
16-10-2007, 21:00
|
 |
|
|
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
|
|
|
השגתי עוד מידע על המיסטר
מכיוון שאני שייך לגף מבנה, ומפקדי עסקו (פיזית) בהצבת המיסטר, השגתי גישה לחוברת שבתוכה תועד המידע ההנדסי על הצבת המיסטר.
הרעיון שייך לשלומי קופרשמידט, אז קצין סיוע הנדסי של דרג ד' עיט בנבטים.
המייחד את המיסטר: הוא מוצב על גבעה קטנה, שבתוכה מוטמן מנוע חשמלי חזק שנועד לסובב את המיסטר. בגלל עלויות החשמל של המנוע, ובגלל כמות החום שהוא מייצר (לא חשבו על זה לעומק כנראה) אי אפשר להפעילו ברציפות. באירועים היה מפקד גף שירותי קרקע מפעיל את המנוע במקביל לפתיחת הש"ג לאר"מים .
(יש תעודת הסמכה להפעלת המנוע, טופס טיפולים חודשיים ועוד)
המטוס הוצב ב-88, ולא ברור למשרתים כיום בבסיס מה מספרו המקורי. לצערי קופרשמידט כבר לא משרת בצבא, כך שלי אין גישה אליו לשאול עוד פרטים.
אגב, את המטוס הרכיבו בדרך הבאה: קודם הגוף, אחר כך הוצמדו אליו הכנפיים - כשהוא כבר נוטה ב-60 מעלות (בערך.. אם מישהו מעוניין אני יכול לצלם חלק מהחוברת)
כרגע מפקד הגף שלי דוחף את רעיון צביעת המיסטר מחדש, וביצוע תיקוני מבנה במטוס, לקראת אירועי שנה לכנף והמעבר לבח"א.
|