03-10-2006, 21:56
|
|
|
חבר מתאריך: 05.09.03
הודעות: 558
|
|
תשובות
אז ככה, לגביי, התקבלתי במקור לעורב, במקביל התמיינתי לקורס חובשים.
לאחר כחודשיים בטירונות יצאתי לקורס החובשים, והייתי אמור "לרדת מחזור" אל מרץ04.
במרץ 04 לא נפתח עורב, רק חה"ן וכך יצא שהתחלתי מסלול בחה"ן.
את הקורס פלס 07 עושים בבהל"צ, ההבדל שהרמת פלס היא טיפה יותר גבוהה משל מוהנדסים רגילים.. אבל בפועל ההבדל זניח וכולם יודעים פחות או יותר אותו דבר, וההתעסקות היא יותר בכיוון של לתת יכולות הנדסיות לכוח חי"ר איכותי שיבצע משימות שכוח הנדסה קונבציונלי לא מסוגל לבצע.
הכשרת ההנדסה היא בסך הכל חודש כרגע, (אני עשיתי בזמנו חודש ו3 שבועות), וכמעט ולא מתעסקים בה פרט למקרים מיוחדים. לאחר מכן היחידים שיתעסקו בשגרה עם חבלה אלה הפורצים החמים שיש ביחידה והם נושאים עליהם לכל פעילות אמצעי פריצה "חמים" על מנת לפרוץ במידת הצורך דלתות או כל מיני דברים..
לגבי קורס חובשים
אחלה קורס, צריך להשקיע, לומדים הרבה חומר, הכשרה מעולה.
אבל הקורס מגביל אותך בהמשך, חובש זה מצרך נדרש בצבא, וקשה לצאת אחר כך לקורס פיקודי במידה ותרצה, אני למשל לא יצאתי מהיחידה לשום קורס כי לא יכלו להוציא פעילות בלעדיי.
אבל אם יהיו מספיק חובשים איפה שתהיה, אז כן תוכל.
התפקיד עצמו נושא המון אחריות ומחוייבות, יש בנוסף לציוד הלחימה הרגיל עוד ציוד רפואי שצריך לבדוק אותו כל כמה זמן ולסדר אותו בצורה הכי טובה שאפשר.
יש אפשרות לצאת לקורס חובשים אחרי הטירונות והאימון מתקדם, ואפילו בסוף מסלול (בגדודים)
מה שיתן לך מושג כללי אם תרצה לצאת לפיקוד או לצאת לקורס חובשים.
בגדס"ר זה קצת בעייתי כי חובשים יוצאים היום באמצע מסלול.. ובונים עליהם שיהיו חובשים במסלול ואחר כך ביחידה.. אבל זה לא מונע לחלוטין יציאה לפיקוד.
|