לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-12-2015, 06:42
  אקס-אמב אקס-אמב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.15
הודעות: 8
דרושה עזרה במחקר על מתמיינים לא מתאימים לקורס טיס שהתעקשו והצליחו

בוקר טוב וחג שמח,

ברוכים הנמצאים.


אני עורך איזה שהוא תחקיר/מחקר על תופעה יוצאת דופן בתוך הישראליות - חיל האויר. למה יוצאת דופן? כי בתוך תרבות הסמוך והיהיה בסדר, יש גוף אחד שמתנהל באופן שונה - לטוב (בעיקר) וגם לרע, כמו כל דבר - ובתוך תרבות עריפת הראשים והטיוח, אותו גוף מקיים תחקירי אמת ונותן מרחב נשימה (זה רק לטוב) ויש הרבה במה הוא שונה (אם תרצו - וזה אחד ההסברים שניתנו לי ומניח את דעתי ושווה בדיקה - בתוך תרבות הפלמ"ח, נכנסה תרבות הצבא הבריטי).

לא אלאה אתכם בכל הפרטים, אבל מה שאני מחפש כרגע, אני מקווה שבעזרתכם, זה את החריגים:

אלה שלא עברו מבדקי צוות אויר, ערערו, התעקשו ונהיו טייסים.
אלה שהפרופיל שלהם היה נמוך, התעקשו והתקבלו.
אלה שהודחו מהקורס או אפילו לא זומנו אליו ודחפו את עצמם עד שהצליחו.
ותיקי צה"ל, המהווים בין 10-20 אחוז מהמסיימים(!) - למה לא התחילו את הקורס עם כולם? (לא אלה שנזכרו מאוחר - אלה שלא הצליחו/לא התאימו/נכשלו ובכל זאת התעקשו, התקבלו ועברו).

אני מכיר חלק מהדוגמאות מהשנים האחרונות, אבל לא מוצא להן סימוכין - חניך שלא היה מסוגל לקרוא עמוד שלם אבל הוסמך כטייס קרב. חניך אחר שלא עבר את המבדקים בכמה שלבים וערער בכל פעם מחדש - עד שבירפ"א הסכימו לקבל את הערעורים, שלחו אותו לקורס ואמרו לו שלמישהו עם תוצאות כמו שלו אין כל סיכוי - ונעשה טייס קרב, חולי אפילפסיה שהתקבלו ועברו, נווט קרב שהסתיר ניתוח לייזר בעיניים לפני שהתקבל לקורס ועבר וכו'. בקיצור, נראה לי שהרעיון ברור.

אני מדגיש שאני לא מחפש את האנשים עצמם - אלא את המקרים.

כרגע, פחות את החריגים בתוך החיל עצמו - טייסים ותיקים - כי הסיפורים האלה מוכרים.

חיפשתי, כמובן, ברחבי האינטרנט, אבל בגלל שלא מיקדתי נכון, כנראה, את החיפוש (וניסיתי כמה דרכים) ,לא מצאתי כמעט כלום - ואלה מקרים שאני זוכר שראיתי במו עיני, אז אני בטוח שיש עוד שאני לא מגיע אליהם, כמו שאני לא מגיע למקרים אלה.

לכן אני פונה למאגר הידע האנושי, שכבר התרשמתי שנמצא פה. מי שיכול ומוכן לתת טיפ, או דוגמא, או מקרה שהוא מכיר - הכל יתקבל בברכה. שוב - השמות לא מעניינים אותי, רק הסיפורים.


שוב תודה וחג שמח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 10-12-2015, 09:41
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,248
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אקס-אמב שמתחילה ב "דרושה עזרה במחקר על מתמיינים לא מתאימים לקורס טיס שהתעקשו והצליחו"

ראשית ברוך הבא אל הפורום.
אנחנו תמיד שמחים לעזור, לכן שינינו את הכותרת לעניינית ועיגנו את האשכול שיזכה למקסימום חשיפה.

לי יש סיפור טרי בשבילך, מקווה שיתאים

נ. היה תלמיד י"ב בכיתה מדעית והיה בין המצטיינים בכיתה, מגיל צעיר ידע שהוא רוצה להיות טייס בחיה"א.
בצו ראשון נתוניו הוכיחו התאמה מלאה לקורס טיס (קב"א 56, דפ"ר 90, פרופיל 97), קיבל זימון למבדקים לקורס קיץ והחל את המבדקים בבקו"מ ובהמשך בירפ"א ע"פ השיטה החדשה הנהוגה כיום.
כל מבדק כזה הוא צלח, במבדק הטכני האחרון שעסק כל היום בסימולטורים הוא אף קיבל מחמאה מאחת המדריכות "וואו, מזמן לא ראינו ביצועים כאלה!".

ואז הגיע מבדק ירפ"א ב' (בדיקות רפואיות), עם הפסיכולוג לא היתה בעיה אבל אסטמת ילדות שלו בעבר הדליקה מנורות אדומות ונ. שלנו למד להכיר על בשרו מה זו בירוקרטיה צבאית.
חצי שנה של טירטורים של תעשה את הבדיקה הזו ותביא את המסמכים האלה והאלה עד גולת הכותרת שהיא בדיקת סיבולת לב-ריאה במאמץ בשיטת תגר מטכולין (סימולציה של התקפת אסטמה: רצים על מכשיר ריצה ונושמים חומר הגורם לסינפונות להתכווץ), גם אותה עבר בהצלחה.

הוא היה בריא בגופו ונפשו והיה נחוש להוכיח להם זאת לכן היה מוכן לבצע כל בדיקה שתשביע את רצונם, אולם בגלל החשש מהבירוקרטיה והחשש שיפול בין הכיסאות הוא הבין שעליו להכין אלטרנטיבה.
לכן במקביל הוא החל להתמיין גם לקורס חובלים ועל הדרך (בלית ברירה כי רצה תואר אקדמי בצה"ל) נרשם גם לעתודה האקדמית, הוא סימן גם את מסלולי המצויינות שלהם (ברקים ופסגות).

את מיוני החובלים צלח בלי בעיה ונאמר לו שהוא התקבל לגיבוש קורס חורף .
לעתודה האקדמית הוא נדרש לפסיכומטרי, לכן בזמנו הפנוי למד ונבחן, הציון שלו היה 746, מייד לאחר מכן החל את מיוני העתודה כולל מיונים מיוחדים למסלולי המצויינות.

בתוך ליבו נ. התפלל שחיה"א יגיב ויקבל אותו לגיבוש קורס טיס לפני שגיבוש קורס חובלים יתחיל אבל אז באה תפנית מכיוון העתודה האקדמית - התקשרו מהעתודה והודיעו לו שהוא אחד מ 22 מועמדים שהתקבלו באותה שנה למסלול ברקים (קישור).
ברור שלא אומרים לא לדבר כזה ונ. מצא את עצמו סטודנט מין המניין בתוכנית ברקים-חומרים באונ' בן גוריון.
רק לקראת תחילת שנת הלימודים האקדמיים הגיעה התשובה החיובית מחיה"א שכללה זימון לגיבוש הקרוב, מבחינת נ. זה כבר לא היה רלוונטי.

ואיך אפשר בלי אנקדוטה בירוקרטית: כשבוע-שבועיים לאחר תחילת הלימודים הוא מקבל שיחת טלפון, על הקו היתה פקידה מחיה"א ששאלה אותו "הגיבוש לקורס טיס התחיל היום, למה לא הגעת?" הוא הסביר לה שהוא מזמן כבר בתחום אחר ושתבדוק את הדבר ברישומי אכ"א.

אגב, אם ירצה הוא עדיין יכול בתום הלימודים להתנדב לקורס טיס..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 11-12-2015 בשעה 06:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-12-2015, 04:20
  אקס-אמב אקס-אמב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.15
הודעות: 8
תודה והבהרה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אקס-אמב שמתחילה ב "דרושה עזרה במחקר על מתמיינים לא מתאימים לקורס טיס שהתעקשו והצליחו"

ערב (בוקר) טוב,

ראשית, תודה על קבלת הפנים והנכונות לסייע. לגבי מה שביקשתי:

גם מה שפאנג סיפר וגם הקישור שאפקט הביא, רלוונטיים למה שאני מחפש.

גם סיפורים שלפחות אחד מהם קראתי אצל יערי - כיצד ניסו פעם להסב חבורה של נווטי קרב לטייסים אחרי מלחמת יום כיפור, מעניינים. גם סיפור אחר, שאני מקווה שאני מצטט נכון - כיצד בזמן החיפושים הנואשים אחרי נווטי קרב בתקופת קליטת הפאנטומים לקחו בעלי מקצועות עזר אוויריים, כמו אלחוטני אוויר וקיבלו אותם לבית הספר לטיסה כדי שיוכשרו כנווטים.

לגבי דוגמאות מהשנים האחרונות שאני מחפש הפניות אליהם:

1. באחד מהפסטיבלים שנערכו בתקשורת לקראת סיום קורס לפני 4-5 שנים (?) סופר על בוגר מגמת קרב שיש לו בעיית קריאה (אולי דיסלקציה) והוא מעדיף לרוץ 10 ק"מ מאשר לקרוא עמוד אחד של חומר. בית הספר לטיסה העמיד מגוון של מדריכים או חונכים לסייע לו לעבור את הלימודים העיוניים.

2. בהזדמנות דומה, כמדומני (או שזה היה ראיון בבטאון. אני כבר לא בטוח ולא מצליח למצוא), בוגר אחר במגמת קרב סיפר, שלא הצליח לעבור בכלל את המבדקים וכמעט בכל שלב היה צריך לערער ובסוף "ויתרו" לו רק בגלל העקשנות שלו, לא לפני שאמרו לו שחבל ואין לו סיכוי, כי עם ציונים נמוכים כאלה כמו שקיבל במבדקים - אף אחד מעולם לא הצליח לעבור את הקורס.

דוגמא: חניך שהוסב לנווטות אחרי הטיסות בפוגה, פרש מהקורס, עבר לצבא הירוק ועשה מסלול קרבי. כשכבר היה בהכנה לקורס קצינים, קיבל טלפון מבית הספר לטיסה - מישהו עבר על תיקים ועשה סדר, והציע לחזור לקורס כחניך במגמת מסוקים. לזה הוא הסכים, חזר לקורס (זה די נדיר, לא? בדרך כלל לאל נותנים לחותמי ויתור לחזור - והנה הוא חזר) וסיים כטייס מסוקים.

בדיוק החריגים האלה, שלא מעידים על הכלל (לדעתי מעידים על דברים אחרים וזה מה שמעניין אותי) - אותם אני מחפש. הסיפורים על גבול האגדה, או הקוריוז, אם תרצו - אבל אמיתיים.

לגבי ותיקי צה"ל - גם רפואי אבל לא רק. רפואי הרי יכול להשתפר, אבל, לכאורה, הידיים שנכשלו בקואורדינציה נשארות אותם ידיים והראש שנכשל במבחנים אמור להשאר אותו ראש (זו לא בגרות שאפשר ללמוד אליה).

שוב, לא צריך שמות (אפשטיין אכן דוגמא לכמה מהדברים שהזכרתי. ראיתי סרט שנעשה עליו), אלא דוגמאות. ראיתי באתר המיונים שאחרים כל שלב במבדקים שנכשלים בו - אפשר לערער כשעובר פז"מ מסויים. האם יש המערערים, שמצליחים ובסופו של דבר עוברים ומשתתפים בקורס, או אפילו מסיימים?

זו כוונתי.

ראיתי כבר מחקרים שונים על "בנים ממשיכים" בקורס טיס ואפילו על אחוזי לידה של בנים ובנות בקרב טייסים ונווטים במערכי הקרב והתובלה (...). אני מניח שיש מי שבודק מכל הזוויות ואני גם מבין למה.

שוב תודה וחג שמח
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-12-2015, 08:30
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי אקס-אמב שמתחילה ב "תודה והבהרה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אקס-אמב
גם סיפורים שלפחות אחד מהם קראתי אצל יערי - כיצד ניסו פעם להסב חבורה של נווטי קרב לטייסים אחרי מלחמת יום כיפור, מעניינים. גם סיפור אחר, שאני מקווה שאני מצטט נכון - כיצד בזמן החיפושים הנואשים אחרי נווטי קרב בתקופת קליטת הפאנטומים לקחו בעלי מקצועות עזר אוויריים, כמו אלחוטני אוויר וקיבלו אותם לבית הספר לטיסה כדי שיוכשרו כנווטים.

לגבי הסבת נווטים תוכל לקרוא בכתבה של ביטאון חיל האוויר "מטר קדימה" (מס' 95 מפברואר 1994):
http://www.fisherlibrary.co.il/BITEONIM/196.pdf
ציינתי בעבר שאחד הנווטים שביצעו את ההסבה, ליאור אליעזר (צל"ש רמטכ"ל על הובלת המבנה שתקף את המטכ"ל בדמשק), העדיף לחזור ולהיות נווט לאחר ההסבה.
אני אישית לא רציתי לעבור הסבה זו (הוצע לי פעמיים) מאותה סיבה שלא רציתי להיות טייס כבר מתחילת קורס הטיס.
לגבי הסבת אלחוטנים - בקורס שלי סיימו שני אלחוטנים את קורס הנווטים (מתוך 11 בוגרים. מדובר בתקופה שהגיעו ראשוני הקורנסים לארץ). האחד לקרב והשני לתובלה (על פי בקשתו).
לגבי מקרים של השנים האחרונות, ממליץ לך לכתוב "מסדר כנפיים" בתיבת החיפוש שבתחתית העמוד של הפורום ולעבור על הכתבות שנוספו לעיתים מתוך העיתונות אודות הבוגרים. אולי תמצא משהו.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 13-12-2015 בשעה 08:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 13-12-2015, 15:00
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.06
הודעות: 403
מקרים מפורסמים נוספים
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי אקס-אמב שמתחילה ב "תודה והבהרה"

מקרים נוספים שפורסמו בבטאון:
לאחר מלחמת יום כיפור היתה תקופה בה בני פלד הגמיש הקריטריונים לקבלה לקורס טיס (בעיקר לאור כמות האבדות הגדולה במלחמה). עקב כך, היו מקרים לא מעטים בהם התקבלו מועמדים שנחשבו חריגים, לקורס טיס. בנוסף, במנ"ט היו מספר מהנדסי ניסוי שיצאו לקורס טיס וחזרו כטייסי ניסוי ליחידה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 14-12-2015, 02:34
  אקס-אמב אקס-אמב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.15
הודעות: 8
רוב תודות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "מקרים מפורסמים נוספים"

אלה ממש מקרים שאני מחפש. דברים ששמתי לב אליהם שאינני בטוח שקיימים היום:

יעוד חניך לנווטים מיד לאחר הגיבוש; חניך שמוגדר כמודח או עף מקורס טיס לקורס נווטות (בכלל יש דבר כזה היום, קורס נווטות? הכל נקרא קורס טיס מההתחלה ועד הסוף, כמדומני) - כיום מי שמודח הכוונה שבכלל עוזב את המסלול הזה ולא מי שעובר ממגמה למגמה. כמו כן בכל זאת הצלחתי למצוא מקרים בודדים של מועמדים שעשו מבדקים חוזרים עוד בשלב הבקו"ם/המיונים (אם כי לפני גיוס. לא מצאתי מקרה של מישהו שעשה זאת אחרי הגיוס). מקרה מעניים במיוחד הוא של אותו נווט שמפקד חיל האויר עצמו הודיע לו שאין לו סיכוי להצליח להיות טייס, אבל בכל זאת אישר את צאתו לקורס כדי להווכח שטעה. זה מעניין, כי שמעתי שחוות דעת ראשונית כזו של טייס ותיק ובמיוחד של מדריך טיסה ותיק על חניך - יש לה משקל גבוה מאוד בנוגע לסיכוייו לסיים את הקורס, אפילו לפני שהמדריך והחניך עלו יחד לטיסה הראשונה שלהם (מישהו כינה את התופעה הזו, שהבנתי שהיא רשמית לגמרי, בשם שלא אחזור עליו כאן כי הוא נראה לי מגוחך - למרות שהמישהו הזה היה מדריך בעצמו).

שוב חג שמח ותודה רבה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 16-12-2015, 17:17
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,685
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי אקס-אמב שמתחילה ב "רוב תודות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אקס-אמב
אלה ממש מקרים שאני מחפש. דברים ששמתי לב אליהם שאינני בטוח שקיימים היום:

יעוד חניך לנווטים מיד לאחר הגיבוש; חניך שמוגדר כמודח או עף מקורס טיס לקורס נווטות (בכלל יש דבר כזה היום, קורס נווטות? הכל נקרא קורס טיס מההתחלה ועד הסוף, כמדומני) - כיום מי שמודח הכוונה שבכלל עוזב את המסלול הזה ולא מי שעובר ממגמה למגמה. כמו כן בכל זאת הצלחתי למצוא מקרים בודדים של מועמדים שעשו מבדקים חוזרים עוד בשלב הבקו"ם/המיונים (אם כי לפני גיוס. לא מצאתי מקרה של מישהו שעשה זאת אחרי הגיוס). מקרה מעניים במיוחד הוא של אותו נווט שמפקד חיל האויר עצמו הודיע לו שאין לו סיכוי להצליח להיות טייס, אבל בכל זאת אישר את צאתו לקורס כדי להווכח שטעה. זה מעניין, כי שמעתי שחוות דעת ראשונית כזו של טייס ותיק ובמיוחד של מדריך טיסה ותיק על חניך - יש לה משקל גבוה מאוד בנוגע לסיכוייו לסיים את הקורס, אפילו לפני שהמדריך והחניך עלו יחד לטיסה הראשונה שלהם (מישהו כינה את התופעה הזו, שהבנתי שהיא רשמית לגמרי, בשם שלא אחזור עליו כאן כי הוא נראה לי מגוחך - למרות שהמישהו הזה היה מדריך בעצמו).

שוב חג שמח ותודה רבה

"יעוד חניך לנווטים מיד לאחר הגיבוש" - אולי היה פעם בגלל מגבלה רפואית שעדיין איפשרה להמשיך במסלול זה (משקפיים).

"חניך שמוגדר כמודח או עף מקורס טיס לקורס נווטות" - מסלול נווטות הינו חלק מקורס טיס (כבר ציינו בפניך). מי שנמצא לא מתאים לקורס טיס אינו מוסב לנווטות. יש היום מסלולים להכשרת הנווטים אך כבר אין מגמת נווטים (שבעבר ריכזה את מסלולי הכשרת הנווטים למטוסי הקרב, התובלה ולמסוקים וכן את מסלול המכוננים למטוסי התובלה). המסלולים האלה "חולקו" בין שאר המגמות (קרב, מסוקים ותובלה).

"מקרה מעניין במיוחד הוא של אותו נווט שמפקד חיל האויר עצמו הודיע לו שאין לו סיכוי להצליח להיות טייס, אבל בכל זאת אישר את צאתו לקורס כדי להווכח שטעה" - אתה מתאר מקרה לא ברור. האם אתה מדבר על מישהו שכבר הוכשר להיות נווט ונשלח להסבה להיות טיס?
אגב, היה מקרה (מזמן) של חניך שהושאר בקורס כ"מקרה מבחן" לבדיקת ה"נוסחאות" של תהליכי המיון, למרות שלא עבר את הדרוש. הוא לא היה היחיד שהושאר לבדיקה כזו אך הוא הצליח לסיים את הקורס אבל נמצא לא מתאים בשלב הבא שלאחר מכן וטיסותיו הופסקו. הבעיה הגדולה יותר קרתה כאשר הסתבר לו שהוא היה "מקרה מבחן". אינני זוכר כיצד הסתיים הארוע.

"שמעתי שחוות דעת ראשונית כזו של טייס ותיק ובמיוחד של מדריך טיסה ותיק על חניך - יש לה משקל גבוה מאוד בנוגע לסיכוייו לסיים את הקורס, אפילו לפני שהמדריך והחניך עלו יחד לטיסה הראשונה שלהם" - המיונים בקורס אינם מסתמכים על חוות דעת בודדות, ויהיה נותן חוות הדעת מדריך ותיק ככל שיהיה. ישנו תהליך מוסדר של טיסות, מבחנים, שאלוני התאמה סוציומטריים ועוד. כל אלה מצטברים ואם מגיע הרגע שבו סבורים שיש בעיית התאמה - נעשה תהליך לא קצר (בשלבים מתקדמים יותר - מסתיים בוועדה בראשות מפקד ביה"ס לטיסה) של בדיקה ודיונים כאשר כל הנושאים הנוגעים לחניך מועלים ומחליטים לגבי השלב הבא בתהליך הבחינה של המשך הישארותו (או הפסקת הישארותו) בקורס. בד"כ, אם לא מדובר במקרה מובהק של אי התאמה, נותנים צ'אנסים נוספים (למשל, עוד תקופת הכשרה ומבחן תוך החלפת מדריך וכד').

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 16-12-2015 בשעה 17:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 17-12-2015, 07:25
  אקס-אמב אקס-אמב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.15
הודעות: 8
בוקר טוב ותודה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=אקס-אמב]אלה ממש מקרים..."

לא הסברתי עצמי נכון. המקרים שהבאתם - אלה מקרים שאני מחפש והם קולעים למטרה בדיוק.

דבר נפרד - במהלך הקריאה של החומרים שהפניתם אותי אליהם, נתקלתי בדברים הבאים: הגדרה (עצמית) של אחד הטייסים "הודחתי מקורס טיס ועברתי לקורס נווטות" (אכן, נשמע לי מוזר. אולי כתב הבטאון לא ציטט נכון); דו שיח מעניין בין אחת האותיות בכתבות (אולי סא"ל י' או אות קרובה אחרת) לבין מפקד חי להאויר בני פלד, כפי שצוטט על ידי האות עצמה (ושוב, אולי הכתב פיתח קצת כיד דמיונו), כשפלד אומר לו שאין לו שום סיכוי להיות טייס קרב - והנה קם והיה. ומכאן, הבאתי מובאות משל עצמי - של כמה וכמה אנשים יודעי דבר, שאחד מהם מוכר ומוערך מאוד על ידי יערי (שזה המקום להודות לו פעם נוספת על המעורבות והידע שהוא חולק), שאולי ניסחתי לא נכון: הניסוח הוא כך - לפני שהמדריך עולה עם החניך לטיסה הראשונה המשותפת שלהם, הוא כבר מעריך אם החניך יעבור את הטיסות או לא (אחד מאלה שדיברתי איתם, טייס קרב ומדריך לשעבר שחזר בתשובה, הגדיר את זה בבוטות "קריטריון המועדון"). לי זה נשמע מופרך, אבל הבכירים האחרים ששוחחתי עימם בעניין, אמרו לי שההערכות המוקדמות האלה הוכחו לאורך השנים כנכונות ב-70%(!) ויש להן משקל רב. אפשר להתווכח אם אלה נבואות שמגשימות את עצמן או שמא אינטואיציה ונסיון יוצאי דופן. זה ויכוח אחר.

ויכוח אחר נוסף, נוגע לבנים ממשיכים. נזכרתי בו, כיוון שהזכרתי את בני פלד - שבנו עף מקורס טיס וחזר אליו לאחר תקופה, כדי להיות טייס קרב ומפקד מצטיין בחיל. ככה שהוא לא כל כך עונה להגדרה הרחבה של בן ממשיך , כיוון שנראה בעליל שהיה ראוי בזכות עצמו. אבל זה כבר ממש נושא לדיון נפרד לחלוטין (אולי מחקר אחר. ידוע לי שנעשה מחקר בעניין).

כמדומני, המקרה שיערי הזכיר, של אותו אחד שהושאר בקורס כקבוצת ביקורת, זכה לכינוי העממי "שפן ירפ"א". חשבתי שהיו כמה כאלה, אבל אין לי כל ידע בעניין.

יום נעים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:38

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר