
13-09-2007, 17:23
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,402
|
|
אם יורשה לי להביע את דעתי האישית.
הגיאומטריה המבנית ודרך חלוקת הצבעית מעט לוקה.
מבנה כיוון הצפייה בה והתפיסה הכללית משובש מכיוון שכיוון האובייקטים המופיעים בה פונה אל שטח המסגרת ו"נוגע בהם" מבלי להעניק "מרחב" מספק.
האי מצד שמאל יוצא מאמצע המסגרת הימנית והוא צמוד מדי למסגרת העליונה.
האניה בכיוון הנכון (והמענייין) - הכיוון הנגדי לכיוון הצפיה באי - אלא שגם היא "מתקדמת" לכיוון המסגרת.

חלוקת הצבעים (הגוונים הכחולים הכהים לעומת התכולים הבהירים וגווני האי הכהים והבהירים) - גם היא מעט לוקה שכן, בשל הצמידות של האי למסגרת העליונה, לא נותר עוד מקום להמשך הגוונים הכחולים הכהים (שידגישו עוד יותר את הגוונים הבהירים) - "בהיר" תמיד חזק מ"כהה".
הכוונה היא, שיש לעתים לתת מעט יותר שטח פנים לגוונים הכהים על מנת לחלק בצורה טובה את גווני התמונה.
לו היית מסובב את המצלמה מעט לשמאל, "מיישר" קצת את קו האופק שלך, היית פותר לדעתי את שתי הבעיות המרכזיות האלה.
גם מבחינה צורנית, האי והאונייה היו בכיוונים מ/אל פינה בפריים - וגם מבחינת חלוקת הפריים, היינו מקבלים גוון כהה יותר, שהיה מדגיש עד כמה יפה התכלת הזה בעיניים.

דווקא בצילומי נוף אני מציע לעבוד עם רשת העזרה (ה-Grid) שמציעה המצלמה.
אני משתמש בה ה-מ-ו-ן - ולו כדי לא לשכוח את החלוקה הנכונה אותה אני מעוניין ליצור בפריים - הן מבחינה צורנית והן מבחינת האור והצל (היוצרים את גווני הצבע).
זו דעתי האישית בכל אופן... 
|