23-10-2012, 13:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי benny.zhit
אני נוטה להאמין שרופא, שכל תפקידו הוא לשמור על חיי המטופל שלו, לא יהרוג אותו, רק כדי לקחת את אבריו, ולהציל מטופל אחר. אם אנחנו חושדים ברופאים שיקבעו מוות באופן שקרי, רק כדי לקחת את האברים לתרומה, למה אנחנו לא חושדים בהם שיטפלו בחולה באופן קלוקל, בכוונה להביא למותו כדי לקחת את איבריו? אני, באופן אישי, נוטה לתת לרופאים יותר קרדיט. אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שהסעיף שקובע כי הרופאים שיקבעו את המוות לא יהיו קשורים בשום צורה לתרומות אברים, נועד בעיקר כדי להרגיע את החולים ובני משפחותיהם, ולא כדי למנוע מצב אמיתי של ניגוד עניינים, שלדעתי אינו סביר בעליל.
בכל מקרה, הסעיף שאתה מדבר עליו, מחזק עוד יותר את עמדתי שאין שום סיבה רציונלית שהסיפור בכתבה הנ"ל יגרום לאנשים לא לחתום על כרטיס אד"י, או לא להסכים לתרומת אברים, שכן אם קביעת מוות נעשית בנפרד מההחלטה לתרום או לא לתרום אברים, הרי שקביעת מוות בשוגג תישאר קביעת מוות בשוגג, בין אם הוחלט לתרום את האברים, או סתם לקבור את הגופה.
|
אני לא בטוח אם אפילו אחרי ההסבר (בפעם המיליון, שהופיע באינספור כתבות, ואני בטוח שגם בדברי ההסבר לחוק) אתה עדיין לא מבין, או שאתה משחק אותה כי אתה חושב שלהתחכם ככה עושה אותך מאאאגניב.
לא "חושדים ברופאים שיקבעו מוות באופן שקרי, רק כדי לקחת את האברים לתרומה", במובן של שקר מכוון. זו הנפצה שלך, שלא אמרתי, ולא נובעת בשום צורה מהדברים שכתבתי. מנסים למנוע ניגוד עניינים (באופן כללי, לא רק במקרה הזה) לא כי חושדים שכולם נוכלים וחארות ומרמים, אלא כי אפילו מי שמנסה להיות 'הכי בסדר בעולם' עלול לטעות כשיש לו אינטרסים ומניעים מנוגדים. ועל זה אתה זוכה שוב ב כפול. אחד על 'חוסר ההבנה' ואחד על זה שאני כותב א' ואתה מגיב כאילו כתבתי שורש-5 של י"ג בריבוע.
לגבי הסיפא של דבריך - בישראל, בהנחה שאתה סומך על כך שמקיימים את הנהלים, ושאין קשרים בלתי-פורמאליים בין הגורמים, וכו', באמת שהחשש מפני חתימה על כרטיס אדי צריך להיות קטן משמעותית. (ליתר דיוק - מאחר וכרטיס אדי איננו מחייב, החשש צריך להיות נמוך למדי ממילא. אבל אפילו אילו כרטיס אדי היה מהווה הסכמה מספיקה, שלא דורשת אישור משפחה, כל עוד הרופא המטפל וזה שקובע מוות אינם מודעים לכך שלפציינט יש כרטיס אדי, החשש צריך להיות קטן למדי.)
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|