לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-07-2005, 12:25
צלמית המשתמש של חתול-רחוב
  חתול-רחוב חתול-רחוב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.02
הודעות: 21,476
לאחר עיכוב של שנים: פרויקט מנהרות הכרמל יוצא לדרך

לאחר עיכוב של שנים: פרויקט מנהרות הכרמל יוצא לדרך



כביש האגרה בחיפה, שתכנונו החל לפני 10 שנים, עולה שלב: בהסכם שנחתם בין משרדי האוצר והתחבורה נקבע כי הזכיין ישלם את עלות ההקמה, המוערכת בכמיליארד שקל בנוסף, ישלם הזכיין למדינה תמלוגים בגובה 266 מיליון שקל. תחילת העבודות בכביש: אפריל 2006
עידו אפרתי



פרויקט "מנהרות הכרמל" יצא לדרך. שרי האוצר והתחבורה חתמו היום (א') על הסכם הזיכיון להקמת הפרויקט עם חברת "כרמלטון". ההסכם כולל זיכיון למימון, הקמה ותפעול בשיטת ה-BOT של הפרויקט.



כביש מנהרות הכרמל אמור להיחצב מתחת לכרמל ולחבר במעבר תת-קרקעי בין צומת הצ'ק-פוסט לבין הכניסה לחיפה מדרום. הכביש יהיה כביש אגרה.



עלות ההקמה הפרוקט מוערכת בכמיליארד שקל, שיגיעו מכיסו של הזכיין. בנוסף, ישלם הזכיין למדינה תמלוגים בגובה 266 מיליון שקל.



על פי ההסכם, מעבר להכנסה מסוימת, ישלם הזכיין למדינה השתתפות ברווחים בגובה של בין 15% ל-70%, תלוי בגובה ההכנסה. העבודות על הכביש יחלו באפריל 2006 והכביש צפוי להיפתח לתנועה בשנת 2010.



"אור בקצה המנהרה"



"אחרי שנים ארוכות של סבך בירוקראטי רואים סוף סוף את האור בקצה המנהרה", אמר שר האוצר, בנימין נתניהו, בטקס החתימה. באוצר טוענים כי הסכם








כולל שני יתרונות מרכזיים: הראשון - המדינה הצליחה במהלך המו"מ להפחית את גובה האגרה בכ-50%. והשני - במידה והפרויקט יעמוד בתחזיות הביקוש (ואף נמוך מכך), המדינה תזכה לחלק מרווחי היזם. בנוסף ליתרונות אלה, אומרים באוצר, לפרויקט תועלת כלכלית למשק המוערכת במאות מיליוני שקל בשנה.





נתניהו: "שמנו לנו למטרה להתיר את כל החסמים ולסייע ככל האפשר ליזמים מהארץ ומחו"ל לקדם את השקעותיהם בפרויקטים בישראל, וכך אנו עושים. בשנתיים האחרונות אנחנו מקדמים פרויקטים בתחום התשתיות בהיקף כולל של כ-45 מיליארד שקל לרבות פרויקט פיתוח רכבת ישראל, הרכבות הקלות בתל אביב ובירושלים, בניית תשתית פרויקט הגז הטבעי, חתימת הזיכיון להקמת כביש 431 פרסום מכרז להקמת נתיב מהיר בכניסה לת"א, מתקני התפלה ועוד".



שר התחבורה, מאיר שטרית אמר כי פרויקט תשתית דוגמת פרויקט מנהרות הכרמל מהווה השקעה כלכלית שנותנת את התשואה הגבוהה ביותר, ופרויקט בשיטת PFI או BOT מבטיח מהירות ביצוע לצד מחיר כדאי יותר.



10 שנים של בירוקרטיה



אין ספק כי מנהרות הכרמל ייזכר כאחד הפרויקטים הלאומיים התקועים יותר שהצליחה מדינת ישראל לייצר. הפרויקט שתחילתו לפני כמעט עשור התנהל לאיטו ועצר בדרך בכל תחנה אפשרית.



בשנת 1996 פורסם על ידי מדינת ישראל מכרז לביצוע פרויקט "מנהרות הכרמל" בשיטת ה- BOT. במסגרת המכרז אמור היה הזכיין להקים ארבע מנהרות בהר הכרמל, לתחזקן, לתפעלן, לגבות אגרה ולאחר 35 שנים להעבירן לידי מדינת ישראל.



בשנת 1997 זכתה במכרז קבוצת "כרמלטון" שכללה את אשטרום, דראגדוס הספרדית, נכסים ובניין ופיבי. בדרך נתקע הפרויקט כמה שנים בוועדות התכנון, בעקבות מאבק משפטי בין בנק דיסקונט לקבוצת כרמלטון. דיסקונט התחייב למימון הפרויקט, אך הודיע בסוף 2002 לכרמלטון, כי הוא מבקש לשנות פרטים בהסכם המימון שנחתם במרץ 1999. זאת, עקב שינויים כלל משקיים, תכנוניים, ביצועיים, שינויים בלוחות זמנים והפרות חוזיות.



בינתיים, בשל העיכוב בביצוע הפרויקט, החליטו חברות דראגדוס, נכסים ובניין ופיבי לסגת מביצוע הפרויקט. את מקומן תפסה חברת שיכון ובינוי שמחזיקה ב-45% ממניות הזכיין בעוד שהיתרה מוחזקת על ידי קבוצת אשטרום.



לפני חודש אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, את המיזוג בין קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי לבין קבוצת כרמלטון האמורות לבנות את הפרויקט. האישור ניתן לאחר שבוצעה בדיקה בנוגע גודל החברות והחפיפה בתחומי עיסוקן, וכיצד ישפיע הדבר על התחרות בתחום הבנייה והתשתיות.
_____________________________________
http://hydepark.hevre.co.il/hydepar...asp?forum_id=99תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:16

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר