שניאק כי תבדוק בהקדם את כל מכלול הבחינה ותבחן בנוסף לטענות גם טעויות שייתכן שנפלו בנושא זהות מיגדרית. זאת, על מנת למנוע הישנותם של מקרים מיותרים כאלה בעתיד".
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י תוהו ובוהו בתאריך 17-04-2005 בשעה 12:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 19-04-2005, 14:22
צלמית המשתמש של Jarvis
  Jarvis Jarvis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.01.03
הודעות: 7,325
הדת, התרבות, המסורת, הערכים, ההיסטוריה
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי אביב05 שמתחילה ב "מהי לדעתך הבסיס לזיקה הזאת???"

כשאני פוגש יהודי ממקום אחר בעולם אני יודע שיש לו ערכים דומים לשלי, אני אולי יכול לדבר איתו על החגים, על התנ"ך ועל ירושלים - וזה מיד יוצר תחושת שייכות. זה לא אומר שחילוני לא יכול להרגיש תחושת שייכות ליהודי אחר - עובדה שכחילוני-בועל-נידות אני חש כיהודי, ורוצה להיות חלק מהעם היהודי.

אין ספק שהדת היהודית החזיקה את קצוות היהדות קשורים, אבל החל מתקופת ההשכלה נהיו יותר ויותר יהודים חילוניים. נכון שחלקם, אולי רובם, התבוללו ונעלמו, ואולי טוב שכך. ה"טובים" נשארו, וביאליק והרצל שהתכחשו לדתם הרגישו יהודים בכל ליבם. חלוצים עלו לארץ ישראל, חירפו נפשם בביצות ובמלחמות, וכל זה בלי לדעת אפילו מישניה אחת. הם האמינו בשובו של העם היהודי לארצו, כפי שכל לאום נלחם לקבל מדינה. הרבה מלחמות קדושות נערכו על האדמה של הארץ הזאת, אבל מלחמת השחרור הייתה מלחמה לאומית, אזרחית, ולא דתית. לא יעזור לך כלום - יש המון חילונים שאוהבים את הארץ הזאת, מרגישים וחושבים כמו יהודים - וזה הוכחה שיש לאום יהודי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 19-04-2005, 08:07
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
לא יודע איפה גדלת אבל לחתוך גלגלים ביום כיפור
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Jarvis שמתחילה ב "המאמר הזה יפגע בנערים דתיים רבים"

גם הוא אינו מנהג יהודי .אלא מעשה של יהודים טפשים -שזה יש בלי עין רעה הרבה מאד.
מבחינת האיסור של רכיבה על אופנים -אני לא רב ולכן איני יכול לפסוק לך אם אסור או מותר לרכב על אופניים ,אבל מכובד זה בוודאי שלא.
כי יוה"כ בדת ישראל הוא יום של חשבון נפש ועינוי הנפש ובקשת סליחה וכפרה .
לצורך הענין תחשוב לרגע על מצב שבו קהל , נניח אנגלים עומדים לקבל את פני המלכה באולם כלשהו. כולם מתהדרים בלבושם ועומדים בשמחה ובכבוד לקבל את פני המלכה . והנה מחוץ לאולם יש עדה ענקית של ילדים שרוכבים על אופניים רולר בליידס וקורקינטים , צועקים ומשתוללים ומפריעים לאלה שעומדים באולם ממתינים למלכתם.
איך לדעתך היה הקהל באולם מגיב לחבורת הילדים שבחוץ?
לגבי יהודים מאמינים הם עומדים לקבל פניו של מלך העולם. איך אתה חושב הם צריכים להגיב למפריעים מסוגם של רוכבי הגלגלים?
אז גם אלה שאינם מאמינים -לא היה מזיק להם לתת כבוד למאמינים ולא לרכב לפחות ליד בית כנסת. אף שערה משערות ראשם לא היתה נופלת. אבל הכבוד בארצנו לבני אדם באשר הם כ"כ גדול ,שאיש לא מחשבן לזולתו.
ככה זה נראה.

נערך לאחרונה ע"י אביב05 בתאריך 19-04-2005 בשעה 08:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:27

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר