22-05-2013, 13:14
|
|
|
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
|
|
כצופה מהצד לא ברור לי פשר המהומה וגם לא האינטרס של הבית היהודי לתמוך בחוק שטרן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "קרע בבית: ח"כים בבית היהודי לא יצביעו בעד חוק שטרן"
אם הרב סתיו הודיע בלאו הכי שלא יתמודד מול הרב אריאל - הרי שרוב רבני בפורום הבוחר יטיב עם הרב אריאל, מועמדה של מפלגת הבית היהודי.
אם הרב אריאל לא יתמודד - הרי שמובטח לרב סתיו רוב מעצם הסיוע של החלק 'הלא יותר מדי דתי' בגוף הבוחר.
כלומר, ברגע שהבית היהודי הסדיר את העסקה להמשך כהונת הרב עמאר, נראה כי מועמדו באשר יהיה - יזכה. בכך יקיים בנט את הבטחתו לבוחריו להשיב את הרבנות הראשית להגמוניה 'סרוגה'.
אם יורחב הגוף הבוחר הרי שהדבר ישמש כלי בידי שר הדתות הבא בעוד 10 שנים למנות את שיחפוץ בו ואיש לא מבטיח לבית היהודי כי זה יהיה 'השר שלה'
לא מצאתי פרוט על הרכב ובניית הגוף הבוחר אבל מבחוץ זה נראה כמו בוכלטריה הסתדרותית במיטבה.
שתי הערות/תהיות שלי: [1] מוזר כי לבית היהודי חשוב כל כך למנות רב ראשי אשכנזי ציוני ותפקיד הרב הספרדי בעיניה הוא מטבע עובר לסוחר ב'קרב האמיתי'. האם אין רבנים ספרדיים במסגרת הציונות הדתית בשעור קומתו של הרב אליהו זצ"ל? [2] מדוע רבנים חרדיים אשר כיהנו בעשור האחרון במוסדות הרבנות הראשית לא רוממו את המוסד הזה בעיני קהילתם (למשל ע"י מתן דוגמא אישית לשימוש רק בהכשרי הרבנות ולא בהכשרים חיצוניים העולים טבין ותקילין לציבור החרדי) ומדוע המשרות שבעבר כיהנו בהן הרב עוזיאל, הרב קוק, הרב אליהו והרב עובדיה מצטיירות יותר כמשרות אדמינסטרטיביות שלא מלכתחילה מנסים למנות אליהם את הבכירים ביותר מבחינה תורנית?
|