לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 02-11-2010, 13:16
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
פופוליזם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פלמינג שמתחילה ב "וועדת השרים לענייני חוק ומשפט דחתה אתמול הצעה לעונש בהחמרת על נהגים המעורבים בתאונת ""

אף נהג אינו רוצה להיות מעורב בתאונה שבה גם הוא יכול היה ליהרג.

רק מה, הוא חושב ש"לי זה לא יקרה". מה יואיל אם כן עונש מאסר על זה, מעבר לסיפוק יצר הנקמה זה לא נותן כלום.

נכון יותר להעניש נהגים שנהגו ברשלנות ולא גרמו לתאונה.

אחרי שהייתה כבר תאונה, ובמיוחד תאונה קטלנית רחמנא ליצלן, זה עצמו כבר העונש הכי כבד לנהג הרשלן.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-11-2010, 15:08
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
את העונש צריכים לתת גם ובעיקר כשלא הייתה שום תאונה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "עונש כזה יפחיד אנשים לנהוג עם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי linuxsboot
עונש כזה יפחיד אנשים לנהוג עם אלכוהול, סמים


העונש צריך להיות על המעשה, ולא על התוצאת שהנהג כלל וכלל לא התכוון להם.

אם יענישו על נהיגה באלקוהול גם ללא תאונה זה יהיה יותר מרתיע. הרי הנהגים הפזיזים חושבים "לי זה לא יקרה" (תאונה קטלנית). אבל אם מענישים גם אם לא הייתה תאונה, או-אז יש יותר סיכויים שהנה ייתפס ויקבל את העונש.

ניקח לדוגמה הנהג שעשה תחרות מול נהג אחר ודרדר את הרכב לתהום. תאונה שנהרגו בה כמה עשרות. הנה בטח ובטח שלא התכוון, ועצם התאונה מרתיע אותו יותר מכל כלא אחר. והעיקר שזה לא יחזיר את האנשים שנהרגו לחיים.

אבל אם היו מענישים כל נהג שמבצע תחרות נהיגה עם נהג אחר, גם אם לא קרה שום אסון, או-אז ייתכן שכל האנשים האלו היו איתנו בחיים.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 02-11-2010 בשעה 15:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 02-11-2010, 19:35
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
אחרי כל הנימוקים המשכנעים של כבודו, מהו העונש שיושת על נהג שפגע וברח?
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "אם כן זה גם תלוי באיזה אזור זה קרה"

מה לדעת כבודו ירתיע נהג מלחזור על מעשה כזה בעתיד?
ומה בעיקר ירתיע לדעת כבודו נהגים אחרים לנטוש זירת הפשע?
האם לדעת כבודו, נהג פוגע רשאי ליטול ידיים ולברך ברכת המזון במסעדה ולהמשיך בשגרת חייו כאילו לא ארע מאומה בעוד שדמו של הנפגע זועק מהאדמה?

איזה נימוקים בדיוק משכנעים אותך לגבי נהג שגם אם התאונה הייתה בלתי נמענת, הוא מחליט להפקיר פצוע מתבוסס בדמו ובמקרה הגרוע נפטר ובמקרה הטוב נשאר נכה לכל ימי חייו?

באוסטרליה למשל, נהג המעורב בתאונת דרכים באשמתו מושלך לכלא לפחות ל-10 שנים יכולת ערעור ובלי עבודות שירות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 03-11-2010, 07:55
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
כמו שכתבתי צריכים יותר להתרכז באלו שעוברים עבירות תנועה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי פלמינג שמתחילה ב "אחרי כל הנימוקים המשכנעים של כבודו, מהו העונש שיושת על נהג שפגע וברח?"

וכתוצא מזה לא הייתה תאונה. העושנש צריך להיות על המעשה ולא על התוצאה התלויה במזל.

מי שהייתה לו תאונה ובמיוחד כשהוא עוד פגע גם באחרים, גם ככה הוא כבר נענש מספיק.

ניקח לדוגמה איך כל בן אדם אם שכל ישר היה נוהג עם הילדים שלו:

ילד אחד נסע באופניים ברשלנות ופגע בעצמו ובילדים אחרים, ואילו הילד השני גם הוא נסע באופניים איפה שלא צריך וברשלנות, אבל לא פגע באף אחד. את מי האבא היה מעניש יותר?

אם זה אבא חמום מוח ולא מאוזןן הוא בטח יעניש יותר את הילד שפגע. אבל אם שקול בדעתו ונבון, הוא יעניש יותר דווקא את הילד שלא פגע באף אחד. הוא יעניש אותו על נסיעה ברשלנות שכתוצאה מזה הוא יכול היה לגרום לאסון לעצמו ולאחרים. ואילו הילד שפגע ונפגע, גם ככה הוא כבר קיבל תראומה ומסכן.

אי אפשר לצפות משלטונות שיתנהגו עם אזרחים כמ אבא עם ילדים, אבל זו דוגמה איך צריכה להיות הגישה הכללית.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי פלמינג
האם לדעת כבודו, נהג פוגע רשאי ליטול ידיים ולברך ברכת המזון במסעדה .


נשגב מבינתי מה רצית להגיד עם זה. יהודי דתי או חילוני או - להבדיל - אפילו גוי, מעורבים בתאונת דרכים ונפגעים בתאונות במידה שווה פחות או יותר (עם הבדל זעיר שיום אחד בשבוע - שבת - כלל וכלל לא נוסעים במכוניות ולכן אין סיכוי לפגוע באחרים, רק להיפגע).
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 03-11-2010 בשעה 08:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 02-11-2010, 15:37
  מיכאל חי מיכאל חי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.10
הודעות: 1,159
ממליץ לקרוא את פסק הדין הזה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פלמינג שמתחילה ב "וועדת השרים לענייני חוק ומשפט דחתה אתמול הצעה לעונש בהחמרת על נהגים המעורבים בתאונת ""

ועל העונש שנגזר על רוצח לא פחות ולא יותר רוצח ואחר כך להגיב,רמז קטן האיש קיבל עונש מופחת מאשר על זורק הנעל על בייניש.: בית המשפט המחוזי בירושלים
ת"פ 350-09 מ.י. פרקליטות מחוז ירושלים נ' סלימאן
28 אוקטובר 2010
בפני כב' השופט אמנון כהן
בעניין:
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד שמוליק הרבסט
המאשימה
נגד
שוויש סלימאן
ע"י ב"כ עו"ד איברהים אבו-גוש
הנאשם
גזר דין
הנאשם, כבן 33, נשוי ואב לארבעה ילדים, הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בזמן פסילה, חובת פוליסה ובשיבוש מהלכי משפט.
הנאשם הודה, כי ביום 21.2.2009, נהג ברכב אף שתוקף רישיון הנהיגה שלו פג בשנת 2005 ועל אף שרישיון הנהיגה שלו נפסל שלוש פעמים. ברור, כי כתוצאה מכך, נהג הנאשם גם ללא פוליסת ביטוח תקיפה.
ביום האירוע, נהג הנאשם ברח' עזה בירושלים, כאשר מערכת החימום של הרכב לא הייתה תקינה, וחלונות הרכב היו מכוסים באדים באופן שחסם את שדה ראייתו, מלבד קטע קטן בחלון הקדמי. הוא פגע במנוחה אשר חצתה את הכביש.
כתוצאה מהתאונה, נפלה המנוחה על המדרכה, איבדה את הכרתה ונפצעה באורח קשה. כעבור חודש נפטרה המנוחה (ילידת 1919) מפצעיה בבית החולים.
בהמשך כתב האישום, בו הודה הנאשם, צוין, כי על אף שהנאשם ידע כי פגע במנוחה, הוא המשיך בנסיעה ונמלט מהמקום מבלי לדווח למשטרה.
לאחר מכן, התקינו הנאשם ואחיו מראה חדשה במקום זו שניתקה במהלך התאונה, וזאת במטרה להסתיר את הנזק שנגרם לרכב במהלך התאונה ובכוונה למנוע ו/או להכשיל הליך שיפוטי.
במסגרת ההסדר, הוסכם, כי התביעה תטען לעונש מאסר לתקופה של שלוש שנים, לפסילת רישיון נהיגה ולמאסר על תנאי וההגנה תטען לעונש באופן חופשי. כמו כן, הוגש תסקיר מטעם שירות המבחן.
יצוין, כי בכתב האישום המקורי יוחסה לנאשם עבירת הריגה בנגוד לסעיף 298 לחוק העונשין התשל"ז – 1977 (שהעונש המכסמיאלי בגין עבירה זו הינו 20 שנה) וכן עבירה של הפקרה אחרי פגיעה בניגוד לסעיף 64א(ב) לפקודת התעבורה (שהעונש המכסימאלי בגין עבירה זו הינו תשע שנות מאסר).
כפי שציין ב"כ הנאשם בטיעוניו לעונש, בעקבות תיקון כתב האישום, הורשע הנאשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות בניגוד לסעיף 304 לחוק העונשין התשל"ז – 1977 (שהעונש המכסימאלי בגין עבירה זו הינו מאסר 3 שנים) ובעבירה של הפקרה אחרי פגיעה בניגוד לסעיף 64א' (א) לפקודת התעבורה (שהעונש המכסימאלי בגין עבירה זו הינו מאסר 7 שנים).
התובע ביקש להטיל על הנאשם שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופסילה משמעותית ארוכה.
ב"כ הנאשם ביקש להסתפק במאסר שירוצה בעבודות שירות או במאסר קצר לתקופה של כשבעה חודשים.
כל צד הגיש פסיקה התומכת, לטענתו, בגישתו ואולם, כידוע, הענישה הינה אינדוידואלית, וכל מקרה יש לדון לפי נסיבותיו.
שירות המבחן ציין את מצבו המשפחתי של הנאשם ואת העובדה, כי לנאשם אח שמת בנסיבות בלתי ברורות בחודש האחרון. בנוסף, ציין, את בעיות הבריאות של האב.
שירות המבחן התרשם, כי ברקע למעשיו ולהתייחסותו של הנאשם לעבירות, נמצאים דפוסי התנהגות מניפולטיביים ונטיה למזער חשיבותן של עבירות תנועה והגמול העונשי בצידן.
בסיכומו של תסקיר, המליץ שירות המבחן "כי בשיקולי הענישה יילקחו בחשבון היותו אב למשפחה, מצבו הנפשי עקב מות אחיו והבעת חרטה אותנטית על התנהגותו ותוצאותיה הטראגיות". שירות המבחן נמנע מהמלצה טיפולית בעניינו של הנאשם.
עיון בגיליון הרשעותיו התעבורתיות של הנאשם, מעלה, כי לפניננו עבריין תנועה סדרתי, אשר לחובתו לא פחות מ-120 הרשעות קודמות!
הנאשם קיבל רישיון נהיגה בשנת 1995 ועד שנת 2006 (מועד בו לא חודש רישיונו), ביצע עבירות תעבורה כמעט ללא הפסק והפגין זלזול חמור בחוקי התעבורה. אומנם, חלק מהרשעותיו הקודמות של הנאשם הינן בגין עבירות טכניות, ואולם ניתן למצוא בהרשעותיו הקודמות של הנאשם גם עבירות חמורות כגון: אי ציות לתמרורים, נהיגת רכב שניתן עליו איסור שימוש ועוד כהנה וכהנה.
חומרה מיוחדת יש לראות בעובדה, שהנאשם נהג ברכב למרות שהיה תחת פסילה ולמרות ששדה הראייה שלו היה מוגבל ובכך שב והפגין זלזול בחוקי התעבורה.
המחוקק בחר להחמיר בענישה בעבירה של הפקרה אחרי פגיעה במובן זה שהעונש המכסימאלי בגין העבירה הינו שבע שנות מאסר ואילו העונש המכסימאלי בגין גרימת מוות ברשלנות הינו שלוש שנות מאסר בלבד.
יצוין, כי גם העונש המכסימאלי בגין נהיגה בזמן פסילה הינו שלוש שנות מאסר.
אם הנאשם לא הפנים עד כה כי יש לקיים את חוקי התעבורה כמו שיש לקיים חוקים אחרים, הרי שיש להבהיר הן לנאשם והן לעברייני תנועה אחרים, כי בתי המשפט יתייחסו בחומרה גם להפרת חוקי התעבורה.
העובדה, כי הנאשם נטל על עצמו סיכון ונהג ברכב לא תקין (כפי שעשה בעבר), ולאחר שידע כי הוא בפסילה, יש בה כדי להצביע על העובדה, כי הנאשם אינו ירא מפני החוק ואף מזלזל בו.
לזכותו של הנאשם יש להביא בחשבון את הודאתו בכתב האישום המתוקן, ובכך שחסך זמן שיפוטי יקר. בנוסף, יש להביא בחשבון את הבעת החרטה ונסיבותיו המשפחתיות וכן את העובדה כי הנאשם היה במעצר בית מלא תקופה ממושכת.
ואולם, במקרה דנן, גובר האינטרס הציבורי על הנסיבות האישיות ולפיכך יש מקום לעונש מאסר משמעותי הקרוב מאוד לרף הענישה אותו דרשה התביעה.
בשים לב לכך ולאחר ששמעתי דבריהם של ב"כ התביעה, של הנאשם ושל אביו, ועיינתי בתסקיר שירות המבחן, מוטל בזה על הנאשם עונש כדלקמן:
מאסר לתקופה של 30 חודש, בניכוי 33 ימי מעצרו.
אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 15 שנה.
מאסר על תנאי למשך 12 חודש, ואולם, הנאשם לא ישא בעונש זה אלא אם כן יעבור תוך תקופה שנתיים מיום שחרורו על עבירה של גרימת מוות ברשלנות או הפקרה אחרי פגיעה, או נהיגה בזמן פסילה, או שיבוש מהלכי משפט ויורשע עליה.
הצדדים רשאים לערער על גזר הדין בפני בית המשפט העליון תוך 45 יום מהיום.
ניתן היום, כ' חשון תשע"א, 28 אוקטובר 2010, במעמד הצדדים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:34

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר