לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-05-2012, 15:34
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
חוק ההתיישנות: התכנים במערכת החינוך לא שונו כבר עשרות שנים.

ציטוט:
למה אף אחד לא מעדכן את תכני מערכת החינוך? מתי בפעם האחרונה עודכנו תכני הלימודים של מערכת החינוך בישראל? שנה? שנתיים? לפני עשור? בדיקה של המקור לאורך קרוב לשנה מגלה כי התכנים במשרד החינוך פשוט לא רלוונטים.



"מערכת החינוך כפי שהיא עכשיו היא בלתי רלוונטית לחלוטין. תלמידים בישראל שיוצאים ממערכת החינוך לא יודעים כלום הם בור ועם הארץ", אומר שר החינוך לשעבר, יוסי שריד. גם השרה יולי תמיר טוענת כי מערכת החינוך נמצאת בפיגור מתמיד.



"מערכת החינוך נמצאת באופן מתמיד באיחור של חמש עד עשר שנים במקרה הטוב", אומרת השרה לשעבר תמיר. קחו למשל את הבחינה בלשון. מה הוא השורש של לצקת? כמה צורנים ישנם במשפט והיכן נמצאת הפסוקית במשפט אחר במחברת הבחינה?



או הבחינה בהיסטוריה, למשל. שאלות על בגין, רבין או מלחמת לבנון הראשונה תתקשו למצוא. אבל שאלה אקוטית כמו מה הם ההבדלים בין הפרושים והצדוקים, בוודאי שיש. בבדיקה שעשינו ביציאה מבתי ספר התשובות היו מדהימות. תלמידים שיצאו לפני רגעים ספורים מבחינה בהיסטוריה זיהו את בגין בתור רבין, אמרו שמלחמת לבנון הראשונה החלה ב-56' וזכרו שזאב ז'בוטינסקי זה "ההוא ממבצע אנטבה".

תגובות

משרד החינוך:



תכנית הלימודים במתמטיקה נמצאת בשלבי כתיבה מתקדמים. ועדת המקצוע קיימה מספר רב של דיונים מקדימים על המבנה הרצוי שיותאם למבנה הייחודי של האוכלוסייה בישראל. התכנית תכלול ארבעה מסלולים ברמות ידע שונות במתמטיקה שיעמדו לבחירת התלמידים.



תגובת שר החינוך:



בעניין הטענה על הבקשה של יו"ר ועדת המקצוע בלשון לפגישה - בלשכת שר החינוך לא נמצא כל סימוכין לכך שהתקבלה בקשה לפגישה כנטען. בדרך כלל, יושבי ראש ועדות המקצוע נפגשים עם יו"ר המזכירות הפדגוגית ועם מנכ"ל המשרד כחלק מהתנהלות תקינה



בעניין הטענה של ד"ר צבי צמרת - הטענה משוללת כל יסוד. ד"ר צמרת סיים את תפקידו לפני כחצי שנה. סיום תפקידו היה בנסיבות שונות מכפי שהוא מתאר היום בדיעבד. בדיעבד גם נשמעות מצידו טענות שונות ומשונות.


src
http://news.nana10.co.il/Article/?A...D=900239&pid=54

מקצוע "היסטוריה", כשמו הוא אמור לעסוק בהיסטוריה, במקרה של ישראל בעקר ההיסטוריה של העם היהודי(כמובן שלא רק), לא מכיר תלמיד משכיל שלא יודע מה היא "וועדת אגרנט", מיהו בגין, ובאיזה שנה נחתם הזכם מצריים, וגם אם זה מתוקף משרד החינוך לספר לילדים מי זה בגין, ומתי נחתם הסכם שלום עם מצריים, זה לא צריך לבוא חלילה על חשבון ההיסטוריה של העם הייהודי, אפשר(ואולי צריך) להוסיף מקצוע נוסף, "היסטוריה של מדינת ישראל מאז הקמתה".

לאחר מכן זה ממשיך "אתן לך שאלת בגרות משווייץ , מהוא ניו-דיל של רוזוולט"
יש לי מבזק חדשות בשבילך מר עיתונאי חוקר("מחקר שעשינו במשך שנה"), הנושא הזה בהחלט נלמד בארץ, למעשה למדנו ארוכות את נושא המשבר הכלכלי הגדול בארצות הברית.

"90 אחוז מתוכנית הלימוד עוסקת בהיסטוריה של העם היהודי"
לא, למדנו ארוכות על האימפריה היוונית, והרומאית(ללא ההקשר היהודי), למדנו על המהפכה הצרפתית(ואלה רק חלק מהדברים), כמדומני לפחות 30% מהחומר הוקדש לדברים שלא קשורים להיסטוריה של העם היהודי(אני מסכים שיש עוד מה לשפר, התמהיל האידאלי מבחינתי אמור להיות 50-50).

הדבר היחיד שהצלחתי להזדהות אתו זה אופן ההוראה של מקצועות הלשון וההבעה, בזמנו קיבלתי בבגרות ציון מכובד של 95(אחרי הרבה דם יזע ודמעות, זה היה המקצוע הכי קשה בכל 12 שנות לימודי, והתרומה מינימלית).

בהמשך "המומחים" שם מנסים לדבר על כישלון במקצועה המתמטיקה.

"אני רוצה להראות לך שאלת חובה! במתמטיקה 3 יחידות!"
"הנה לפניך פולינום מסכן(לא סתם פולינום! פולינום ממעלה ראשונה, אבל עם.. פרמטר)", מצא את נקודות הקיצון וקבע את סוגם"

"אתה מבין מה שואלים כאן" שואל אחד הכתבים, ועונה לעצמו, "אני קבלתי ציון מאוד גבוהה ב5 ייחדות במתמטיקה ואין לי מושג מה רוצים ממני כאן" במה אותו הכתב מתגאה בדיוק?! לא ברור העניין.

לאחר מכן מתנהל דיון עם איזה פרופסור בשם דוד-חן שטוען שבכל חייו האקדמיים לא השתמש בחשבון מעבר לפעולות הפלוס, מינוס, ו"קצת אחוזים וסטטיסטיקה", שואל למה בכלל צריך ללמוד מתמטיקה מעבר לכך? "אולי אני טועה, אבל אף פעם לא עשו דיון רציני האם המקצוע הזה בכלל נחוץ, מי אמר זה אמור להיות מקצוע חובה?".
אז כן יש הרבה בעיות בלימודי המתמטיקה, אבל זה לא עניין של "נחיצות", וכנראה שאין טעם באמת ללמד "אינטגרלים" לפני שיודעים מהו גבול, ולפני מקצועה בסיסי כמו לוגיקה ותורת הקבוצות, כן דורשים שינויים, אבל חלילה וחס שאיזה פרופסור מהסוג של דוד חן ייטול חלק בהחלטות.

בהמשך יש רשימה של שמות של אנשים אשר "תלמיד שסיים בארץ 12 שנות לימוד כנראה לא מכיר"

להלן הרשימה- "פרוייד, פיידריך ניטשה, שפינוזה, מאו-זה דונג, אלי-גבע, אהרון ברק", בלי קשר לנכונות הדברים(האם תלמידי ישראל יודעים במי מדובר או לא), עולה השאלה מה טיב הרשימה הזו?
למה תלמידי ישראל בעוד 20 שנים מהיום בכלל צרכים לדעת מי היה אהרון ברק(אקטיביסט "דגול"), מודע חשוב שידעו מי זה אלי-גבע? אנשים שמחלטים על רשימה כה אומללה, רק חסר לנו שם יהיו האחראים על תוכנית הלימודים של מחר.

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 30-05-2012 בשעה 15:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:19

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר