
03-10-2012, 18:03
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
|
|
אתה מדבר על הכתבה שאני קישרתי? יש שם כמה דברים שכן אמורים לשנות את דעתך
"השוק הישראלי לא יכול להסביר מדוע ענקיות כמו HSBC הונג קונג משקיעות סכומים בני שמונה ספרות על פי תמחור של 2.5 מיליארד שקל לחברה שטרם ייצרה סנט אחד של רווח..
אבל בתמונה הרחבה יותר, הפלואנס ZE, עם כל הכבוד, היא לא יותר ממה שאנשי ההיי-טק קוראים "הוכחת ישימות" ("PROOF OF CONCEPT"). מטרתה להוכיח שהרעיון של רכב חשמלי עם מנגנון מהיר להחלפת סוללות ועמדות טעינה הוא בר יישום.
בפועל, התשתית של "בטר פלייס" ומערכת הניהול שלה מתוכננות מבראשית לניהול מגוון כלי רכב, מתוצרת יצרנים שונים, ובתור שכזו הפוטנציאל העסקי שלה נמצא לא ביכולת לשווק מכוניות חשמליות ספציפיות, אלא להפוך לספקית שירותים של תעשיית הרכב הגלובאלית, שמציעה שירותי ניהול וטעינה "מהמדף" ליצרני רכב שייכנסו לתחום בעתיד.
זהו פתרון בעל פוטנציאל לכסף גדול, משתי סיבות: האחת, שהמודל העסקי של חלק גדול מיצרני הרכב הגלובאליים הוא "שגר ושכח". היצרנים רוצים למכור מכוניות בערוצי המכירה המסורתיים, בלי לדאוג לניהול הטעינה בעולם.
חלק מיצרניות הרכב הגדולות בעולם עדיין מנסות לפתח פתרונות ניהול משלהן, אולם הן נמצאות בפיגור זמנים לא קטן. טויוטה, למשל, החלה בניסוי משותף עם מייקרוסופט, שנועד לפתח מערכת טלמטיקה לשליטה בטעינה של כלי הרכב החשמליים והנטענים שבכוונתה לשווק בעולם ובחיבורם לתשתית הטעינה. הלו"ז שלה להשלמת הפיתוח הוא 2015.
הפתרון של "בטר פלייס" מציע כבר היום מערכת שליטה ובקרה מרכזית, שבסיוע אלגוריתמים מתוחכמים חוזה את צריכת האנרגיה של הרכב בזמן אמת ויכולה להכווין אותו אל נקודת התשתית. המערכת משלבת אפילו דיווחי תנועה, ומביאה בחשבון את העומס על הכבישים בדרך אל נקודת הטעינה.
היא מספקת למוקד גם דיווחים שוטפים על מצבו הפיזי של הרכב וכבונוס שולטת גם על היישומים והתכנים שמגיעים לנהג. מי שרוצה לשלוח לנהג יישום חדש מתבקש לשלם דמי כניסה. יתרון הזמן של שלוש שנות פיתוח הוא משמעותי ולא נופתע אם יותר מיצרן אחד יגלה עניין במערכת הזו."
ההדגשות שלי.
|