 |

24-08-2007, 01:44
|
 |
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
גיוס אוגוסט: המתגייסים הסתערו על חנויות הציוד
גרבי מסע הם הפריט המבוקש ביותר על-ידי מיועדים לגיוס • עוד ב"עשירייה הפותחת": חולצה תרמית, שק כביסה, מדרסים ומנעול • מפילוח נתוני המכירות של הרשתות לציוד צבאי עולה בנוסף: כל מלש"ב המבקר בחנויות מוציא בממוצע 500 שקל על מוצרים משלימים • באלר"ם מבהירים כי אין כל צורך במסעות הרכש האלו: "סל הציוד שמספק הצבא הוא חדש ואיכותי"
עידו אלעזר, 'במחנה'
גרבי מסע הם הפריט הנמכר ביותר בחנויות הציוד הצבאי - כך עולה מפילוח נתוני המכירות של הרשתות "ריקושט" ו"למטייל". המוצר השני המבוקש ביותר הנו גופיות לבנות וירוקות, ואחריו, על-פי סדר יורד: תיק רחצה נפרס, חולצה תרמית, תחתוני בוקסר, תרמיל, שק כביסה, מדרסים, פנס יד ומנעול. ברשתות ציינו כי מתנת הגיוס הנרכשת ביותר היא אולר.
מהנתונים עולה עוד כי כל צעיר המיועד לגיוס ומבקר בחנות, מוציא בממוצע 500 שקל על רכישת ציוד צבאי משלים.
ברשתות טוענים כי במהלך השנה האחרונה ביקרו בחנויות, לפחות פעם אחת, 70 אחוז מהמועמדים לשירות ביטחון. סך המכירות בשוק הציוד הצבאי מסתכם ב-18 מיליון שקל מדי שנה, והוא מהווה, על-פי ההערכות, כעשירית ממחזור המכירות הכולל של רשתות אלו. שיעור הקניות הגבוה ביותר של ציוד זה, אגב, מתבצע לקראת גיוסי יולי-אוגוסט.
צינורית, סיבים ויבלות
עם העליות שנרשמו ברווחי הרשתות, הבינו החברות כי כל פריט שיוכל להבטיח נוחות מרבית לחייל לעתיד, ייחטף במהירות מהמדפים. בהתאם למגמה זו, במהלך השנים האחרונות הועמדו למכירה פריטים חדשים ומתקדמים, ובהם גרביים מיוחדים הכוללים בולמי זעזועים באזור העקב, ומעניקים נוחות ועמידות לאורך זמן. ברשתות טענו כי גרביים אלו ימנעו הופעת פטריות ויבלות בכפות הרגליים. עלייה נרשמת גם בקנייה בסדר גודל משמעותי ביותר של גופיות תרמיות, העשויות סיבים מיוחדים שגורמים לנידוף הזיעה ולשמירה על חום הגוף, ואף של תרמילים מיוחדים לנשיאה נוחה יותר של ציוד.
גם "מערכת שתייה משולבת" החלה להימכר בכמויות גדולות לקראת הגיוסים האחרונים. פריט ייחודי זה ניתן לנשיאה בכיס ייעודי או באפוד, ומאפשר שתייה באמצעות צינורית במהלך ביצוע פעילות מבצעית. כמו כן, ניתן למצוא בין המוצרים החדישים פנס ראש בעל חיי סוללה ארוכים במיוחד, ואף מטען חירום נייד לטלפון סלולרי.
"צה"ל עשה קפיצת מדרגה משמעותית בציוד שאותו מקבל המתגייס בבקו"ם", החמיאה סמנכ"לית השיווק והסחר ברשת "ריקושט", ריקי רשף. "היום החייל מקבל צ'ימידן נוח יותר במקום קיטבג, הלבשה תחתונה טובה בהרבה ופריטים נוספים. עם זאת, יש לזקוף חלק ניכר מהשיפור לנו. העלינו את המודעות לאיכות הציוד, והצבא התאים עצמו בדיוק לכך".
גם מנהלת השיווק ברשת "למטייל", שלי חודרוב, מחזקת את הדברים. "הצבא מצמצם מדי שנה את הצורך בהשלמת מוצרים בשוק האזרחי", ציינה. "צה"ל מרחיב את מגוון הציוד שאותו הוא מעמיד לרשות המתגייסים, ומתאים אותו לדרישות ולהתפתחות בתחום".
סא"ל מרב בריקמן, שסיימה באחרונה את תפקידה כרע"ן ההשברה במרכז הציוד של אגף הלוגיסטיקה, הרפואה והמרכזים, הדגישה כי הבהלה לרשתות מיותרת לחלוטין בעיניה. "חייל לא צריך לרכוש כלום לקראת הגיוס, חד-משמעית כלום", קבעה סא"ל בריקמן. "אין הצדקה לקנות פריט כלשהו בחנויות האלו. סל הציוד שמספק הצבא הוא חדש ואיכותי, הכולל את כל צורכי המתגייס ומיועד לתחילת שירותו ולהמשך הדרך. חיילים שזקוקים לפליזים, לחרמוניות ולציוד לוחמה אחר, יקבלו אותו בהתאם לאופי השירות שלהם", הבהירה.
1,500 שקל למתגייס
על-פי ההערכות במרכז הציוד, מדי שנה מקצה צה"ל למעלה מ-100 מיליון שקל בעבור רכישת ציוד למתגייסים חדשים. בממוצע, מושקעים בין 1200 ל-1500 שקל בהנפקת פריטים לכל מתגייס, בהתאם לשיבוצו הייעודי.
רשתות הציוד, מצדן, טוענות בתוקף כי אינן מעוניינות בניצול המתגייס לעתיד, או בעשיית רווחים על גבו. "אנחנו ממליצים לחייל לדחות את הקניות עד לאחר הטירונות, ורק לאחר מכן לבצע את הרכישה, כשהוא יודע בדיוק למה הוא זקוק", הסבירה רשף. "פעמים רבות נתקלנו באמהות ובנערים שקונים מתוך לחץ ולא מתוך צורך ממשי. הרשת שלנו עוסקת בעיקר בציוד מחנאות וטיולים, ומרבית הכנסותיה כלל לא מגיעות משוק הציוד הצבאי".
לא רק המלש"בים נעזרים בהיצע הרשתות, כי אם גם חיילים בחובה, שנזקקים ל"השלמת ציוד" לעתים תכופות. מבדיקה שנערכה בסניפי הרשתות, נמצא כי חייל שאיבד כומתה יוכל לרכוש אחת חדשה במחיר של בין 30 ל-40 שקל. בעבור סיכה צה"לית ייאלץ לובש המדים להוציא מכיסו כ-15 שקל, ועל מנת לקבל שרוך הדרכה מה"ניילונים" ייפרד החייל מ-25 שקל.
על-פי פקודות השיפוט הצבאי, במידה שחייל נשפט בגין אובדן כומתה, הוא עלול להיענש בנזיפה, בריתוק או בתשלום קנס. לשם השוואה, מת"ש בגין אובדן כומתה, הנחשב לעבירה נפוצה, מסתכם על-פי רוב בסכומים סמליים של עשרה עד 20 שקלים, המנוכים מהמשכורת.
"אנחנו מעניקים לחיילים את אפשרות הבחירה", אמרה רשף. "חייל קרבי שמאבד כומתה ויוצא לעתים רחוקות הביתה, עלול לקבל ריתוק ממושך ולכן הוא ישקול אם עדיף לקנות כומתה. הוא יחליט מה מתאים לו יותר - ההחלטה בידיו, ואנו רק עומדים לרשותו בעניין".
לדבריה, אפילו משרתי הקבע נמנים על לקוחות הרשת. "יש הרבה קצינים שרוכשים לעצמם נעליים איכותיות, פריטים מיוחדים וציוד ייעודי לצורכיהם", ציינה רשף. "מדובר בהצטיידות בהיקפים ובמחירים אחרים מאלו של חיילי החובה. אנחנו עדים לעלייה הדרגתית בקניות שמבצעים אנשי הקבע, היות שמדובר במוצרים שישמשו אותם גם באזרחות".
רשת "ריקושט" מונה 36 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, ואוחזת ב-70 עד 75 אחוזים מנתח השוק בתחומה. בשנה הקרובה, ציינו ב"ריקושט", יושקו חנויות נוספות בראשון לציון, בנצרת וביהוד. רשת "למטייל", לעומתה, מונה 13 סניפים בלבד, ואוחזת ברבע מנתח השוק. חנויות מקומיות למכירת ציוד צבאי מחזיקות כיום בנתח של עשירית מהשוק.
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...ana/33/3306.htm
_____________________________________

|
|