|
09-06-2013, 05:16
|
|
|
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
|
|
ציטוט:
יש לך צורה מאוד מוזרה להסיק דברים. רצון הוא מושג מופשט. מושג מופשט קיים רק בשפה האנושית. הטבע אינו השפה האנושית. מסקנה- רצון לא יכול להתקיים בטבע. או בלבול. או תדהמה. מבין עכשיו מה כתבת?
|
ולך יש בעיה בלהבין את ההבדל בין מושג מופשט למושג מוחשי.
איך אפשר להגיד על מושגים כה מוחשיים כמו רצון, תדהמה ובלבול שהם מופשטים ? הרי מדובר כאן בדחפים ותחושות המהווים חלק אינטגרלי מהגנטיקה של בני האדם. זכויות, לעומת זאת, הן לא חלק מהקוד הגנטי של בני האדם.
אתה מבין עכשיו מה כתבת ?
ציטוט:
מה הקשר לשפה פה למען השם? אם אתה כושי שמגיע למטע כותנה אמריקאי ולא דובר את השפה, אין לך זכויות, כבן אדם? אולי מבחינת הדיבור, אתה אומר ,אין לכושי זכויות", אבל המשמעות היא "אף אחד לא מכבד את זכויותיו", אחרת אתה למעשה טוען שלעבד כושי אין זכויות.
אתה איכשהו מפרש את דברי כאילו אמרתי ש"הטבע" מעניק את הזכויות הללו, ובונה תילי תילים של ויכוחים מיותרים. הזכויות הללו טבעיות, כלומר לא בני אדם מעניקים אותם. עוד פעם, ובאמת שאני מרגיש שמיציתי- זה שאף אחד בעל מטעים לא מתייחס לכושי שלו כבן אדם בעל זכויות, לא אומר שאין לו זכויות. זה רק אומר שלא מכבדים את הזכות שלו לחיים ולחופש. אחרת, אם תגיע פעם לארץ בה לא תדבר את השפה, ומישהו יכלא אותך בכלוב, אז לשיטתך אתם לא דוברים את השפה ולכן אין לך זכויות בארץ הזאת.
התעלמת מתחילת הפסקה.
|
אני אענה קודם לשאלה שלך על הכושי כדי שתירגע: בקיצור נמרץ, בשביל שלכושי, או לכל אדם, תהיה הכרה של המושג 'זכויות' הוא צריך יכולת הפשטה שבאמצעותה ניתן יהיה להכיר במושג הזה.
יכולת ההפשטה הזו יכולה להתקיים רק במידה ובמהלך התפתחותו של אדם X הוקנתה לו שפה אנושית Y. לפיכך, בנאדם שלא הוקנתה לו שפה, אינו מסוגל לפתח תודעה לגבי מושג כגון 'זכות'.
הווה אומר, שללא שפה שתכיל את המושגים "זכות","קניין" וכו' אין לאף אחד מהמושגים הללו אחיזה במציאות; צר לי לפוצץ לך את הבלון, אבל שום אדם לא נולד עם אינטואציה שמודיעה לו שיש לו זכויות.
אם נחזור למקרה ג'יני, אתה חושב שלבנאדם כמוה שגדל בתנאים של חיה בכלוב הייתה איזושהי מודעות לכך שה'זכויות' שלו מופרות ? הדבר היחידי שאומר לך מה טוב ורע במצב תודעתי כמו שלה הם הדחפים שקיימים אצל כל בהמה.
כמו כן, ואולי אתה לא מודע לכך, אבל לדוגמא בסכסוך טיפוסי בין פעוטות שעיקרו נסוב סביב השאלה מי יזכה לשחק עם הדובי, מהר מאוד מגלים שהמילה האחרונה תהיה של הפעוט שהצליח להוציא בכוח את הדובי מהיד של הפעוט השני.
יודע למה ? משום שמדובר בבני אנוש שטרם הוקנו להם אותם מושגים שמאפשרים לך ולי לכבד את זה את זכותו של זה לרכוש. במה תלויה הקניית המושגים הללו אתה שואל ? נכון, התנאי להקנייתם הוא הקניית השפה האנושית תחילה (וכמובן הבגרות הקוגניטיבית שמאפשרת לקלוט אותה).
בשורה התחתונה, בהיעדר הקניית שפה ותהליך חיברות (שיכול להיעשות רק לאחר שהוקנתה השפה), לא היה הבדל מהותי בין התנהגותם של בני אדם לזו של בהמות.
אתה מבין, מה שהופך אותך ואותי למשהו שהוא קצת יותר יוצא דופן מזוג קופים עם פחות שיער גוף מהשימפנזה הממוצע היא העובדה שהמין שלנו במהלך האבולוציה הצליח לפתח סוג של אמצעי תקשורת (התפתחות שבתורה הייתה מלווה בהתפתחות מוחית מקבילה שאפשרה את השימוש בו) מהפכני שנקרא ה"שפה האנושית" שבאמצעותו ניתן היה לא רק להעביר אחד לשני מידע אודות הסביבה המקיפה אותנו (יכולת שקיימת גם אצל בעלי חיים אחרים) , אלא גם לפתח ולשכלל את המידע הזה ואפילו ליצור מידע חדש שמהותו אינה משקפת את העולם הטבעי, ע"ע , מושגים מופשטים כגון "נשמה", "אל", "קניין", "זכויות" וכו'.
ציטוט:
בטח שפסיק. המונותאיזם הוא המצאה חדשה, יחד עם הפוליתאיזם, היות העבדות או סתם שעבוד ענף כלכלי לא משנה כהוא זה, היות וזה עדיין פסיק. כמה זה פסיק? התיישבות אנושית היא בת כעשרת אלפים שנה. ניתן להניח ששעבודים (ומלחמות) הן תוצר של התקופה הזאת (שבטי ציידים לקטים ששרדו לימינו אנו מראים נינוחות מפתיעה, הימנעות מסכסוכים ככל הניתן, והעברת זמנם בבטלה ומשחקים).
|
לול, ספר את זה לקורוואי בפפואה ניו גינאה שבונים בתי עץ בגובה של 40 מטר כדי להגן על עצמם מציידי ראשים מהשבטים השכנים.
http://www.sciencedaily.com/release...80309043026.htm
מה עוד שמדגם של שבטי הציידים הלקטים שקיימים היום מראה דווקא שברובם מתקיים מצב של מלחמה אנדמית:
http://www.academia.edu/1269867/The...nized_the_world
ציטוט:
עכשיו- רוצה לבדוק כמה זמן קיים האדם עצמו? לא יודע מה זה פרא אציל, אני רק יודע שהאלימות הממוסדת והשעבוד החלו בתקופה הניאוליתית. ולכן השימוש במילה "פסיק". זה מקומם אותך לדעת שבמשך 10 אלפים שנה היינו הרבה פחות מוסריים מאשר כשחיינו במערות?
|
ההיפך, במקום לקומם זה ממש משעשע לראות איך אתה משתמש בעוני בראיות כעילה לפצוח ברומנטיזציה חסרת תקנה. אבל אם זה מה שעושה לך טוב, מי אני שאקלקל לך את הפנטזיות.
|
|