17-11-2011, 14:30
|
|
|
חבר מתאריך: 01.10.07
הודעות: 201
|
|
מהניסיון שלי - אפשר לקבל כמעט כל מה שרוצים בטכני (בגדר ההסביר ובכפוף לנסיבות). בכדי לדעת אילו קורים נפתחים מספיק לפנות למפקדים שלך. ההיררכיה אמורה להיות בסדר הזה:
מק"ס (מפקד הקורס - מדריך בחובה), מ"ע (מנהל עבודה - מרכז הקורס, בד"כ נגד בקבע), ממ"ח (מפקד מחלקה, נגד בכיר יותר), מפקד גף (קצין, בד"כ רס"ן) אח"כ יש את מפקד ביסל"ט (סא"ל) ומב"ס (אל"מ).
ברמת העיקרון המק"ס והמ"ע אמורים להספיק לך. אתה פונה אליהם מידי יום, מבקש שיחה, מסביר מה אתה רוצה, מבקש מהם לברר לך ומברר בכל פעם שזה מטופל ואם יש צפי לתשובה. בד"כ עקשנות תוביל לתוצאות (רק שים לב לא להגזים ולא להתחצף, זכור, אתה מבקש, אף אחד לא חייב לך כלום).
הם יבדקו לך אילו קורסים יפתחו, תמלא לפי סדר עדיפות יחד עם כולם ואם לא תקבל תבקש לעבור באותה שיטה במהלך הקורס. ייתכן ובקשותיך יענו.
בתחילת הדרך הייתי בגף חשמל. החלטתי שמכל הקורסים באותו מחזור בא לי על חמ"מ נץ/ברק. ידעתי שזה טחינה אבל רציתי רק את התפקיד הזה ואפילו התעניינתי בהצבה בבסיס ספציפי. ניגשתי למ"ע והסברתי לו שאני לא אוהב מסוקים ומעניינים אותי רק מטוסים (היה לי את התפיסה שלי בעניין הזה). הוא אומנם נפגע כיוון שבעצמו תמיד עבד עם מסוקים אבל קיבלתי יחס טוב וחם לאורך הדרך.
ביום הפיזורים, בלי לשאול אותי, הועברתי לגף אחר לחלוטין והכניסו אותי לקורס שאפילו לא הייתה לי אפשרות בחירה שלו במיון (זה קורס שהתחלתי באזרחות במסגרת הנחיית חיל האויר, נזכרו בזה והעבירו אותי לשם עם עוד כמה חברים מהכיתה).
הקורס החדש אליו הגעתי היה גם סוג של קד"ס שאחריו מתפזרים למספר התמחויות (ממש כמו ברפואה, לומדים את הבסיס יחד ואח"כ כל אחד הולך להתמחות שלו). באופן אקראי פיזרו אותנו להתמחויות וקיבלתי מספר מקצוע שהייתי פחות מעוניין בו. לחילופין, אנשים שהיו במקצוע שרציתי - כולם רצו לצאת עקב התנאים הקשים בתפקיד הזה.
ביקשתי להתחלף ולמרות שזה אבסורד לסרב במקרה כזה, לקח יותר מחודש לשכנע את הפיקוד לעשות את הסוויץ' הזה. אי אפשר לספור את כמות השיחות שניהלתי איתם אבל בסופו של דבר זה הצליח.
כללים חשובים - תמיד בנימוס, תמיד באופן מסודר וברמה הכי אישית שאשר תוך ידיעה שגם סירוב אפשרי וזה בסדר.
|