לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-07-2006, 08:45
צלמית המשתמש של lioravr
  lioravr lioravr אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.04
הודעות: 700
שלח הודעה דרך MSN אל lioravr
שאלה עוד מעט ניסיון להבין את נושא מציאת המרחק ההיפרפוקאלי

לאחר שקראתי גם חומר באנגלית ובעברית אני ממקד את השאלות שלי על פי ציטוטים מויקיפדיה:
1)
ציטוט:
במרחק היפרפוקאלי אתה לא מתמקד בנושא אלה הנקודה אחרת והנושא מתקבל חד ממילא.

משמע, אם אני רוצה לצלם דוגמנית ששוכבת מולי (3 מטר) לאורך ומאחורה יש נוף אני עושה חצי לחיצה (על נגיד צמצם 16) על הרקע מאחורה ומקווה שגם היא תהיי בפוקוס? או שלא הבנתי נכון?
לדוגמא: במקרה של התמונה הזו:
http://www.yofi.co.il/admiral/user_...-anna-front.jpg
מה הטווח של הצלם מהמצולמת אם זה צולם עם 24-70 להערכתכם? האם הפוקוס (9 נקודות) נעשו עליה או על הרקע בדגימה?

2)
ציטוט:
במצלמות של קנון יש פונקציה שנקראת .DEP עושים פוקוס על הנקודה הקרובה ואח"כ פוקוס על הנקודה הרחוקה (או להיפך) והמצלמה בוחרת ערך צמצם אשר יתן עומק שדה מספק עבור חדות בין שתי הנקודות.

למיטב הבנתי הכוונה ל a-dep. צילום במצב הזה לא נותן לי לקבוע צמצם או מהירות סגר. אז מה הרעיו בשימוש הזה אם אין לי את האופציה הזו לשלוט בה ידני?

3)
ציטוט:
נאמר שהנושא נמצא במרחק 5 מטר ממך ואתה משתמש בצמצם f/16 אם תצלם את התמונה באורך מוקד קצר (זוית רחבה) לדוגמא 28 מ"מ תקבל טווח עומק שדה ארוך יותר. מאשר תצלם את אותו הדבר בעצמית בעלת אורך מוקד 105 מ"מ. אותו הדבר קורה במרחק היפרפוקאלי. טווח החדות מהקרבה ועד לאין סוף תלוי בצמצם ובאורך המוקד בלבד, שים לב - הוא בכלל לא תלוי במרחק שלך אל הנושא

האמת, לא ברור לי המשפט הזה למרות שניסיתי לפי הדוגמא שיש פה.

4) שאלה כללית - נאמר לי באשכולות קודמים שעובדים על מצב AF בעדשה אני קובע את המרחק על ידי סיבוב טבעת המרחק. שאני מנסה להזיז את הטבעת מרחק (נגיד 3 מטר)- היא זזה שאני עושה חצי לחיצה לפוקוס האוטומטי אז מה זה משנה מה אני קובע אם היא מתפקסת לבד??
אולי הכוונה בקביעת טבעת המרחק הייתה רק למצב MF?
איך אני יודע שאני עובד במצב MF אם אני בפוקוס? האם המצלמה אמורה להשמיע גם צלילת פיקוס כמו באוטומטי?
5) ואחרון חביב - האם יתכן שבעדשה 24-70/2.8L בגלל הטווח שלה אין אפשרות למקוד אוביקט שלם שנמצא ממני במרחק נגיד מטר ומטה בגלל אורך מוקד העדשה אלא רק בטווח של 2.5 מטר בערך?

אשמח לדעת על הנושא כי זה די מעצבן שיש ציוד ב 10 אלף שקלים ואין פוקוס מלא וחדות מלאה.

וכן קראתי את כל המדריך מה שאני שואל פה לא מופיע שם.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.upfree.net/download2.php?a=5294272&b=32e470b5ea05a04b3df814e9a02b576e]

כתובת האתר שלי: http://www.Liri.up.co.il


נערך לאחרונה ע"י lioravr בתאריך 23-07-2006 בשעה 09:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 23-07-2006, 11:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני אשתדל לענות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "עוד מעט ניסיון להבין את נושא מציאת המרחק ההיפרפוקאלי"

כאשר אתה ממקד את העדשה - על אובייקט - הצמצם ייצור עומק שדה לפני ואחרי האובייקט (לרוב שליש המרחק מאחורי האובייקט ושני שלישים לפניו). על העדשה (לא של קנון) יש לרוב אינדיקציה לטווח הזה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כאן ניתן לראות שכאשר אתה מצלם אובייקט במרחק כמטר ממך, בצמצם 22, מתקבל עומק שדה בין 60 ס"מ לאינסוף (כמובן שזה פונקציה של אורך המוקד של העדשה), ואילו היית מפקס על אובייק במרחק 0.7 מ' היה עומק השדה נמצא בין 0.5 ל-2 מטרים, וכו'.

עכשיו צא מנקודת הנחה שאתה עושה פוקוד על אובייקט הנמצא באינסוף. מטבע הדברים - כל עצם שיהיה מאחוריו - יהיה בפוקוס - כלומר אתה מאבד מפוטנציאל החדות של העדשה. כדי לפטור זאת - אתה משתמש בתכונת עומק השדה כדי "לחסות" את תחום הפוקוס שדרוש לך. אם האובייקט שלך נמצא באינסוף - אתה שם את ה"אינסוף" בקצה תחום החדות שלך ומפקס הרבה לפניו, וכך מרוויח עומק שדה גדול משמעותית בצילום.

שים לב למצב הבא:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כאן אתה מצלם אובייקט הנמצא באינסוף כשהוא נמצא בתחום עומק השדה של העדשה, למרות שאתה עושה פוקוס על אובייקט הנמצא במרחק של מעט יותר ממטר ממך. התוצאה - פוקוס מ-0.6 מטרים ועד אינסוף!

זו המשמעות של הטווח ההיפרפוקאלי של העדשה.
ציטוט:

4) שאלה כללית - נאמר לי באשכולות קודמים שעובדים על מצב AF בעדשה אני קובע את המרחק על ידי סיבוב טבעת המרחק. שאני מנסה להזיז את הטבעת מרחק (נגיד 3 מטר)- היא זזה שאני עושה חצי לחיצה לפוקוס האוטומטי אז מה זה משנה מה אני קובע אם היא מתפקסת לבד??
אולי הכוונה בקביעת טבעת המרחק הייתה רק למצב MF?


כמובן! אם אתה עושה פוקוס ידני - אז תוציא את העדשה ממצב פוקוס אוטומטי. יש לך מעין מתג על העדשה בשביל זה (או בניקון - גם על גוף המצלמה). לגבי השאלה "איך אני יודע שאני בפוקוס?" -בטכניקה היפרפוקאלית - בדוק עומק שדה ע"י לחיצה על הכפתור המתאים. בצילום "אחר" יש אינדיקציה קולית או סימון מיוחד בעינית (עיגול שחור).

ציטוט:
5) ואחרון חביב - האם יתכן שבעדשה 24-70/2.8L בגלל הטווח שלה אין אפשרות למקוד אוביקט שלם שנמצא ממני במרחק נגיד מטר ומטה בגלל אורך מוקד העדשה אלא רק בטווח של 2.5 מטר בערך?


לכל עדשה יש טווח מינימום שבו היא מסוגלת לעשות פוקוס. מעבר לזה - נצל את עומק השדה כדי להכניס שטח נוסף מעבר לטוח המינימאלי.

מקווה שעניתי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 23-07-2006, 11:26
צלמית המשתמש של lioravr
  lioravr lioravr אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.11.04
הודעות: 700
שלח הודעה דרך MSN אל lioravr
קודם כל תודה רבה על התשובה המושקעת אני מאוד מעריך אתזה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "עוד מעט ניסיון להבין את נושא מציאת המרחק ההיפרפוקאלי"

יתרה מכך אשמח לקבל תשובה יותר מדויקת גם לתמונה בדוגמה שצרפתי וגם הסבר במדויק על הציוד שאיתו אני עובד שזה canon 20d ועדשה 24-70/2.8L של קנון כי לדעתי אין את הפרמטירם בה שציינת פה.
אני יודע של carish1 ולעוד כמה ח'ברהפה יש בדיוק את אותו הציוד ואשמח לקבל גם מהם תשובה ישירות על העדשה הזו.

בכל מקרה תודה רבה הבנתי את הרעיון בכלליות.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.upfree.net/download2.php?a=5294272&b=32e470b5ea05a04b3df814e9a02b576e]

כתובת האתר שלי: http://www.Liri.up.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 23-07-2006, 12:00
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "קודם כל תודה רבה על התשובה המושקעת אני מאוד מעריך אתזה"

אני לא מבין את הבעייה שלך...

המפרט של עדשת קנון EF 24-70mm f/2.8L USM מציין בפרוש שטווח הפוקוס המינימאלי שלה הוא 38 ס"מ (1.25ft).

http://www.usa.canon.com/consumer/c...49&modelid=8503

לגבי תחום עומק השדה - הוא מצויין באופן מסכן למדי על העדשה ע"י הסימונים האדומים שמעל סקלת הפוקוס (חבל שהם לא מציינם את הצד השני - אבל צא מנקודת הנחה שזה סימטרי, ושאפשר להזיז ע"י סימונים של צד אחד בלבד, באופן ידני כמובן)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי מצב A-DEP - כמו שתארת - הוא מודד פוקוס בין אובייקט רחוק וקרוב, ו"מכסה" אותם בעומק שדה מתאים (וכמובן מתאים את המהירות לחשיפה מתאימה).
אם אתה משתמש בפונקציות אוטומטיות - אני לא מבין למה אתה מתלונן שאין לך שליטה.... כשאתה מוזג חלב מקופסא של תנובה אתה מתלונן שלא נותנים לך לחלוב את הפרה?

לגבי המרחק של הצלם מן האובייקט - קשה לי להגיד. סביר להניח שהיא לא צולמה בעדשה רחבה, אלא בתחום הגבוה יותר (50-70). קח בחשבון מה הגובה שלה, ואז תוכל להעריך את מרחק הצלם ממנה באורכי המוקד האלה (לדעתי כשלושה מטרים ומעלה).
לגבי הפוקוס - בהתייחס לעומק השדה הנמוך שבתמונה - סביר להניח שהחידוד נעשה על המצולמת. אם ניקח בחשבון שהשימוש בעומק שדה נמוך, בתאורה מאורגנת היטב (זו דוגמנית וצלם מקצועי שיודע מה הוא רוצה מחייו) - אצא מנקודת הנחה שמדובר בעדשת טלה שעומק השדה שלה רדוד יותר מעדשות קצרות ממנה (שוב יוצא מנקודת הנחה שמדובר בעדשה שציינת).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 23-07-2006, 14:56
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
תשמע...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "חברים תודה רבה אני מקווה שלא הצקתי יותר מידי עם השאלה"

כל הרעיון בצילום היפרפוקאלי הוא בכך שאתה לא עושה פוקוס על האובייקט שאתה מצלם אלא "מגלגל" אליו את עומק השדה.

את זה לא עושים בפוקוס אוטומטי אלא ע"י פוקוס ידני תוך התחשבות בסימונים על העדשה (או להשתמש במטר ולמדוד מרחקים)....

במילים אחרות - בצילום "רגיל" אתה עושה פוקוס על נקודה, ובצילום היפרפוקאלי - אתה מצלם דברים שנמצאים בטווח הפוקוס שלך.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ניסיתי להמחיש. בצילום רגיל - פוקוס לאינסוף "מבזבז" עומק שדה. ניצול התחום ההיפרפוקאלי מאפשר לך לעשות פוקוס שלא על האובייקט וכך לקבל פוקוס במקום הרצוי ע"י עומק השדה של העדשה.
כך - אתה עושה פוקוס במקום אחד, ומקבל פוקוס במקום אחר - כלומר הרבה פוקוסים כלומר היפר פוקאל...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 23-07-2006 בשעה 15:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:49

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר