אבינועם כל הכבוד!
רעם אכן היה השם המקורי שניתן למיראז' 5 וזה הקשר בין שני המטוסים.
יש פה סימליות ומעגליות - מהשחק (המיירט) לרעם (המפציץ / מטוס התקיפה בעל יכולות א"א) כמו מהבז לרעם.
ללא כל קשר לחידה, אמיר צודק - אכן הייתה מטוס מבחן שגם כן נקרא ובחן את תאימות הנשר (לא המיראז) למנוע ה J79 האמריקני. אבל אמיר גם טועה - טייס הניסוי באותה טיסה גורלית היה מנחם שמול ולא אסף בן-נון.
סחטיין גם לקורנסון - לקח לא מעט שנים לנפץ את מיתוס מכירת המיראז' 5 הישראלים ללובים. המטוסים המוחרמים נכנסו לשימוש בח"א הצרפתי בכינוי מיראז 5F. הבלבול נוצר בגלל הרכש הלובי הכמעט סימולטני של מטוסים דומים למדי, שחלקם אף נטלו חלק כעבור מספר שנים במלחמת יום כיפור בצד האויב כמובן.
היו מקרים דומים בתחומים צבאיים אחרים - כמו החרמת סטי"לים וקורבטות עירקיות חדשים לגמרי על ידי האיטלקים באמצע שנות ה-80.
סחטיין גם לעידו על הרעיון המקורי אבל... לכל מי שזיהה את המיראז 5 ככפיר - טעות מובנת בגלל הדמיון הניכר בין שני המטוסים אבל שימו לב לצורת החרטום השונה, העדר כנפוני קנארד (בדגם C2 כמובן, שהשתתף בקרב האויר שאתם מזכירים), צורת ומיקום המבער, העדר פתחי איוורור ויניקה שונים בגב המטוס ובתחתית הזנב... וכמובן הסימול הלובי...
מצ"ב תמונה להמחשת ההבדלים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.flug-revue.rotor.com/FRHeft7X/FRHeft77/FRH7704/FR7704c1.JPG]