27-04-2007, 17:23
|
|
מנהלת אמצע החיים | אני? אני מסיפור אחר...
|
|
חבר מתאריך: 01.11.03
הודעות: 5,211
|
|
בניית פעולה.
אלו השלבים לפיהם אני עובדת כשאני באה לבנות פעולה חדשה:
1. נושא הפעולה. בוחרים נושא לפעולה, תוך התאמה לגיל החניכים ותחומי העניין, או מתוך מערך קבוע.
2. מטרות הפעולה. מה אנחנו רוצים להשיג בפעולה? זה יכול להיות - ללמד את החניכים על X (לפרט, מה בדיוק אתם רוצים ללמד?), לטפל במצב חברתי בתוך הקבוצה, להגביר מודעות למשהו, להגביר מעורבות במשהו, סתם ללכלך את החניכים בהרבה שוקולד, וכו'.
3. מתודות. איך אנו משיגים את כל מה שהצבנו במטרות? איזו מתודה מתאימה לכל מטרה? זה יכול להיות - משחקים, דמיון מודרך, משחקי תפקידים, משפטי דמה, חפש את המטמון, משחקי שולחן, מבוכים, תחנות וכו', כיד הדמיון הטובה.
4. דיון סיכום (שמשמש גם כמשוב עבורכם). כתבו רשימת שאלות לדיון. על השאלות לשקף את הנושאים שביקשתם להעביר בפעולה, את המטרות שהצבתם. לדיון שתי מטרות - האחת: למקד עם החניכים את כל מה שלמדו בפעולה, והשנייה: לשמש משוב עבורכם, כלי שבעזרתו תבדקו האם השגתם את מה שרציתם להשיג בפעולה.
5. רשימת ציוד. ערכו רשימת ציוד לפעולה, ע"פ סדר המתודות שבחרתם להשתמש בהן.
דרך די נוחה, עוזרת לארגן את הכל בראש ומקילה על בניית הפעולה ועל השמירה על מיקוד בנושא.
_____________________________________
|