לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-05-2005, 12:47
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
רכבת ישראל תפרסם בשבוע הבא מכרז לחשמול מערך הרכבות ב-1.6 מיליארד ש'

מאת שרון קדמי, (הארץ)
10/5/05

בשבוע הבא עתיד להתפרסם אחד המכרזים המורכבים והחשובים שפירסמה רכבת ישראל בשנים האחרונות - המכרז לחשמול הרכבת. מדובר במכרז להעברת מערך הרכבות הקיים מהנעה המבוססת על דיזל להנעה באמצעות חשמל. פרויקט החשמול הוא אחד מעמודי התווך בתוכנית החומש של הרכבת, והיקפו מסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל מתוך תקציב כולל של 20 מיליארד שקל המיועדים לתוכנית שתסתיים ב-2008.

כמה מהחברות הגדולות בעולם הביעו התעניינות במכרז וצפויות להגיש הצעות, ובהן סימנס ו-ABB הגרמניות, ג'נרל אלקטריק האמריקאית (GE), בלפור ביטי הבריטית, תאגיד דייהו הדרום-קוריאני, אלסטום הצרפתית, חברה אוסטרלית, חברה סינית וחברות אירופיות נוספות.

רכבות הפועלות באמצעות הנעה חשמלית היו קיימות כבר ב-1860. לרכבות אלה יש יתרונות רבים, ובהם הפחתת זיהום האוויר והרעש ועלויות נמוכות יותר. תהליך החלפת רכבות הדיזל ברכבות חשמליות יהיה הדרגתי, והרכבות החשמליות הראשונות יפעלו ב-2007. בשלב הראשון יותאמו כ-300 ק"מ של מסילות לחשמל. כיום מתפרשת הרשת על פני כ-850 ק"מ, ובסוף תוכנית החומש צפויה הרשת להתפרש על פני כ-1,500 ק"מ.

ועדת היגוי ברכבת ישראל בחנה את כדאיות העברת מערך הרכבות לפעולה על חשמל, והתבצעה בדיקת היתכנות כלכלית של הפרויקט. לפי הבחינות הכלכליות, נמצא כי חשמול הרשת (750 ק"מ) יניב למשק הישראלי תשואה של 25%, אך בשל מגבלות תקציב יוחל רק בשלב הראשון (300 ק"מ), שצפוי להניב, לפי הבדיקות, תשואה של כ-12%. במכרזים שהתקיימו נבחרה חברת ברן והחברות Furer Frei ו-Elbas השווייציות לניהול הפרויקט; ת.ד.ם הישראלית ו-DeCounsalting הגרמנית תיכננו את הפרויקט.

ב-2004 פורסם מכרז RFI (קבלת הצעות) שבו התבקשו חברות לספק מידע לרכבת ישראל על הפרויקט. רכבת ישראל קיבלה הצעות מ-17 חברות מהמובילות בעולם. מכרז החשמול יבוצע בשיטת Turn Key שלפיו, הזוכה מבצעת את הפרויקט ומעבירה אותו לרכבת ישראל עם סיומו.

הגופים הירוקים בירכו על פרויקט חישמול הרכבת. עם זאת אומרים בגופים אלה כי יש לבחון היטב את ההשלכות של פגיעה בנוף ובבעלי חיים כתוצאה מהעבודות לאורך התוואי.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:47

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר