
06-07-2005, 19:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.06.05
הודעות: 1,637
|
|
|
הצעה: כביש בעומק 5 מטר ל"מעבר הבטוח" מעזה לחברון
ערוץ 7
הבנק העולמי מציע סלילת כביש תחתי שיחבר בין מעבר ארז שבצפון חבל עזה למחסום תרקומיא שממערב לחברון.
כתבנו חגי הוברמן מוסר כי נייג'ל רוברטס, ראש נציגות הבנק העולמי ביש"ע, גילה בראיון לכתב העיתון "אל-איאם" כי הכביש יהיה משוקע בעומק שבין 3 ל-5 מטרים מחת לקרקע, ויעברו בו שני נתיבים באורך של 42 ק"מ וברוחב כולל של 40 מטר. במרכזם תהיה אפשרות לסלול גם מסילת ברזל. עלות סלילת הכביש מגיעה ל-130 מיליון דולר, ואילו עלות מסילת הברזל היא כ-175 מיליון דולר, לא כולל סידורי ביטחון.
הוא הוסיף כי ניתן לסלול את הכביש גם בעומק של 3-2 מטר, אבל זוהי החלטה פוליטית. רוב הכביש אמור להיות פתוח מלמעלה, ורק במקומות שבהם יצטלב עם מערכת הכבישים הקיימת הוא יעבור מתחת לאדמה. לאורכו יהיו סידורי ביטחון שיגנו עליו מפגיעות מבפנים ומבחוץ.
כתבנו חגי הוברמן מוסיף כי נדרשות לפחות שנתיים או שלוש כדי לבצע את העבודה ולהשלים את סלילת הכביש או את סלילת מסילת הרכבת. עד אז אין מנוס משימוש במערכת הכבישים הקיימת בישראל על מנת להפעיל את המעבר הבטוח. לשם כך מוצע לבצע את המעבר במסגרת שיירות שילוו בידי גורמי ביטחון ישראליים.
|