לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-12-2011, 01:14
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 844 שמתחילה ב "הרב עובדיה יוסף: "על רופאים יהודים להתחמק מטיפול בגויים בשבת"."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי 844
בא לי להקיא ממנו, ועליו: יצור נאלח, גזען, שמוציא שם-רע לכל יהודי, בכלל ולרופא יהודי בפרט!


לא גזען ולא יצור, הוא לא המציא כלום, בתלמוד, לדעתי, וגם בשולחן ערוך ניתן למצא את אותם הדברים. זה לא שהוא מוציא שם רע ליהדות, הוא פשוט מראה צד אחד של יהדות, שקיים ממזמן. מי שרוצה לחיות באידאליזם הדתי שלו, בין אם היהודי או המוסלמי(גם שם חושבים, שאסלאם זה הדבר המושלם ביותר שהמציא האל), אני אל זה שיפריע לו.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 17-12-2011, 19:04
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,830
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 844 שמתחילה ב "הרב עובדיה יוסף: "על רופאים יהודים להתחמק מטיפול בגויים בשבת"."

ובכן להלן המקורות:

מסכת עבודה זרה דף כ"ו ע"א

תנו רבנן בת ישראל לא תיילד את הנכרית מפני שמיילדת בן לעבודה זרה ורמינהו יהודית מיילדת ארמאית בשכר אבל לא בחנם אמר רב יוסף בשכר שרי משום איבה סבר רב יוסף למימר אולודי גויה בשבתא בשכר שרי משום איבה אמר ליה אביי יכלה למימר לה דדידן דמנטרי שבתא מחללינן עלייהו דידכו דלא מנטרי שבתא לא מחללינן.

ומסקנת הדברים שבחול מילדים אותם מפני איבה, אבל בשבת שבה ניתן להסביר לנכרי באופן שיתקבל על דעתו את המניעה של הרופא מלטפל, ואין חשש איבה, אסור לילד את הנכרית.יצוין שיולדת נמצאת במצב של פיקוח נפש ואין הבדל בין לידה לבין שאר מקרי פיקוח נפש.

עוד מבואר שם שלא מחללים שבת אפילו במקרה שהחילול הוא רק דרבנן (ובמקרה של חשש איבה נחלקו התוס' והרשב"א אם מחללים שבת באיסור דאורייתא). וכן נפסק בשלחן ערוך סימן אורח חיים סימן ש"ל ויעויין שם במשנה ברורה וביאור הלכה.

(ביומא פה: דורשת הגמרא שמחללים שבת בפיקו"נ משום וחי בהם ולא שימות בהם וכן מושמרו בנ"י את השבת - חלל עליו שבת אחת על מנת שיקיים שבתות הרבה. לשתי הטעמים לא מחללים שבת על נכרי.)

החתם סופר חלק יורה דעה סימן קל"א חידש שמכיון שבזמן הזה יש לחוש לפיקוח נפש שיתפתח מכח האיבה, מותר לרפא גם נכרים בשבת. ומכח התר זה התירו כל הפוסקים שאחריו. יחד עם זאת לא זזה הלכה במקומה ובאם יש אפשרות שרופא נכרי יטפל יש להעדיף אפשרות זו מכיון שאז לא תתעורר איבה. הרב עובדיה בסה"כ הביא הלכה למעשה את דברי התלמוד והפוסקים לפניו.

החידוש שבדבריו לא היה עצם האיסור אלא ההתר במצבים הנ"ל וההשלכות למעשה.

מגוחך בעיני שמי שאינם שומרים שבת ואין לה חשיבות כל שהיא בעיניהם, מביעים דעה בנושאים שבהם אינם מבינים כלל.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 17-12-2011 בשעה 19:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-12-2011, 00:08
צלמית המשתמש של Itamar_s
  Itamar_s Itamar_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.05
הודעות: 862
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 844 שמתחילה ב "הרב עובדיה יוסף: "על רופאים יהודים להתחמק מטיפול בגויים בשבת"."

מה אכפת לכם מה הרב עובדיה אמר.

תחיו תחיים שלכם עם הרופאים שלכם שיעשו מה שרוצים.
זכותו של אדם לטפל במי שהוא רוצה.
בדיוק כמו שעורך דין זכותו לא לקחת תיק שלא מוצא חן בעיניו או שנוגד את ההשקפת עולם שלו.

כל מילה שלו אתם מתנפלים.

אחרי אסון הכרמל הוא אמר שזה בעוון חילול שבת כל המדינה זעקה.
אתם טוענים שהוא בור, למה אתם מתייחסים אליו?

בסוף גילינו שהאסון באמת בא בעוון חילול שבת.
על השלט בשמורת הכרמל היה כתוב כך:
"ימי פעילות: שבת"


אתם מתערבים לדעתי יותר מדיי במה הדתיים אומרים, הם פנאטים משוגעים חולי רוח, אבל אתם מקשיבים לכל מה שיש להם להגיד ומתייחסים בתשומת לב ייתרה.
_____________________________________
"האמת כבדה לכן נושאיה מעטים" (המכב"י)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 18-12-2011, 13:15
צלמית המשתמש של Itamar_s
  Itamar_s Itamar_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.05
הודעות: 862
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Scattered mind שמתחילה ב "[QUOTE=Itamar_s] אחרי אסון..."

יש לנו פה בעיה, חמורה של אדם שלא למד תורה מעולם ומנסה להוציא אותי אידיוט.

זה לא משנה מי גרם לזה, זה קרה ע"י ערבים וזה יכל לקרות ע"י יהודים.
זה שהערבי צריך להיענש, הוא וכל הכפר ממנו יצא, זה ללא ספק.
"מגלגלים זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב"


העונש היה צריך להתקבל על עוון חילול שבת.
מי יתן אותו? כנראה שהערבי הזה היה חייב.

אדם א' שרצח אדם ב'.
אדם א' היה חייב בעונש של רציחה, ואדם ב' היה חייב בעונש של להרצח.

הנה קח הבאתי משו, אני לא מסוגל להסביר ככה.
רבי אברהם בן נחמן זכר צדיק וקדוש לברכה
מלמד בספרו "אמת ואמונה" יב':

על אודות המובא בליקוטי א' סימן ר"נ על פסוק קץ בא הקץ וכו',
שכל הרגשת היסורים והמכאובים הכל מחמת שתולים בדרך הטבע,עיין שם היטב.


וההכרח לבאר קצת בזה,
כי באמת גם כל היסורים הבאים ע"י איזה אדם שזה שייך ביותר לתלות בדרך הטבע אשר בבחירתו ורצונו הרע היזיק לחברו,אבל באמת גם זה מהשגחתו וגזרתו יתברך אשר גזר על הניזוק את היסורים והמכאובים האלה,ואם לא היו באים היסורים על ידי האדם הזה,הרבה שלוחים למקום לשלוח עליו את היסורים ממקום אחר.

ועיין בליקוטי הלכות אורח חיים הלכות ראש חודש הלכה ו' אות יט'...והכלל היוצא שם מדבריו הקדושים שאף על פי שהרוצח חייב להתענש מחמת שהיה ביכולתו ובכוח בחירתו לבלי לרצוח חברו,אף על פי כן הריגת הנרצח היה בגזרתו יתברך,רק שהוא לא היה צריך להיות השליח מזה,כי מגלגלין זכות לידי זכאי וחובה ע"י חייב.
_____________________________________
"האמת כבדה לכן נושאיה מעטים" (המכב"י)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 18-12-2011, 17:29
צלמית המשתמש של Itamar_s
  Itamar_s Itamar_s אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.11.05
הודעות: 862
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי student1 שמתחילה ב "[QUOTE=Itamar_s]היהדות היא..."

אתה צודק, פשוט כבר אין לי כח לשמוע את השטויות שלו.
התבקשתי לא להיכנס לוויכוחים עם אנשים שבורים בתורה, כמו שאני לא אכנס עם מדען גרעיני.

מאז ומעולם היו מנהגים שונים לכל שבט, ורמות שונות. אך עם זאת אני מדגיש שלא היו הלכות שונות!
חומרות כן, בלי כפיה. את המינימום וההלכה למעשה לא היית יכול "לבטל".

אם ניכנס לפוליטיקה, אז רוב ההפסדים שלנו היו בגלל החלק השמאלי של העם, החלק שבחר להמיר את דתו ולבגוד בעם. אלו שהאמינו שעדיף להשתלב עם הגוים וכו'.

תלמד על פורים, ועל חנוכה, וגם בפסח היו יהודים שרצו להיטמע במצרים, כולם מתו.
בחנוכה המלחמה הגדולה הייתה מול יהודים, והראשונים שנשחטו ע"י הכהנים היו יהודים מומרים.
בפורים לא, הם פשוט הסכימו להיטמע ולקבל את הפרסים. אמרו למרדכי למה אתה מתגרה במן הרשע.
תשתחווה לו, טוב זה נושא ארוך בלי נדר בפורים אני יעלה מדרשים יפים.
_____________________________________
"האמת כבדה לכן נושאיה מעטים" (המכב"י)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:55

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר