|
23-02-2014, 18:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי benny.zhit
א. סביר להניח שהוא לא פישל. המכס בישראל ידוע כאחד הגופים הפחות יעילים בעולם, ובהחלט סביר שהוא מעכב/איבד את החבילה. כשעומד מולי מוכר עם מוניטין של 100% שביעות רצון מול המכס, אני יודע מי יותר סביר להניח שפישל.\
ב. גם אם הוא פישל, למה אתה מנסה לסחוט דברים בחינם? מילא לבקש החזר כספי על מה שקנית, אבל למה שישלח לך עוד פעם את אותו הדבר בחינם? למה אתה צריך לעשות רווח מטעויות של אחרים? זה בדיוק הישראלי המכוער, שמנסה רק לדפוק את כל העולם כדי לא לצאת פראייר.
\
נותר לי רק לאחר לאחל לך שבתור עצמאי שמנסה להרים את העסק שלו, תיתקל בכמה שיותר לקוחות שמתנהגים כמוך: "שומע נאריון, הבית הזה שמכרת לי, יש לו קילופי צבע באחד הקירות. או שתחזיר לי את הכסף ששילמתי לך, ותיתן לי עוד בית בחינם, או שאני אכתוב בכל רחבי האינטרנט שאתה נוכל ורמאי ושאסור לעשות איתך עסקים, ואשמיד את העסק שלך".
|
ענית בצורה עניינית (לשם שינוי) אז תזכה לתגובה דומה:
1. מוכר עם מוניטין גבוה (מעל 99.5%) לעולם לא ישלח חבילה בצורה חאפרית, לרוב העיכובים אכן נובעים כתוצאה ממכס, דואר ישראל, ושאר הירקות.
אבל, וזה אבל גדול, אם מוכר מתייחס לתאריך אספקה מסויים, והוא לא עומד בו, הפאשלה היא שלו.
אם מחר אני מתחיל למכור באיביי, ואני רושם שמי שמזמין מהודו יקבל את החבילה עד 40 ימים, ובפעול קונה מהודו קיבל את החבילה אחד חודשיים, של מי האשמה?
אם מוכרים באיביי יודעים שישראל היא מדינה בעייתית, הם יכול לרשום גם שזמן האספקה המשוער הוא עד 3 חודשים - אם זה בכל זאת לא ירתיע קונים ישראליים (שמעדיפים משלוח זול), אז האשמה חלה רק על הקונים.
2. אין כאן שום עניין של "לסחוט", אם הזמנתי מוצר מסויים, ולא קיבלתי אותו, זכותי המלאה לדרוש לקבל את אותו המוצר, רק במשלוח מהיר עם יכולת מעקב (UPS - פדקס לדוגמא).
אם המוכר לא מעוניין, אז שלא יבכה אם הוא מקבל פידבק שלילי ובקשה להחזר מלא.
"סחיטה" לדעתי זה כאשר קונה מבקש דברים מוגזמים מהמוכר, לדוגמא - מוצר אחר, כמות כפולה של המוצר הנוכחי, וכ'ו...
3. האנלוגיה שלך קצת מפגרת, אז ברשותך אני אספק אחת טובה יותר:
נניח ונאריון מחר מקים את העסק שלו, והוא מתחייב בפניי הלקוח שלו שבתוך 14 ימים הוא יסיים לבנות פרגולה, דק בחצר, נישת גבס בסלון, ושהכל יהיה צבוע, ונקי.
והיה ונאריון לא עמד בתנאי ההסכם, הלקוח זכאי לקבל פיצוי - מה הפיצוי? - לרוב זה מפורט בהצעת המחיר (אני מדבר איתך על צורה שבה אנשי מקצוע רציניים עובדים, ולא קבלני שיפוצים מהשטחים שמביאים לך לבית פועלים בני 15 מחברון שבקושי יודעים לעבוד עם קונגו בצורה תקינה).
אגב, מכיוון שהנושא הזה לא מעוגן בחוק בצורה תקינה, ויש לך המון חאפרים בתחום, זה קורה שהמון אנשים מקבלים בסופו של דבר עבודה באיכות מאוד נמוכה או שלא מקבלים עבודה בכלל (לא חסרים סיפורים על קבלנים שהתחילו עבודה, ופשוט ברחו מהבית, ביחד עם המקדמה השמנה...).
הבעיה של ההישראלי המצוי - זה שהוא רוצה לקבל עבודה של מליון$ במחיר של גרושים, ואין חיה כזאת...
_____________________________________
|
|