רייתאון הוציאה הודעה, שמדברת על פיתוח גרסא יבשתית לטיל נגד טילים SM-3, שפותח במקור עבור הגנה על ספינות מטילים. הגרסא היבשתית מפותחת כבר מלפני מספר שנים על ידי רייתאון, ועושה שימוש במכ"ם ה-X בנד שכבר הוצב אצלנו בנגב, ובמשגרי SM-3.
הזווית הישראלית מודגשת בכתבה . ידוע שישראל מחפשת פתרונות נוספים כנגד איום הטילים האיראני, בין השאר התעניינה בגרסא יבשתית של SM-3. רייתאון מדברת על כך ש-MDA(הסוכנות האמריקאית להגנה מטילים בליסטיים) אמרה בעבר שגרסא יבשתית זו תהווה פיתרון קרוב עבור ישראל - להגנה מפני הטילים האיראנייים.
כאמור MDA משקיעה כספים רבים בהמשך פיתוח המערכת, ובחברת רייתאון מאמינים שהמערכת תהיה מבצעית ב-2013.
In 2003, Raytheon Missile Systems recognized the need to develop and deploy a land-based variant of Standard Missile-3 (SM-3) and has been pursuing the concept largely using its own funding for the last five years.
The Missile Defense Agency (MDA) has stated that it believes land-based SM-3 could provide Israel with a near-term solution to counter the ballistic missile threat from Iran and placed $50 million in the fiscal year 2010 budget to continue development of the system.
Land-Based SM-3 Integrates Existing Components
Because the land-based concept integrates an existing set of components — the SM-3 missile, the Theater High Altitude Area Defense (THAAD) system and the AN-TPY-2 radar — it’s an affordable, low-risk option for a very real threat. By using existing, proven, cost-effective Raytheon technologies, the company has also eliminated critical research and development costs.
Raytheon has already tested and proved that compatibility of the missile engagement logic works with the THAAD fire control system.
Booen: Land-Based SM-3 Trial Possible in 2013
“Land-based SM-3 would add additional depth of fire for those nations that already possess terminal phase defenses, allow for more sophisticated engagement strategies and reduce vulnerability to countermeasures, forcing an enemy to alter or abandon tactics to penetrate the defensive system,” said Mike Booen, Raytheon’s vice president of Advanced Security and Directed Energy Systems. “With the SM-3 production line operational and some integration work already completed, with adequate funding we could trial the Land Based SM-3 system one year before the MDA’s notional initial operating capability of 2014.”
Developing and fielding a system from scratch could take 10 or more years and cost more than $1 billion.
SM-3 is a proven and mature system already deployed on U.S. and Japanese ships worldwide. The AN/TPY-2 X-band radar is proven and deployed in Israel and Japan and is part of THAAD System.
Land-based SM-3, along with sea-based SM-3, has applicability worldwide and could provide regional ballistic missile defense in the Middle East, Europe and the Pacific.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "ישראל הצהירה מספר פעמים שהיא..."
אני באמת זוכר שישראל בזמנו חששה מאוד שהאמריקאים יחסלו את התמיכה בפרוייקט החץ וינסו לאנוס אותנו לכיוון של הגרסא היבשתית של ה-SM3.
נראה לי שבישראל מעולם לא התלהבו ממנו ולפי הפרסומים דאז יצרו את הרושם שהחץ יהיה מוצלח יותר, זול יותר לפיתוח, זול יותר לשימוש (עלות מיירט) וכן יהיה זמין מוקדם יותר.
אם המשגר נייח לגמרי, כמו שנראה בתמונה, למה הוא לא קבור בסילו? זה יעלה משמעותית את השרידות שלו.
ואם הוא כבר חיצוני, למה שהוא לא יהיה נייד? (שזה לדעתי אחת הדרישות העיקריות של חא"י מסוללת חץ).
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "רייתאון מפתחת גרסא יבשתית ל-SM-3, והזווית הישראלית..."
ה AEGIS ASHORE הוא רפליקציה כמעט מדויקת של המערכת הימית אך בפריסה יבשתית. לדברי גנרל 3 כוכבים פטריק אוריילי ראש ה MDA (סוכנות הגנת הטילים האמריקנית) איש חהא"א המנהל תקציב שנתי של כמעט 8 מיליארד דולר (!), ה AEGIS היבשתי מהווה שכבת ביניים חיונית בין ה THAAD והפטריוט. הטיל עצמו ה SM-3 Block IIA, מפותח בשיתוף עם יפן, שמחזיקה צי ספינות AEGIS משלה, הגם שאין לה תוכניות לפרוס AEGIS ASHORE. הצבת המערכות (בשמן הרשמי Aegis Ashore Missile Defense System) ברומניה ובפולין צפויה להסתיים ב 2015 ו 2018 בהתאמה כחלק מתפישת ההגנה הנקראת European Phased Adaptive Approach המשלבת מגוון מערכות מכ"ם וטילי הגנה ובכללם מערכות ה AEGIS היבשתיות והימיות על סיפון משחתות וסיירות של הצי האמריקני המשייטות בין היתר במזרח הים התיכון. בהקשר זה בתחילת השנה הודיע הצי על העתקתן של 4 משחתות בורקה USS Ross, USS Donald Cook USS Porter, USS Carney מבסיסיהם בחוף המזרחי של ארה"ב לבסיס רוטה בספרד. בנוסף על שתי המערכות היבשתיות המוזכרות לעיל, נרכשת גם מערכת שלישית, שתוקם תחילה בחצר הייצרן חטיבת המערכות והחיישנים של לוקהיד-מרטין בניו ג'רזי ולאחר מכן תועתק למטווח הטילים בהוואי (ה Pacific Missile Range Facility) ושמה הרשמי יהיה Aegis Ashore Missile Defense Test Complex. המערכות אמורות להיות יבילות, במובן שניתן לפרקן ולהקימן באתר חדש, אחרי הכנות כמובן (יסודות בטון וכו'). היתרון הגדול של המערך היבשתי הוא הצורך בצוות מתפעל של 35 מלחים בלבד, בהשוואה ל 270 מלחים הנדרשים לתפעול ספינת AEGIS (שלא לדבר על דלק, חלפים וכו' הנדרשים לה). אכן, את מערך ה AEGIS היבשתי יתפעלו מלחים של חיל הים האמריקני, כאשר על הפרויקט מפקחים שני גופי מטה מטעמו - ה AEGIS BMD (שלוחת חיל הים של ה MDA) וה NAMDC (גוף המטה הרשמי העוסק בהגנה מפני טילים ואיומי אויר).
מאמר חדש מה WSJ מדצמבר 2012 - היפנים השקיעו 12 מיליארד דולר במערכות מכ"ם והגנת טילים יבשתיות וימיות (לא כולל 2 מכ"מי ה X האמריקנים) במהלך ה 15 שנים האחרונות.
מצגת מעניינת של אדמירל כוכב אחד רנדל הנריקסון, לשעבר סגן מפקד ה MDA וכיום מפקד ה NAMDC) מכנס באוגוסט 2012 הנותן סקירה מקיפה של כל מערכות הגילוי וההגנה האמריקניות מפני טילים (ובכלל זה אקזמפלרים שהוזכרו באשכולות אחרים כמו מכ"מי ה X, מכ"מים ימיים ועוד)
מצגת מעניינת אחרת, על שדרוג מערכת ה AEGIS בכלל ואינטגרציה בין המערכות הימיות והיבשתיות ובין ה AEGIS הימי ומערכות מכ"ם והגנ"א ימיות אחרות של הצי האמריקני
ואיך אפשר בלי, דו"ח חדש לגמרי של ה GAO הסוקר את פרויקט ה AEGIS כולו ונוגע גם ב AEGIS ASHORE. הדו"ח הזה מרתק ונביא ממנו וממקורות עדכניים נוספים לגבי ה AEGIS הימי (כולל סרטוני הניסויים האחרונים מ YOUTUBE) אולי באשכול אחר.
שוב התלונות המוכרות של ה GAO על CONCURRENCY - קרי כניסה לפיתוח לפני סגירת PDR ורכש קומפוננטות מבצעיות לפני תום הבדיקות (במקרה זה שנתיים לפני!) וזאת בגלל הצורך לעמוד בהתחייבות הנשיא לפרוס את המערכת ברומניה ב 2015.
Aegis Ashore is following a concurrent acquisition approach by entering system
development prior to holding a preliminary design review and purchasing operational components prior to completing testing—both of which increase the risk of cost growth and schedule delays. The program initiated product development and established a cost, schedule, and performance baseline early; included high levels of concurrency in its construction and procurement plan; and has not aligned its flight testing schedule with construction and component procurement decisions. The need to meet the 2015 time frame announced by the President to field the Aegis Ashore for European PAA Phase II is a key driver for the high levels of concurrency....
נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 02-01-2013 בשעה 18:27.