03-10-2007, 11:18
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
הכנתי טבלה שתסכם:
בנוסף, הנה מה שכתבתי בפעם האחרונה ששאלו את זה:
כנפיים עליונות מעניקות יותר יציבות רוחבית למטוס מאשר כנפיים תחתונות (ברוב המטוסים עם כנפיים תחתונות ניתן למצוא דיהדרלים שנועדו להוסיף יציבות למטוס) .
כנפיים תחתונות מייצרות גם יותר גרר בחיבור בין הכנף לגוף, מה שבדר"כ מצריך התקנת wing-body
fairing, חיפוי בין הכנף לגוף (לדוגמא ראה את מטוסי הבואינג והאירבאס השונים). אילו שני ההבדלים המרכזים, אבל יש עוד.
כנפיים תחתונות יותר אפקטיביות ב ground effect (אתה יכול להריץ חיפוש על זה בפורום הזה ובפורום צבא וביטחון).
שיקול נוסף הוא נחיתות ברוח-צד (crosswing). במטוסים עם כנף עילית יהיה מספיק מרחק ביטחון בין קצה הכנף למסלול, בעוד שמטוסים עם כנף תחתית יצטרכו שוב דיהדרלים בקצה הכנף על מנת להבטיח שקצות הכנפיים לא יפגעו במסלול (יחד עם זאת מטוסים עם כנף תחתית "מתנהגים" טוב יותר ברוח צד).
זה בגדול, אבל יש עוד מספר שיקולים שצריך לקחת בחשבון כשמתכננים מטוס (כגון מיקום כני הנסע, פגיעות עצמים זרים, שדה הראייה של הטייס וכו').
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|