22-09-2010, 07:13
|
|
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
|
|
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
|
|
|
הרחבה על הדברים שנאמרו מעליי:
כמו שאמרו, למושג הטומאה (כניגוד לטהרה) אין משמעות שלילית, אין בו משום חסרון בטמא
אדם יכול להיות צדיק, חכם, נקי - אך טמא.
מהות הטומאה עצמה היא פשוט הגבלה ממעשים מסויימים, הרחקה מהם
מהי "נידה"? נידה מלשון לנדות, להרחיק.
אם-כן נשאל, אז מה הטעם בהרחקה זו?
בדבר הנידה, יש שטענו שהרעיון הוא חיזוק הקשר בין הגבר לאשה, להכריח אותם לתקשר ביניהם מעבר לרמה הגופנית. כמו-כן, הציפייה לאיחוד מחודש מדי חודש תעצים את האהבה ביניהם.
במילים אחרות, שלא יקחו אחד את השני כמובנים מאליהם.
השקפה דומה, אבל בהקשר אחר, ניתן לראות אצל הרמב"ם
לטענתו ריבוי סוגי הטומאה נועד כדי להרחיק רגלי אנשים מבית-המקדש, כי ברגע שאדם נוהג ללכת באופן תדיר למקום מסויים, עם כמה שהמקום יהיה יפה וקדוש, הוא כבר מפסיק להתפעל ממנו.
עם זאת, נראה שלדעת הרמב"ם עצמו, איסור הנידה בא כדי לרסן את יצר המין.
תוספת: גם בקרב זוגות חילונים קיימת תופעה דומה
חלק מהזוגות החילונים המחליטים להינשא מגיעים להסכמה להתאפק עד החתונה, למרות שכבר קיימו יחסים לפני-כן, וזה על מנת ליצור את אותה ציפייה לאיחוד בליל הכלולות.
נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 23-09-2010 בשעה 17:26.
|